Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Dział poświęcony życiu powiatu rybnickiego. Piszcie o ważnych sprawach okolicznych gmin i miast.

Moderator: Moderator

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Afordancja Pn, 15 wrz 2014, 08:44

Arteks napisał(a):Czescy eksperci i znawcy tematu kpią z polskiego busiarstwa i w tym kontekście chwalenie się bezpłatną komunikacją opartą na minibusach jest niezręcznością...


Przepraszam, to kto tu kogo zaprosił? Sami się tam zaprosili? Jak mówiłem, za dużo fantazjowania z Twojej głowy, a za mało realizmu.
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 862
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez MqG Wt, 7 paź 2014, 07:05

BKM to tylko tymczasowe rozwiązanie. Innowacyjny projekt komunikacji miejskiej w Żorach jest w fazie opracowań, w kwietniu zostało już wydane zarządzenie w tej sprawie (dostępne w BIP). Jak ujawnione zostaną szczegóły to ciekaw jestem co Arteks będzie miał do powiedzenia.
MqG
 
Posty: 111
Dołączył(a): Wt, 18 gru 2012, 08:00

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 09:26

MqG napisał(a):BKM to tylko tymczasowe rozwiązanie. Innowacyjny projekt komunikacji miejskiej w Żorach jest w fazie opracowań, w kwietniu zostało już wydane zarządzenie w tej sprawie (dostępne w BIP). Jak ujawnione zostaną szczegóły to ciekaw jestem co Arteks będzie miał do powiedzenia.


A właśnie MqG domyślam się o co chodzi. Początkowo sądziłem że to jakiś kolejny żart jaki ktoś rozpowiada o Sosze ale skoro tak piszesz to znaczy, że pewnie chodzi o ostatnim hit do prześmiewania jakim jest planowana linia kolei linowej... Miasto które jest najbardziej zadłużone w Polsce, ma jedne z najmniejszych dochodów w Polsce myśli o kolejnej zabawce za 100 milionów zł... Typowe dla waszych cyrkowych włodarzy. Niech zejdą na ziemię bo zaniedługo nie będziecie mieć na wypłaty dla nauczycieli. Jak można w ogóle myśleć o kolei linowej w płaskim jak stół blokowisku w którym nie ma niczego do podziwiania z góry (tak jak chociaż w przypadku Elki gdzie można popatrzeć na zoo)? Totalna poracha tak samo jak z BKM opartym na małych busikach. :cry: Zauważ że już nawet żorscy samorządowcy z PO którzy współpracowali do tej pory z Sochą stwierdzili że "Program zbudowaliśmy na kilku fundamentach, jednym z nich jest nowe spojrzenie na inwestycje. To szukanie nowego kierunku inwestowania, a nie budowanie pomników, błyskotek, które przyciągają uwagę mediów i nie służą mieszkańcom.. Ujęli to lepiej niż Arteks. Przy czym pomnik głupoty przy Wiślance na pewno nie będzie przyjęty entuzjastycznie przez media - jestem pewien, że to wyśmieją bo media są o wiele bardziej świadome nastrojów jakie panują w danej miejscowości.
A ty ciesz się nadal jak dziecko błyskotkami i głosuj w zabawie DZ na WS 10x dziennie. ;P
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez MqG Wt, 7 paź 2014, 10:40

Arteks projekt ma być finansowany ze środków unijnych (ogromne dofinansowanie). Na razie tyle w tym temacie. Co do budynku promocyjnego to w sumie nie ma tak źle 5,2 mln pokryły fundusze zewnętrze, także miasto się nie wykosztowało (ok. 2,3 mln). Powinieneś zajrzeć w listopadzie podziemie wygląda bardzo ciekawie.
W Rybniku za to można podziwiać jedynie figurki na rondach to jedyne pomysły jakie wiją się w głowach rybnickich włodarzy. Ale mam nadzieję, że po listopadowych wyborach powieje świeżością w Rybniku.
MqG
 
Posty: 111
Dołączył(a): Wt, 18 gru 2012, 08:00

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez piotrekdec Wt, 7 paź 2014, 14:09

arteks: dajże już spokój z tymi wywodami o busikach, bo się po prostu ośmieszasz i możesz działać na nerwy;
tak ty, a nie twoje imaginację o śmieszności nowoczesnych busów np. mercedes sprinter
(do, którego przyjemniej jest wsiąść niż do niejednego wstrętnego dużego busa);

jednak nie w tym rzecz: czym się zajmujesz to można jedynie podejrzewać, ale być może
wykonywana praca ma wpływ na twoje myślenie rodem z minionego ustroju, bo jak inaczej nazwać
twierdzenie, że np. trasy katowice-->rybnik [zresztą można to także do pewnego stopnia przenieść na grunt komunikacji miejskiej -patrz. obsługa utworzonej jakieś 10-12 lat temu lini nr 7 przez mały autobus, chyba autosan] nie powinny obsługiwać mercedesy sprintery bo to wstyd;
powiem tak: (jeśli już wypowiadamy się w kategoriach "powinności) trasę powinny obsługiwać takie pojazdy,
które mają swoje ekonomiczne uzasadnienie
i tyle w temacie-jeśli się nie zgadzasz to zakładaj firmę kup parę nowych neoplanów i zniszcz konkurencje;
w skrócie: prezentujesz myślenie: pociągi są po to, żeby maszynista i konduktor mieli robotę
i nie ukrywam, że powtarzając to co chwile masz wielkie zadatki do irytowania
piotrekdec
 
Posty: 252
Dołączył(a): Wt, 20 lip 2010, 15:11

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 20:24

@piotrekdec - każdy normalny Europejczyk nie tylko by się ze mnie nie śmiał ale przyznałby mi rację, że małe busiki nie nadają się do transportowania ludzi w celach zarobkowych. I zauważ, że ja nie mam nic przeciwko autobusom, a wyłącznie przeciwko wozom paczkowym przerobionym na wożące ludzi. Ucieszyła mnie nawet niedawno wiadomość, że PKS Racibórz uruchomi wkrótce nowe linie autobusowe łączące Rybnik i Racibórz z Krakowem. Nie mam nic przeciwko Interowi czy Unibusowi na trasie Katowice-Kraków gdzie jeżdżą autobusami. Nie przeszkadza mi Feniks który obsługuje autobusami linię Rybnik-Gliwice. Natomiast rozwiązaniem na liniach które są mniej ekonomiczne - mniejszy autobus lub dotacje ze strony samorządów. Minibusy naprawdę nie przystają do kraju który rości sobie tak bardzo pretensję aby być "europejskim". A Inter na Rybnik-Katowice zamiast zwiększyć wielkość swoich pojazdów - jeśli faktycznie cieszy się powodzeniem - zwiększył niedawno ilość kursów. I znowu mamy w Rybniku kilkanaście busideł w ruchu więcej. Ziarko do ziarka, ruch się zwiększa, wkurzenie kierowców i pieszych również. W wielu miastach robi się wszystko aby ubywało aut czy busów. Na razie na Śląsku mamy tendencję odwrotną, jak na Ukrainie czy Gruzji... :evil:

@MqG - dopłaty unijne nie powinne mimo wszystko odbierać rozumu włodarzom. Szczególnie jeśli chodzi o obiekty czy rzeczy które nie mają jasno postawionego celu. Wydawanie takich pieniędzy jest po prostu bezsensownym marnotrastwem zarówno podatnika miejscowego jak i europejskiego. Nie wiem czy Bieńkowska i Zdziebło mówili serio ale zapewniali że w budżecie 2014-2020 nastąpi przestawienie priorytetów z projektów gadżeciarskich w których w naszym regionie prym wiodły właśnie Żory na kierunek projektów związanych z rozwojem technologii, infrastrukturą czy rewitalizacją miast. Kolej linowa zazwyczaj pełni rolę turystyczną. Owszem spotkałem koleje linowe które pełniły także rolę związaną z transportem pasażerskim na niewielką skalę (np. duże różnice poziomów w pewnych miastach typu np. Genua czy Sarajewo) ale to wynikało tam z górskiego położenia tych miast. Podobno w Gruzji w jakimś mieście koleje linowe wożą nawet górników ale też wynika to z górzystego terenu a nie czyjegoś widzimisię. We Wrocławiu wybudowano niedawno krótką kolej gondolową nad Odrą łączącą różne budynki politechniki ale tam obliczono że koszt jej budowy wyniesie mniej niż gdyby wybudowano most. Natomiast powiedz mi jaki byłby jej sens w Żorach? Miejscowość płaska jak talerz. Chwalicie się zazwyczaj że nie macie korków. W centrum Żor nic ciekawego po co mieliby przyjeżdżać mieszkańcy osiedli. Czemu wasz dziwny wódz nie zastanowi się lepiej co możnaby zrobić dla Żor aby znowu zaistniały na mapie połączeń kolejowych? Czemu nie pomyśli nad jakimś lepszym połączeniem Żor z Rybnikiem, Jastrzębiem czy Katowicami - szybką komunikacją autobusową? Dlaczego w żorskim urzędzie wymyślacie tak idiotyczne i kosztowne pomysły których nie realizują bogate i prawdziwe miasta i ciągle zajmujecie się rzeczami które finalnie was ośmieszają lub rujnują (lub jedno i drugie).

Jeśli już gdzieś miałaby sens kolej linowa to możliwe że w Rybniku między ośrodkiem Ruda, a ośrodkiem Kamień lub między Rudą a np. ośrodkiem w Stodołach - ze względów ekologicznych. Nie musianoby wycinać lasów pod nowe drogi oraz rozwiązanoby transport nad jeziorem przy okazji zapewniając ładne widoki korzystającym z kolejki. Wypoczywający zyskaliby szybki środek przemieszczania się między różnymi ośrodkami. Oczywiście to raczej s-f ale w tym przypadku miałoby to jakiś sens i uzasadnienie. Ale nawet w Rybniku na pewno nie byłoby to sensowne w transportowaniu ludzi - za wyjątkiem ruchu turystycznego tak jak np. w Chorzowie. A w Żorach kolej linowa - to jakiś kompletny żart w stylu miasteczka westernowego czy mauzoleum głupoty budowanego już chyba z 5 lat... Czas najwyższy aby w Żorach ktoś zaczął wymyślać jakieś memy na temat Sochy - naprawdę wyjątkowo wdzięczna osoba do tego.

O Rybnik się nie martw bo to mądrze zarządzane miasto - które nie ma takich problemów związanych z realizacją budżetu czy zadłużeniem i małymi dochodami jak Żory - najgorzej zarządzany samorząd województwa.
Ostatnio edytowano Wt, 7 paź 2014, 21:11 przez Arteks, łącznie edytowano 2 razy
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 20:30

MqG napisał(a):W Rybniku za to można podziwiać jedynie figurki na rondach to jedyne pomysły jakie wiją się w głowach rybnickich włodarzy.


Ale jak już coś zrobią to z ekonomicznym rozeznaniem, a nie jak u was. Przykład to Ruda która wprawdzie kosztowała majątek bo prawie 38 mln ale po pierwszym sezonie funkcjonowania przyniosła miastu dochody (mimo, że takie obiekty prawie zawsze są deficytowe), a wasze durne Twin-pigs przyniosło 6 milionów strat za jeden rok funkcjonowania... A co do "figurek" to u nas chyba nikt nie wpadłby na tak tak idiotyczny pomysł jak ustawienie na rondzie pogańskiego gusła rodem z Prus jak u was. Czasem warto zlecić jakieś projekty wykładowcy ASP - trochę to kosztuje ale przynajmniej wygląda i budzi kontrowersje - u wszystkich bez wyjątku. A gusło można wyciosać i postawić w jakimś skansenie wsi mazurskiej ale żeby na rondzie - przesada. ;P
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez piotrekdec Wt, 7 paź 2014, 21:13

widać nie przystaje do twojej wyimaginowanej wizji europejczyka
czyli mercedez-benz sprinter tworzony od początku jako środek przewozu ludzi i towarów jest zbyt mało europejski, tak?
(chyba naprawdę nie zauważasz różnic pomiędzy twoimi wyobrażeniami, a rzeczywistością)

po drugie, piszesz o zwiększeniu ilości kursów wieć pytanie: co jest lepsze: 3 mniejsze busy w godzinę (np. co 20min) czy jeden duży?
nie masz żadnego uzasadnienia za tymi wielkimi pojazdami na takich trasach jak np. katowice-rybnik poza twoim "bo tak, a inaczej to wstyd i gruzja"
ps. po co dotować coś co akurat dotowane być nie musi?

jeszcze jedno: abstrahując od twoich żorskich fobii bo ja teraz nie o tym:
potrafisz sobie wyobrazić , że przed wojną przedsiębiorczy niemcy chcieli wybudować wiszącą kolej z zabrza do bodajże bytomia?
piotrekdec
 
Posty: 252
Dołączył(a): Wt, 20 lip 2010, 15:11

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 21:33

piotrekdec napisał(a):widać nie przystaje do twojej wyimaginowanej wizji europejczyka
czyli mercedez-benz sprinter tworzony od początku jako środek przewozu ludzi jest zbyt mało europejski, tak?
(chyba naprawdę nie zauważasz różnic pomiędzy twoimi wyobrażeniami, a rzeczywistością) jeszcze jedno: abstrahując od twoich żorskich fobii bo ja teraz nie o tym:
potrafisz sobie wyobrazić , że przed wojną przedsiębiorczy niemcy chcieli wybudować wiszącą kolej z zabrza do bodajże bytomia?


Tłumaczyłem już to wiele razy że na zachodzie owszem busy też są wykorzystywane do wożenia ludzi np. robotników z miejsca zamieszkania na jakąś budowę czy emerytów z sanatorium na wycieczkę do miasta ale NIKT nie używa busideł w wożeniu ludzi jako tranport zbiorowy - kapujesz różnicę? Byłeś ty kiedykolwiek gdzieś za Odrą? Jeśli nie to nie zabieraj głosu w dyskusji ok?

Nie mów że ja mam jakieś fobie żorskie bo jeśli coś krytykuję to jest to polemika z osobami o których w równym stopniu możesz powiedzieć że mają rybnickie fobie. I to na tyle mocna, że nawet PR-owiec MqG który autentycznie pracuje w żorskim magistracie nie daje sobie rady mimo że ja z urzędami nigdy nie miałem nic do czynienia.

Może Niemcy chcieli ale zapewne miało to być nie koleją linową ale koleją podwieszaną (coś takiego jak w Wuppertalu ) - i tam to ma sens i korzysta z tego sporo ludzi jako jednej z form transportu publicznego. Pewnie gdyby po wojnie Bytom i Gliwice były niemieckie - mieliby już taką kolej. Tak samo jak Niemcy chcieli w Rybniku i okolicy wybudować tramwaje ale nie zdążyli...

A teraz sam logicznie pomyśl - po co w Żorach kolej linowa za kilkaset milionów zł - jeśli w tym roku postanowiono zrezygnować z obszerniejszych autobusów V-bus na rzecz malutkich "paczkowozów" i uznano je za wystarczające? Po co miastu które łoży na komunikację ledwie 3 mln (niektóre dużo mniejsze miasteczka leżące na Śląsku dają na komunikację więcej) tworzyć coś za kilkaset mln? Jeśli ktoś najpierw coś zmniejsza to po co niby miałby szukać alternatywy - chyba że miałoby to być jakąś atrakcją turystyczną. Ale czy na to stać miasto która ma najmniejsze dochody w województwie i największe zadłużenie? Jestem pewien że sami mieszkańcy Żor wygwiżdżą takie głupie pomysły - kolejne z bagażu różnych innych. Gdyby nie krytyka medialna i sprzeciw niektórych radnych, podobno Socha wybudowałby w Żorach muzeum masek afrykańskich... :shock: :lol: Były już takie plany i zamiary.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez piotrekdec Wt, 7 paź 2014, 21:51

"NIKT nie używa busideł w wożeniu ludzi jako tranport zbiorowy "
i znów moje: "i co z tego?" skoro jest to wydajniejsze, bardziej opłacalne
i po trzecie to nie żadne "busidła" tylko poważne pojazdy, jednej z najpoważniejszych firm samochodowych, kapujesz ? : )
jeśli nie to jak pisałem, jesteś dobrym materiałem na przyszłego pracodawce zatrudniającego kierowców z prawkami na autobusy : )

nie gorączkuj się tak: co do kolejki podwieszanej to pisałem o tym gdyż w zabrzu także nie przypominam sobie jakiś
atrakcji widokowych czy wielkich wzniesień (pomijając hałdy ; ) co wcale nie zmienia faktu braku sensu budowania jej w żorach
(więc mnie nie musisz nawracać)
piotrekdec
 
Posty: 252
Dołączył(a): Wt, 20 lip 2010, 15:11

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Afordancja Wt, 7 paź 2014, 22:45

Zawsze mnie zastanawia pewność niektórych osób do do swoich wizji świata, kto z czego się śmieje, co ma sens a co nie ma itd.

Nie potrafię ocenić kolejki linowej w Żorach(można prosić jakieś info o tym, o kosztach itd.?), bo nie mam żadnych konkretnych informacji, ale jak patrzę np. tutaj:
http://home.agh.edu.pl/~zbrudnic/MKLK/index.html

to od razu rzuca mi się w oczy to:
Steven Dale stwierdza, że wobec coraz większych problemów transporu miejskiego, kosztów terenu oraz jego zabudowania istniejącą infrastrukturą, transport linowy może stanowić bardzo interesujacą i stosunkowo niedrogą alternatywę.
Głównym problemem jest nieznajomość zagadnienia lub posiadanie nieaktualnych informacji,


Ponadto, do kolejki linowej nie jest niezbędne nierówności, więc pisanie o tym jak to można budować na płaskim...eh..

Poszukam z ciekawości infa o tej kolejce, ale jak byś miał coś Arteks to chętnie poczytam.
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 862
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 22:52

Afordancja napisał(a):Poszukam z ciekawości infa o tej kolejce, ale jak byś miał coś Arteks to chętnie poczytam.


Nie ma na ten temat żadnych informacji. Ja się dowiedziałem o tym przy okazji nieoficjalnych rozmów o różnych niepotrzebnych inwestycjach w naszym województwie. I tam ktoś z dyskutantów wystrzelił że "najgorsze" dopiero przed nami w kontekście właśnie do tego pomysłu. Podobno nie chodzi o przewóz ludzi w sensie transportowym a kolejny "turystyczny gadżet" powiązany z Twin-pigs. Tak przy okazji - czy w czasach westernowych były koleje linowe??? ;)

Ja myślałem że ktoś sobie chciał zakpić z Sochy lub że to jest jakaś kiełbasa wyborcza dlatego o tym nie wspominałem bo pomysł wydawał mi się groteskowy i niewiarygodny. Dopiero dzisiaj MqG sprowokował mnie aby o tym wspomnąć i okazało się że strzeliłem w 10-kę. Żory nie są w stanie w ciągu 5 lat dokończyć tego małego betonowego kloca przy Wiślance za 6 milionów, a ja mam uwierzyć że wybudują kolej linową? Nie ta liga i nie te możliwości. Tam wkrótce będzie brakowało pieniędzy na szkoły czy przedszkola a co dopiero myśleć o takich inwestycjach które mogą kosztować 100 i więcej milionów. Dla przykładu krótka kolej linowa w Parku Śląskim kosztowała ok. 30 mln (nie pamiętam dokładnie ale gdzieś w tych granicach).

Jeśli już mowa o niezłych pomysłach w Polsce z wykorzystaniem nietuzinkowego transportu to przeczytaj sobie o kolei jednoszynowej Bombardiera. Co raz więcej miast na zachodzie się nad tym zastanawia czy już to buduje a nawet jedno wojewódzkie w Polsce też planuje. Tylko że to może służyć konkretnemu celowi - przewożeniu dużej ilości ludzi w ośrodkach które mają problemy komunikacyjne.

Lepiej niech Socha kupi sobie kolejkę elektryczną PIKO i się nią bawi w swoim pałacu... ;)
Ostatnio edytowano Wt, 7 paź 2014, 23:09 przez Arteks, łącznie edytowano 1 raz
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Afordancja Wt, 7 paź 2014, 23:07

A z Twin-Pigsem... ok

Arteks napisał(a):Jeśli już mowa o niezłych pomysłach w Polsce z wykorzystaniem nietuzinkowego transportu to przeczytaj sobie o kolei jednoszynowej Bombardiera. Co raz więcej miast na zachodzie się nad tym zastanawia a nawet jedno wojewódzkie w Polsce. Tylko że tym można przewozić tysiące ludzi.


A tę informację przegapiłem. Ciekawe, ciekawe, i też nietanie. Co do przewożenia tysięcy osób. To jak by nie patrzeć (wziąłem pierwszą z brzegu kolej linową kabinową) to przepustowość jest rzędu 1500 osób na godzinę, myślę, że to nie mało(przelicz to na autobusy). Oczywiście bardziej podoba mi się ta jednoszynowa :D
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 862
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez Arteks Wt, 7 paź 2014, 23:16

Afordancja napisał(a):
Arteks napisał(a):


A tę informację przegapiłem. Ciekawe, ciekawe, i też nietanie. Co do przewożenia tysięcy osób. To jak by nie patrzeć (wziąłem pierwszą z brzegu kolej linową kabinową) to przepustowość jest rzędu 1500 osób na godzinę, myślę, że to nie mało(przelicz to na autobusy). Oczywiście bardziej podoba mi się ta jednoszynowa :D


No tak ale pamiętaj że kolej linowa musi być budowana wyłącznie po liniach prostych. Każdy skręt to nowa stacja i chyba konieczność przesiadki (nie jestem fachowcem ale wydaje mi się że nie ma innej możliwości, patrząc na technologię działania kolejek linowych w których gondole jeżdżą tak naprawdę zawsze dookoła po dwóch linach na zasadzie podobnej do łańcucha rowerowego). Bardzo trudno w tym przypadku z infrastrukturą przystankową. Dlatego nawet w podanych przeze mnie przypadkach w Genui czy Sarajewie łączą one jakieś punkty na dole z punktami na górze ale nigdy nie operują w długich relacjach. Są uzupełnieniem transportu miejskiego a nie jego główną częścią składową. Są tam sprawniejsze od tramwaju czy autobusu.

O wiele łatwiejsza w eksploatacji jest kolej jednoszynowa. Zasada funkcjonowania jest podobna jak metro ale w budowie i eksploatacji jest dużo tańsza. Nadaje się nawet do miast wielkości powyżej 100 tys. mieszk. W przypadku metra zazwyczaj buduje się je w miastach powyżej 1 mln mieszkańców.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Żory wprowadzają darmową komunikację miejską.

Postprzez piotrekdec Śr, 8 paź 2014, 05:42

jakieś 6-8 lat temu w także dość "śmiesznym" opolu
snuto wizję transportu gondolowego, pamiętam że wtedy dość dużo o tym czytałem;
gondole miały być w dużym stopniu niezależne od siebie i działać na zasadzie "przywoływanych" taksówek
(w każdym razie naprawdę dość innowacyjne podejście); temat ucichł i teraz trudno cokolwiek znaleźć na ten temat:
to jest jakaś mała wzmianka: http://www.24opole.pl/8325,Co_dalej_z_kolejka_gondolowa,wiadomosc.html
a z tego co pamiętam można było kiedyś zobaczyć na youtube wizualizacje i wypowiedzi inżynierów
w skrócie jak to miało funkcjonować i rzeczywiście mogło urzec;
ale dla opola to było jak się okazuje fiction
piotrekdec
 
Posty: 252
Dołączył(a): Wt, 20 lip 2010, 15:11

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Z powiatu rybnickiego i regionu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość