Strona 4 z 5

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 09:39
przez Afordancja
Niech będzie, że to zagadka. Ostatnio widziałem to:

Ile to jest: 6:2(2+1) = ?

Pytanie wydawało mi się słabe, jednak zapytałem parę osób i ku mojemu zaskoczeniu, wiele osób odpowiedziało źle.

Proszę typy pisać małymi literami (typów nie jest za dużo :P )

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 11:34
przez rob78
1

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 12:23
przez stopa
9

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 13:29
przez jamaju
9

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 14:23
przez elmo
9

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 14:24
przez elmo
a: 2 + 2 x 2=?

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 19:11
przez adamb
1

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 21:00
przez elmo
Dlaczego 1? Wg mnie 1 musialoby mieć postać 6:[2(2+1)]=
bez nawiasu kwadratowego po kolei nawias i dalej mnożenie i dzielenie.

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 21:07
przez Afordancja
elmo napisał(a):Dlaczego 1? Wg mnie 1 musialoby mieć postać 6:[2(2+1)]=
bez nawiasu kwadratowego po kolei nawias i dalej mnożenie i dzielenie.


Dokładnie, prawidłowa odpowiedź to 9.

Jak już policzymy w nawiasie, resztę wykonujemy od lewej do prawej, mnożenie i dzielenie ma ten sam priorytet.


elmo napisał(a):a: 2 + 2 x 2=?


A to pytanie, jest trudniejsze dopiero jak się go nie widzi tylko zadaje słownie, w wersji pisanej chyba nikt się nie pomyli..

Re: Zagadki

PostNapisane: Pt, 21 mar 2014, 21:20
przez elmo
Poczekamy, zobaczymy:)
może dorzućmy jeszcze do wcześniejszego 6:2(2+1)^0 ... ( dla niewtajemniczonych- do potęgi Zero)...?

Re: Zagadki

PostNapisane: So, 22 mar 2014, 14:13
przez adamb
elmo napisał(a):Dlaczego 1? Wg mnie 1 musialoby mieć postać 6:[2(2+1)]=
bez nawiasu kwadratowego po kolei nawias i dalej mnożenie i dzielenie.

Mój post dotyczył jeszcze poprzedniej zagadki :wink:

Re: Zagadki

PostNapisane: Cz, 27 mar 2014, 14:28
przez Afordancja
To nie jest typowa zagadka, nazwijmy to "jak w kilku zdaniach wytłumaczyć dziecku" ;)

Prościzna:
Level I.
Liczby dodatnie, tutaj wszystko łatwo wytłumaczymy na "jabłkach".
Czyli dodawanie, mnożenie, dzielenie, odejmowanie (gdzie wynikiem jest liczba dodatnia)


Level 2
Odejmujemy i wynik jest ujemny. Ok, wprowadzamy pojęcie długu.

Dodajemy dwie liczby ujemne. Ok, dodajemy dwa długi, mamy większy

Mnożymy ujemną razy dodatnią. Ok, mnożymy dług.

Dodajemy do dodatniej ujemną, tez proste, ma mam dług, Ty nie masz, to ile w sumie "mamy".

Trudne:
Level 3.

Mnożymy ujemną przez ujemną. Kto wytłumaczy dziecku na realnym przykładzie?

Level 4.
Dzielimy ujemną przez ujemną.

Jakieś propozycje? Nie myślałem nad tym nigdy dłużej, ale wydaje mi się(przynajmniej na pierwszy rzut oka), że jest to dosyć trudne do wytłumaczenia, na "jabłkach" "długu" itp.

Re: Zagadki

PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 12:03
przez Afordancja
Nawet dobra zagadka:

Czterech podróżnych chce przejść przez dziurawy most nocą, mając tylko jedną latarką. Boją się przechodzić bez latarki, a most jest na tyle słaby, że równocześnie mogą się na nim znajdować tylko dwie osoby. Na przejście mostu pierwszy podróżnik potrzebuje 1 minuty, drugi 2 minuty, trzeciemu zajmuje to 5 minut, a czwartemu aż 10. Kiedy idą w parze szybszy dostosowuje prędkość do wolniejszego.


W jak najkrótszym czasie przejdą?(należy pamiętać, że latarka jest jedna i goście muszą wracać po moście).

Re: Zagadki

PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 12:40
przez LEMUR
ja to znam z zakończeniem
"Jak przeprowadzić wszystkich na drugą stronę mostu w 17 minut? "