jeżdżę po mieście

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez layla Cz, 6 gru 2018, 17:32

Chciałbym Wam polecić stronę https://zaplacmandat.pl/ , dzięki której w bardzo szybki i prosty sposób będziecie mogli zapłacić mandat online. Sam kilkukrotnie skorzystałem z ich strony, poniewaz dzieki temu nie musiałem włóczyc sie po urzędach i marnowac wolny czas w kolejkach . Co sądzicie o stronie ?
layla
 
Posty: 46
Dołączył(a): N, 15 lip 2018, 22:51

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez adiqq Cz, 6 gru 2018, 19:19

layla napisał(a):Chciałbym Wam polecić stronę https://zaplacmandat.pl/ , dzięki której w bardzo szybki i prosty sposób będziecie mogli zapłacić mandat online. Sam kilkukrotnie skorzystałem z ich strony, poniewaz dzieki temu nie musiałem włóczyc sie po urzędach i marnowac wolny czas w kolejkach . Co sądzicie o stronie ?


a to taki problem zrobić przelew z konta?
A tak na marginesie, nie lepiej jeździć tak, żeby tych mandatów nie musieć płacić? ;)
adiqq
 
Posty: 148
Dołączył(a): Cz, 31 sie 2006, 22:18

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez adiqq Cz, 6 gru 2018, 19:22

a tak jeszcze: warto tutaj zaglądać i zgłaszać niebezpiecznie miejsca

https://mapy.geoportal.gov.pl/iMapLite/KMZBPublic.html
adiqq
 
Posty: 148
Dołączył(a): Cz, 31 sie 2006, 22:18

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez Devil93 Śr, 12 gru 2018, 17:36

Lubię objeżdżać nasz piękny Rybnik, a Wy?
Devil93
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 12 gru 2018, 17:29

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez walek So, 2 lut 2019, 10:55

Arteks napisał(a):
pääkäyttäjä napisał(a):Dokładnie - wybudowanie parkingu w centrum zamiast na obrzeżach śródmieścia.


Niezupełnie. Bo lepiej umieszczać auta w jakimś jednym cywilizowanym, krytym miejscu niż na kilku placach - marnujących miejską przestrzeń. Wielopoziomowe lub podziemne parkingi w zachodnich miastach to standard. Natomiast rzadkością są jakieś parkingi które przypominałyby "komisy" samochodowe. Po prostu tam każdemu jest szkoda miejsca na coś takiego jak auta.

Sam jestem ciekawy czy władze miasta zlikwidują kilka parkingów (na pewno klepisko na Hallera ulegnie likwidacji). Poza tym weźcie też pod uwagę, że mogą być mieszkańcy centrum którzy pracują jako lekarze, przedstawiciele handlowi, serwisanci. Oni muszą poruszać się autami ze względu na mobilność.

:(

Wybudowanie parkingu w centrum miasta to jest inwestycja od dupy strony. Miasta europejskie ograniczają ruch samochodowy w miastach, a tym bardziej w centrach miast. Jak jest Rybnik zanieczyszczony wiadomo od lat, a dodatkowo kilkaset samochodów będzie musiało w Rybniku dojechać do tego parkingu krętymi uliczkami, a co się stanie jeśli UE swoją deryktywą zakaże wjadu do centrum miast? Polska jako główny trucieciel ma szansę skorzystać z takiego zakazu i to w pierwszej kolejności.
walek
 
Posty: 151
Dołączył(a): Pn, 31 sty 2011, 14:44

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez Arteks Śr, 27 mar 2019, 17:48

@walek - cieszę się, że popierasz ograniczenie ruchu w centrum. Budowa nowoczesnego parkingu jednak nie przeczy temu o czym piszesz. Bo ograniczenia w ruchu na różnych ulicach Śródmieścia są koniecznością (według mnie kwestią czasu). Natomiast jeśli ktoś jest na tyle wygodny, że musi przyjechać autem do centrum - niech przyjedzie ale niech go zostawi na płatnym i cywilizowanym parkingu, a nie gdzieś na chodniku, trawniku czy klepisku.

A teraz taka obserwacja z dzisiaj. Idę wzdłuż nowej drogi dojazdowej do wielopoziomowca od Hallera i widzę, że jedzie auto frontalnie pod prąd stanowiąc zagrożenie do jadących (i zdziwionych) z przeciwka. Podbiegłem do tego auta, pukam w okno i zwracam uwagę, że facet jedzie pod prąd, okazało się, że kierowcą był dziadek ok. +70 który mi odpowiedział "wjym że jada pod prąd ale nie wjym jak jechać". Pokazałem mu prawidłową drogę ale nie kryję wkurzenia, że kierowcy się już tak rozzuchwalili, że jak nie wiedzą jak jechać - to świadomie łamią przepisy i narażają na czołówkę. Niedawno w Plazie też pewna dama jechała alejką pod prąd - zatrzymałem ją i też wcale nie uważała zdziwionej. W pełni świadoma jechała pod prąd. Akurat tam możliwości zderzenia są mniejsze niż na drodze ale po to jest jakaś organizacja ruchu aby ją przestrzegać i przy okazji szanować się wzajemnie.
Ostatnio edytowano Cz, 28 mar 2019, 18:51 przez Arteks, łącznie edytowano 1 raz
Arteks
 
Posty: 1462
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez walek Cz, 28 mar 2019, 17:23

Arteks napisał(a):@walek - cieszę się, że popierasz ograniczenie ruchu w centrum. Budowa nowoczesnego parkingu jednak nie przeczy temu o czym piszesz. Bo ograniczenia w ruchu na różnych ulicach Śródmieścia są koniecznością (według mnie kwestią czasu). Natomiast jeśli ktoś jest na tyle wygodny, że musi przyjechać autem do centrum - niech przyjedzie ale niech go zostawi na płatnym i cywilizowanym parkingu, a nie gdzieś na chodniku, trawniku czy klepisku.
.

Uściślając mój poprzedni post dodam że takie dziwadło jak wielokondygnacyjny parking wybudowany mógłby być np. przy dworcu PKP Rybnik Towarowy i Rybnik Paruszowiec. Wypożyczalnia rowerów, elektrycznych skuterów, postoju taksówek, o komunikacji miejskiej już nie wspomnę. Przy dworcu PKP Rybnik rowery, skutery, a nawet hulajnogi itp. Efektem było by tysiąc samochodów śmierdzących mniej w centrum.
walek
 
Posty: 151
Dołączył(a): Pn, 31 sty 2011, 14:44

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez Barbarka100 Pt, 12 kwi 2019, 13:00

Jestem ciekawa w jaki sposób będziecie wypowiadać się o jeździe po mieście w obliczy strajku taksówkarzy?
Rewelacyjne usuwanie znamion (Kraków) - zobaczcie sami.
Avatar użytkownika
Barbarka100
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pt, 12 kwi 2019, 12:44
Lokalizacja: Kraków

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez Juarez Wt, 18 cze 2019, 07:06

Oj te strajki to są bez sensu moim zdaniem. Ludzie są totalnie niedostosowani do współczesnych warunków. Uber jest dla nich sporą konkurencją i dlatego protestują.
Avatar użytkownika
Juarez
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt, 18 cze 2019, 06:38

Re: jeżdżę po mieście

Postprzez tobiash Śr, 19 cze 2019, 20:05

Juarez napisał(a):Oj te strajki to są bez sensu moim zdaniem. Ludzie są totalnie niedostosowani do współczesnych warunków. Uber jest dla nich sporą konkurencją i dlatego protestują.


Powiedzmy sobie szczerze - jest nieuczciwą konkurencją, bo po to ich miasto powołało, by przewozić tych ludzi, więc protest taksówkarzy jest słuszny. I nie jest fajnie, jak oni z Lyftem wywalają i globalizują nawet coś takiego, jak przemysł transportowy w miejsce małych firm taksówkarskich, które cenię, tak jak Radio Taxi Duet, Euro Taxi, nie mówiąc już o korporacji TAXI Rybnik. Serio, oni potrafią dobrać kierowców. W ubiegłym roku w sierpniu byłem u dziewczyny w Zabrzu rybnicką taksą, zapłaciłem dwie stówy, ale na jakość obsługi nie mogłem narzekać, kierowca był sympatyczny, a wóz - szybki. I to z przesiadką z 48 na Karolince. Szanuj swoje. Nie jest fajnie, jak musisz pracować na aplikacji jako kierowca, z której nie wiadomo ile zysku za wozokm pójdzie do jej twórców, a nie wszystko - dla ciebie.

Plus - to samo dotyczy komunikacji miejskiej, mimo zmian na lepsze, może się też poczuć dotknięta działaniem tego typu aplikacji.

Oto, co p. Travis Kalanick, Izraelczyk, przebywający w USA, myśli o małych firmach transportowych. On jest twórcą UBERA. I zagłady małych firm przewozowych.
We’re in a political campaign, and the candidate is Uber and the opponent is an asshole named Taxi. Nobody likes him, he’s not a very nice character, people don’t like what he does, but he’s so woven into the political fabric and machinery that lots of people owe him favors, and he keeps paying, so the political machinery likes him.”


- truthseekr napisał(a):Uber and Lyft are new ways the "gig economy" is marketing what used to be looked down on as very low-level type jobs or jobs that only foreigners would want to white hipsters. They try to make the job look cool and push the independence aspect of it. In reality you're still just a taxi driver, using your own car and putting wear and tear on it. The line between your free time and work time is gradually erased. It's not a good sign that so many people are resorting to services like Uber, Lyft, Veyo and what not to make ends meet.


I rzeczywiście coś w tym jest - po co komplikować sobie zarobkowanie jakąś aplikacją ze smartfona, która może monitować o dostęp do konta bankowego, co jest niebezpieczne w epoce olbrzymiego głodu wielkich korporacji społecznościowych typu Facebook na informacje, a nie mieć możliwości choćby umówienia się na cenę, skorzystania z terminalu lub nawet zyskania rabatu jako stałego klienta?

Bonus - w 2017 r. Uber wywalono z Republiki Chińskiej na Tajwanie:
The regulation, which president Tsai Ing-wen personally signed off on, places a bounty on Uber drivers, and rewards ordinary people financially for reporting them to police. Drivers caught accepting rides through Uber will face a minimum fine of NT$100,000 ($3,164) and a maximum fine of NT$25 million ($791, 277), depending on the infraction. That marks the highest penalty Uber has been subject to in any market, according to Uber. The regulation also ensures pedestrians who report Uber drivers to police can receive a percentage cut of the fine based on its size—thereby encouraging the public to rat drivers out for cash.
tobiash
 
Posty: 55
Dołączył(a): Wt, 4 lip 2006, 22:01

Poprzednia strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron