Szybka kolej Rybnik - Kędzierzyn Koźle/Kluczbork - (Igrek)

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Szybka kolej Rybnik - Kędzierzyn Koźle/Kluczbork - (Igrek)

Postprzez tobiash N, 10 wrz 2017, 23:02

Witam,

Pretekstem do niniejszych rozważań jest fakt demontażu przez KPK - LK drugiego toru na odcinku Kotlarnia - Elektrownia oraz przygrywka do budowy Igreka w postaci ukończonego dworca Łódź Fabryczna. Należy też zauważyć, że miasto Rybnik lobbuje też za modernizacją linii kolejowej do Jastrzębia i Pawłowic, więc potencjalnie można wydłużyć ten szlak z zadrutowaniem go aż przez Zofiówkę, co jest dużą zaletą.

Trasa ma też inną zaletę - można zbudować przed Elektrownią lub za nią kolejowe odbicie na Gliwice, pod wieloma względami korzystniejsze, niż obecne trasowanie przez Gierałtowice i Knurów, zwłaszcza dzięki nieposzkodowaniu przez roboty górnicze. Uważam, że nie powinno się z niej rezygnować, ani tym bardziej, przerabiać na ścieżkę rowerową.

Na dobry początek, postuluję przejęcie infrastruktury przez miasta Rybnik i Kędzierzyn Koźle lub PLK po zakończeniu zasadniczej eksploatacji torów i jej ponowną odbudowę z dostosowaniem do przewozów pasażerskich.

Prace obejmowałyby:

- odbudowę torów nr 1 i 2 do V = 100/120 km/h wraz z reelektryfikacją,
- budowę odcinka Kotlarnia - Stara Kuźnia - Ujazd - Zalesie Śląskie,
- odbudowę linii nr 175, w całości wraz z elektryfikacją,
- budowę łącznicy Rybnik Paruszowiec - Wielopole.
- (przetrasowanie linii na stację w Rudach Wąskotorowych)
- budowę łącznic do Pilchowic z kier. Rudy i z kier Pilchowic na Ujazd. (Objazd KK - Knurów - Makoszowy.)

- budowę przystanków:

- Rybnik Wielopole,
- Rybnicka Kuźnia
- Stodoły,
- Rudy,
- Kotlarnia,
- Stara Kuźnia,
- Ujazd Pałac,
- Zalesie Śląskie Południowe.

- wpięcie nowej linii w Ujeździe łącznicami na każdy kierunek.

Zalety:
1. Odciążenie Kędzierzyna - Koźla przez budowę i zamknięcie jego obwodnicy kolejowej i Rybnika Towarowego,
2. Uzyskanie połączenia o dużym potencjale tranzytowym na linii ze Śląska Cieszyńskiego i Jastrzębia do Wielkopolski/centralnej Polski,
3. Uzasadnienie dla utrzymania pary torów na odcinku Kotlarnia - Elektrownia.

Wady:

1. Koszt.
tobiash
 
Posty: 24
Dołączył(a): Wt, 4 lip 2006, 22:01

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

cron