
Moderator: Moderator
kurier napisał(a):Koledzy Arteks i qwerty - czasem wasze dyskusje potrafią przyciągnąć innych forumowiczów ale w tej sprawie kompletnie was nie rozumiem... Dajcie juz spokój. Qwerty utkwił mi w pamięci jak jakoś negatywnie skomentował powstanie autostrady w naszym regionie. Dosłownie zwalił mnie z nóg. Pół Polski by sie cieszyło, że ma autostradę pod nosem, a ten marudził i narzekał. Taki forumowy narzekacz z niego, a Arteks niepoprawny optymista. Ale tutaj chyba mało kto chce sie wypowiedzieć bo kogo obchodzi to ile kosztowała kanalizacja w Żorach i ile będzie kosztować jej rozbudowa? To tak jakbyśmy mieli rozwarzać ile piasku wykopano pod budowę autostrady A1 albo ile drzew zasadzono w Mszanie Górnej... Darujcie sobie takie tematy.
kurier napisał(a): Qwerty utkwił mi w pamięci jak jakoś negatywnie skomentował powstanie autostrady w naszym regionie. Dosłownie zwalił mnie z nóg. Pół Polski by sie cieszyło, że ma autostradę pod nosem, a ten marudził i narzekał.
qwerty napisał(a):Wlasnie dlatego rybnicka strefa zarasta trawa. Niektorym to nie przeszkadza. Niektorym tak. Taka roznica.
Poza tym A1 jest 10km od centrum, a od strefy jeszcze dalej. I nie liczy sie sama odleglosc, tylko, ze dojazd trwa 15-20 minut.
Inwestorzy maja troche wiecej oleju w glowie niz przecietny forumowicz i dlatego wlasnie inwestuja w Zorach i Czerwionce, bo blisko do A1. Nie wymagam od Ciebie, zebys to rozumial
q.
qwerty napisał(a):(...)Jednak jeden argument przesadza o tym, ze "ynwestorzy" nie wybieraja Rybnika - jest daleko do autostrad.(...)
Joseph napisał(a):Tyle patrząc logicznie na to zagadnienie........
O słabości twojego argumentu może świadczyć przykład Tychów, które chyba najbardziej korzystają na SSE w całym województwie śląskim. Też jest tam całkiem daleko od autostrady, a inwestorów jest tak wielu, że podregion tyski pod względem PKB per capita prześcignął w tym roku najbogatszy w naszym regionie podregion katowicki.
I przy okazji, dla wyznawców żorskiej sieci drogowej:
Drogi publiczne o nawierzchni twardej na 100 km powierzchni w km / wydatki budżetu miasta na transport i łączność w % ogólnego budżetu
Rybnik 230,0 / 10,5
Żory 158,0 / 8,6
Nie chodzi o to jak jest, ale o to do czego to wszystko zmierza. A już sam fakt budowy salonu Mercedesa i odrzucenie rybnika o czymś świadczy. Kończą sie dobre czasy gdzie nie było wyboru. Żory zaczęły gonić i są w tym coraz lepsze. Rybnikowi zostaje serwis samochodów MAN, ale tylko dlatego że 1. Gliwice za drogie (Scanię było na to stać i nawet nie spojrzeli na Rybnik); 2. kilka firm transportowych jednak w Rybniku siedzi (choć nie znam amatorów M.A.N.a) a powstały one kilkanaście lat temu (czyli kiedy nie było wyboru).I nakłady inwestycyjne przedsiębiorstw na 1 mieszkańca ogółem w zł:
Rybnik 4396
Żory 4027
Rybnik nawet z kulejącą strefą utrzymuje przewagę nad Żorami
Rybnik nawet z kulejącą strefą utrzymuje przewagę nad Żorami
qwerty napisał(a):Po autostradzie TIR jedzie ze srednia predkoscia 90km/h. Czyli w 8h pracy kierowca przejedzie 720km.
qwerty napisał(a):Jesli pol godziny jego pracy zajmie mu przedzieranie sie przez wioski i miasta z predkoscia srednia 30km/h, to latwo zauwazyc, ze przez pierwsze 8h od wyjazdu z fabryki przejedzie nie 720 km, ale 690km.
Powrót do Z powiatu rybnickiego i regionu
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości