Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Chcesz podzielić się problemami dzielnicy w której mieszkasz? Masz ciekawy pomysł lub inicjatywę, którą chcesz zarazić sąsiadów? To dobre miejsce!

Moderator: Moderator

Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez tg2011 Wt, 28 maja 2013, 12:49

Witam.
Założyłem ten wątek aby można było porównać gdzie administracje o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają od nas kasę za czynsz nic nie dając w zamian.
Osobiście jestem mieszkańcem osiedla Maroko-Nowiny i niezbyt jestem zadowolony z pracy administracji. Często przebywam również w dzielnicy Boguszowice Osiedle i tam dla porównania jest... o niebo lepiej - zaczynając od niższego czynszu, ocieplania bloków, grzania w chłodne dni (jak np. dziś).
Postaram się rozwinąć ten temat i zebrać informacje jak to wygląda szczegółowo na tych dwóch osiedlach, ale liczę również na Waszą pomoc - może to jakoś zmobilizuje administracje poszczególnych osiedli do pracy.
W końcu chcemy żyć godnie i u siebie.
tg2011
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz, 7 lut 2013, 15:47

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez Afordancja Wt, 28 maja 2013, 13:08

tg2011 napisał(a):Witam.
Często przebywam również w dzielnicy Boguszowice Osiedle i tam dla porównania jest... o niebo lepiej - zaczynając od niższego czynszu, ocieplania bloków, grzania w chłodne dni (jak np. dziś).


Wypadałoby doprecyzować. W Boguszowicach osielu, są
a) Spółdzielnia Południe ( i pewnie o tą Ci chodzi)
b) Parę bloków z Spółdzielni Górniczej
c) Komunalne

Może więcej, ale nie znam. (Są jeszcze oczywiście wspólnoty)

A pisząc ogólnie, jedyną "siłą" mobilizującą administracje spółdzielni są jej członkowie, tak do prawdy to spółdzielnie mieszkaniowe są w pewnym sensie prywatną instytucją.

Ponadto, potocznie czynsz jest szerokim pojęciem w skład którego wchodzą eksploatacja, f. remontowy itd. ogólnie jest dzielony na opłaty zależnie i niezależne.

Piszesz, że biorą czynsz nie dając nic w zamian, jako członek masz prawo wglądu (są zapewne sprawozdania) na co idą pieniądze.

Ok, nie będę się rozpisywał tylko od razu puentę napiszę :P

Jak chcesz zmian, to chodź na walne zgromadzenia, składaj wnioski, wymagaj, proste jak drut..na takie walne zgromadzenia chodzą naprawdę jednostki, a potem jeden z drugim (który nie chodzi), narzeka, że o niego nie dbają. Jak sam nie dbasz, nikt o Ciebie nie będzie dbał, stara prawda życiowa ;)

PS.
Maroko-Nowiny to jaka spółdzielnia?
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 867
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez pat88 Wt, 28 maja 2013, 13:21

Na Rynerze wbrew pozorom all inclusive;))) Bloki odrestaurowane, grzeja, czyściutko...mucha nie siada, kto ny pomyślał...city center 8)

Faktycznie chyba zależność płacy do warunków bytowych nie jest wprost proporcjonalna.

Szczęcie, ja tych problemów nie mam :lol: pozdrawiam, i szczerze nie ukrywam,że tematem jestem zainteresowana.
pat88
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr, 16 gru 2009, 13:27

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez pat88 Wt, 28 maja 2013, 15:10

student... czepiasz sie... no literówka i co z tego, jeszcze nie jedna walnę 8)

A sławetny to jest oczywiście RYMER;))) byłam za zaoraniem tej dzielnicy czy jak to nazwać, ale muszę przyznać,że jak tak patrzę to no, no, no-wypsznił się fest a fest :lol:
pat88
 
Posty: 145
Dołączył(a): Śr, 16 gru 2009, 13:27

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez tg2011 Cz, 30 maja 2013, 18:51

porównanie:

Boguszowice Osiedle:
czynsz 600zł z ciepłą wodą
ogrzewanie w każde chłodne dni (aktualnie od tygodnia)
bloki świeżo ocieplone, balkony wyłożone przez firmę kafelkami (bez dodatkowych kosztów)
opieka w ramach "awarii "bez problemowa" np. na odpadający sufit przyszli ludzie z administracji i wzmocnili i pomalowali sufit

Osiedle Floriańska:
czynsz 680zł
ogrzewanie w zimę i aktualnie tylko na ogłoszeniu które zostało wywieszone 2dni temu (a kaloryfery ciągle zimne) (i bez ciepłej wody)
temat ocieplania bloków to temat mocno zawiły i z tego co się dowiedziałem póki co nie do przeskoczenia i co najlepsze za dodatkowym kosztem (nie będę pisał ile to wychodziło żeby nie oczerniać za bardzo ;-) ) - dla przykładu np. na Orzepowickiej blok był ocieplany bez dodatkowych kosztów mimo że to ta sama administracja
opieka w ramach awarii: dosyć mozolna: osobiste przykłady: naderwana barierka z balkonu - czekam na odpowiedź od tygodnia, w zimę awaria rurociągu w całym pionie z wodą która zaowocowała dwutygoniowym brakiem wody itp itd
tg2011
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz, 7 lut 2013, 15:47

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez Benq Pt, 31 maja 2013, 22:14

Niestety za lokalizację też się płaci
Benq
 
Posty: 278
Dołączył(a): Śr, 2 sie 2006, 11:01

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez yaman Pn, 3 cze 2013, 14:50

RSM to jakaś porażka! piżdzi a te chooye nie odkręcaja ogrzewania :!:
yaman
 
Posty: 7
Dołączył(a): N, 9 kwi 2006, 15:22

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez dr Becker Pn, 3 cze 2013, 21:48

yaman napisał(a):RSM to jakaś porażka! piżdzi a te chooye nie odkręcaja ogrzewania :!:

odkręcili ale nie wszędzie, sezon grzewczy już się zakończył (na życzenie RSM) i PEC zdążył zacząć remonty sieci na niektórych odcinkach.
dr Becker
 
Posty: 765
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00
Lokalizacja: Rybnik

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez orient Pn, 3 cze 2013, 21:54

Kto to widział aby grzać w czerwcu! Od czego swetry i kapcie? Chcecie aby rachunki jakieś horrendalne poprzychodziły po rozliczeniu? Ja na pewno nie.
orient
 
Posty: 109
Dołączył(a): Śr, 26 paź 2011, 09:05

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez k2siok Pn, 3 cze 2013, 23:42

zawsze można zakręcić kaloryfery :)
k2siok
 
Posty: 2
Dołączył(a): N, 28 kwi 2013, 21:31

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez dr Becker Wt, 4 cze 2013, 09:12

Jeśli PEC nie zdąży przeprowadzić remontów można się spodziewać liczniejszych awarii wtedy gdy będzie naprawdę zimno.
Nikt już nie pamięta jak przy mrozach była awaria głównej magistrali?
dr Becker
 
Posty: 765
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00
Lokalizacja: Rybnik

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez yaman Wt, 4 cze 2013, 12:17

k2siok napisał(a):zawsze można zakręcić kaloryfery :)


Ale orient to debil i tego nie rozumie!
yaman
 
Posty: 7
Dołączył(a): N, 9 kwi 2006, 15:22

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez edzia40 Wt, 4 cze 2013, 18:43

orient przyjedz do mnie i zobaczysz czy fajnie sie z kapieli wychodzi , no chyba ze lubisz az samo odpadnie , mieszkam w starej kamienicy i to w dodatku na parterze , zimno jak diabli niestety mądrusie z ZGM stwierdzili ze jeszcze sie wstrzymuja z puszczeniem ogrzewania ..
zreszta ZGM tylko ciagnie kase , nic nie robi a jeszcze problemy robi , ciagle cos trzeba jezdzic i wyjasniać finansowo bo sie cos tam pomyliło ... szkoda ze nas nikt nie pytał , jak nas centrum sie pozbywała .... juz dawno mieszkania były by wykupione ...
sa czujniki na kaloryferach , i orient nie chodzi o to by były one gorące , wystarczy letne , a niestety nasz klimat sie zmienia i z roku na rok bedzie coraz gorzej....
edzia40
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz, 26 lut 2009, 21:11

Re: Osiedla- gdzie o nas dbają, a gdzie tylko zdzierają kasę

Postprzez jojo Wt, 4 cze 2013, 18:48

Zawsze można wybudować sobie domek i grzać kiedy się chce a remonty kiedyś muszą być zrobione,lepiej teraz aniżeli porą zimową.
jojo
 
Posty: 296
Dołączył(a): Pt, 11 sty 2013, 20:19

Następna strona

Powrót do Życie w dzielnicach i na osiedlach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości

cron