Dobre jedzonko

Jeśli macie ciekawe informacje o odbywających się w mieście imprezach wydarzeniach ? piszcie co, gdzie, kiedy. Dzielcie się swoimi pasjami i sposobami spędzania wolnego czasu w Rybniku.

Moderator: Moderator

Dobre jedzonko

Postprzez saszex Pt, 29 cze 2012, 20:29

jest wątek o pizzeriach w Rybniku a Ja mam pytanie gdzie można dobrze i tanio zjeść w Rybniku ? restauracje, bistro czy jakaś knajpa z dobrym jedzonkiem ;)
saszex
 
Posty: 1
Dołączył(a): Śr, 30 maja 2012, 07:47

Re: Dobre jedzonko

Postprzez dr Becker Pt, 29 cze 2012, 20:46

saszex napisał(a):jest wątek o pizzeriach w Rybniku a Ja mam pytanie gdzie można dobrze i tanio zjeść w Rybniku ? restauracje, bistro czy jakaś knajpa z dobrym jedzonkiem ;)

Polecam bar z kuchnią azjatycką w Carrefour - poza tortillą wszystkie potrawy były wyborne.
dr Becker
 
Posty: 697
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00
Lokalizacja: Rybnik

Re: Dobre jedzonko

Postprzez natalusz Pt, 6 lip 2012, 16:59

sake? delicje? hmmm chyba kobyłka będzie najlepsza jest niezłym pomysłem bo oprócz tego że dobre miejsce to i jedzenie niezłe ;)
natalusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 4 lip 2012, 18:53

Re: Dobre jedzonko

Postprzez dr Becker So, 7 lip 2012, 10:37

natalusz napisał(a):sake? delicje? hmmm chyba kobyłka będzie najlepsza jest niezłym pomysłem bo oprócz tego że dobre miejsce to i jedzenie niezłe ;)

Kobyłka jest bardzo droga, z jakością jedzenia też było bardzo różnie, słyszałem że stracili kiedyś dostawcę mięsa bo robili mu antyreklamę swoimi daniami.
dr Becker
 
Posty: 697
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00
Lokalizacja: Rybnik

Re: Dobre jedzonko

Postprzez elmo Wt, 10 lip 2012, 06:42

a może jedzonko wegetariańskie ? Masala niedaleko Bazyliki.
elmo
 
Posty: 108
Dołączył(a): N, 30 wrz 2007, 13:56

Re: Dobre jedzonko

Postprzez Roman75 Cz, 20 wrz 2012, 16:09

Ludzie co wy spozywacie :-) w jedzeniu trzeba patrzeć i myśleć o dostarczaniu każdej żywej komórce pokarmów pobieranych w stanie naturalnym lub po przetworzeniu na różnorodne potrawy i napoje w celu utrzymania podstawowych funkcji życiowych, właściwego rozwoju i stanu zdrowia. Odżywiona musi zostać każda komórka naszego ciała. Ze strawionego pokarmu substancje organiczne w postaci prostych substancji odżywczych są rozprowadzane za pomocą krwi po całym ciele.

Odżywianie ma podstawowe znaczenie życiowe dla każdego organizmu. Warunkuje również utrzymanie dobrego zdrowia. Zbyt ubogie pożywienie lub jego złe wchłanianie czy trawienie powoduje niedożywienie i niedowagę. Natomiast zbyt częste odżywianie, bądź spożywanie nieodpowiednich pokarmów powodować może nadwagę bądź otyłość. Właściwe (zdrowe) odżywianie wymaga więc spożywania odpowiednich ilości dobrze przygotowanego pokarmu.
tym grozniejsze dla organizmu im bardziej smaczne. Pozniewz ogromną część społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, jakie niesie ze soba nowoczesne jedzenie(fas. Oto szereg uwag, ktore warto zapamietac i potraktowac powaznie. Oto one: (to jest przykład z mojego doświadczenia i obserwacji)
McDonald słynie na świecie z frytek. Czy one wnoszą cokolwiek wartościowego do naszego organizmu?

NIE! Przede wszystkim zawierają tłuszcz (nawet do 40 proc. ich masy to wchłonięty olej smażalniczy), węglowodany, niewielkie ilości białka oraz witamin, głównie witaminy C, ale są to ilości śladowe.

W McDonaldzie olej często się filtruje, ale zmienia tylko raz na tydzień. To nie za rzadko?

W przemyśle i gastronomii wykorzystuje się inny tłuszcz niż w domu, z tym że trzeba tu jasno powiedzieć, że każde smażenie, także to domowe, jest niekorzystne dla zdrowia. Gdyby jednak używano w restauracjach oleju domowego, to po godzinie smażenia by ściemniał, dymił, a potrawy przesiąkłyby zapachem spalenizny i - co gorsza - szkodliwymi dla zdrowia produktami rozkładu tego tłuszczu. W przemyśle i gastronomii używa się więc specjalnych tłuszczów roślinnych utwardzanych z dodatkiem substancji ograniczających ich jełczenie, rozpryskiwanie się i pienienie. Dlatego mimo że pierwotnie są to tłuszcze roślinne, to po przetworzeniu zawierają szkodliwe dla naszego serca i naczyń nasycone kwasy tłuszczowe obecne głównie w produktach odzwierzęcych, których Polacy nadal jedzą bardzo dużo. Dodatkowo podczas produkcji tłuszczów przemysłowych z naturalnie występujących w olejach roślinnych izomerów cis powstają szkodliwe, absolutnie niewskazane ze względów zdrowotnych izomery trans.

Ale izomery trans występują też naturalnie w maśle.

To prawda, ale akurat w maśle są zdrowe. Naukowcy udowodnili, że mają one nawet działanie przeciwnowotworowe, przeciwmiażdżycowe, mają zdolność do obniżania masy tłuszczowej ciała. Ale masło to wyjątek. Izomery trans występujące w tłuszczach do smażenia podwyższają poziom złego cholesterolu we krwi, co z kolei przyczynia się do zatykania naczyń krwionośnych i zwiększa ryzyko udaru lub zawału serca.

Znacznie korzystniej jest jeść tłuszcze nienasycone - są np. w rybach i olejach roślinnych najlepiej spożywanych na zimno. One również są źródłem energii, ale przede wszystkim niektóre z nich tak jak witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Takich tłuszczów, niestety, w McDonaldzie nie znajdziemy.

A czy w ogóle można tam zjeść cokolwiek zdrowego?

Zjeść tak, ale nie można się tam żywić na dłuższą metę. Codzienne posiłki w tym miejscu nie powinny być naszym zwyczajem. Ale od czasu do czasu można wpaść. Plusem tego miejsca jest to, że warunki, w których przygotowywane jest jedzenie, są higieniczne.

Jakbym zjadła na śniadanie cheeseburgera i frytki, to co musiałabym zjeść przez resztę dnia, by zapewnić sobie 100 proc. zapotrzebowania dziennego na wszystkie składniki?

Trzeba spojrzeć na piramidę żywieniową. Mięso, tłuszcze, tłusty nabiał (w tym sery żółte i pleśniowe) - to wszystko jest na samym czubku tej piramidy. Produktów z tej grupy nie wolno jeść częściej niż dwa-trzy razy w tygodniu. Podstawą naszej diety powinny być warzywa, surowe owoce, produkty zbożowe i chudy nabiał. Myślę więc, że duża porcja sałatki warzywnej polana oliwą z oliwek i sokiem z cytryny byłaby na kolację bardzo dobra. Do tego kanapka z pieczywem pełnoziarnistym (bez masła, bo tłuszczu po posiłku w McDonaldzie mamy już dosyć) i np. jogurt naturalny.

A co jest złego w żółtych serach?

Mają sporo tłuszczu pochodzenia zwierzęcego, czyli tłuszczu nasyconego, a także cholesterol i sód pochodzący z dodanej do niego soli. Dodatkowo smażony ser w pani cheeseburgerze jest wyjątkowo ciężko strawny. Zmiany zachodzące w serze podczas ogrzewania powodują, że bardzo długo zalega w żołądku, a składniki odżywcze są słabiej wchłaniane. Ale ser jest też bogaty w białko i zawiera dużo wapnia. Można go więc jeść, ale lepiej na zimno i z umiarem - jeden-dwa cienkie plasterki kilka razy w tygodniu.

W McDonaldzie używa się sera w plasterkach Hochland. Co się do niego dodaje, żeby był taki lekko topiony?

Poza właściwym serem do serów topionych dodaje się masło, wodę, czasem twaróg oraz tzw. topniki, emulgatory, które umożliwiają upłynnienie sera bez wydzielenia tłuszczu.

Czego najbardziej brakuje w jedzeniu z McDonalda?

Nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin, błonnika, w który bogate są warzywa i owoce. Błonnik, czyli pektyny, celuloza, ligniny, przeciwdziałają zaparciom, oczyszczają organizm, zapobiegają tyciu. W McDonaldzie nawet sałatki mają niewiele błonnika i witamin.

Dlaczego?

Bo w nich głównie jest sałata, a ona w ogóle nie jest dobrym źródłem witamin. Ta używana w McDonaldzie jest dodatkowo rozdrobniona na długo przed podaniem. Każde obrane i rozdrobnione warzywo częściowo traci witaminy. Niszczą się one też pod wpływem światła, kontaktu z nożem. Nieco bardziej wartościowe są pomidory, ale z kolei łączenie ich z ogórkami niszczy częściowo witaminy.

Ja sprawdzać kontrolować tkankę tłuszczową w organiźmie.

Poza podstawowymi pomiarami, które powinniśmy wykonywać często takie jak ciśnienie, waga czy puls spoczynkowy. Warto czasami dokonać takich pomiarów jak pomiar tkanki tłuszczowej, jest to pomiar bezbolesny i trwa zaledwie pare sekund i na urządzeniu mamy wynik w % i kg,można też dokonać pomiaru całego organizmu tzn:
analiza składu masy ciała ilosć tkanki tłuszczowej,mięśniowej,ilość wody w organizmie, BMI i dlatego polecam skorzystanie z porad specjalistów z zakresu dietetyki,odżywiania ....pod numerem 888727303

Dobra wsio. Ale sie naprodukowałem ,mam nadzieję że nikogo nie obraziłem,a do zdrowego trybu życia przekonałem, w razie czego piszcie na wellness@onet.pl lub roman2onet@wp.pl
Roman75
 
Posty: 15
Dołączył(a): Wt, 6 gru 2011, 22:53

Re: Dobre jedzonko

Postprzez Zenon Pokrzywa Cz, 20 wrz 2012, 20:51

cool story bro :roll:
Zenon Pokrzywa
 
Posty: 18
Dołączył(a): Cz, 20 lis 2008, 12:18

Re: Dobre jedzonko

Postprzez znawca Pt, 28 wrz 2012, 12:53

Roman75 - niezła wypowiedz :)
znawca
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pt, 28 wrz 2012, 12:39

Re: Dobre jedzonko

Postprzez kerim85 N, 30 wrz 2012, 15:49

Bo roman75 jest z Herbalajfu :)

Na szybkie i dobre jedzenie polecam Sake :)
kerim85
 
Posty: 81
Dołączył(a): Cz, 30 lis 2006, 19:22

Re: Dobre jedzonko

Postprzez dav525 Pn, 12 lis 2012, 19:28

A może Restauracja Taaka Ryba w Suminie, ryby ponoć są bardzo zdrowe!!!!
dav525
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz, 10 lis 2011, 11:57

Re: Dobre jedzonko

Postprzez Benq Pn, 12 lis 2012, 20:43

Roman, bez przesady, jak ja bym miał patrzyć za każdym razem co jest w jedzeniu, które kupuję to nic nie jem i chodzę głodny taka prawda, ida Twoim tokiem myslenia, nikt by nic nie jadł, bo we wszystkim znajdzie się coś nie zdrowego
Benq
 
Posty: 282
Dołączył(a): Śr, 2 sie 2006, 11:01

Re: Dobre jedzonko

Postprzez Roman75 Wt, 13 lis 2012, 10:41

Witam
Każdego dnia narażeni jesteśmy na wiele czynników mających negatywny wpływ na nasz organizm.Są to między innymi zanieczyszczenia środowiska,codzienny stres i zmęczenie oraz nieprawidłowe odzywianie.Na niewielez tych czynników nie mamy wpływu,możemy jednak decydować o naszym samopoczuciu i kondycji dostarczając organizmowi właściwe składniki odżywcze. Nie zawsze wybieramy zdrowe posiłki i produktym a te przetworzone często pozbawione są niezbędnych dla organizmu witamin,minerałów i składników odżywczych.Codzienna dieta uzupełniana naturalnymi, zdrowymi suplememtami(na rynku jest wiele takich nie będe wymieniał) pozwoli na zachowanie dobrego stanu zdrowia,wystraczy popatrzeć na etykietkę składu co kupujemy i co tam za skąłdniki znajdziemy.
Innym problemem jest utrzymanie odpowiedniej masy ciała-fakty są zastraszające.
WHO(Światowa Organizacja Zdrowia) podaje,że w Europie:
-w ostatnim dwudziestoleciu w wielu krajach ilosć osób z nadwagą potroiła się
-połowa dorosłych obywateli ma nadwagę,z czego jedna trzecia cierpi na otyłosć
-otyłość jest odpowiedzialna za 2-8% kosztów zdrowotnych na świecie
Czy wiecie ile powinniście dziennie spożywać węglowodanów, białka?
Czyli podsumowując :
Patrząc na składniki poszczególnych produktów można się zdziwić ile w nich chemii. Na czasie jest zdrowa, ekologiczna żywność. Czytając etykiety na nich roi się od E dodatków. Niektóre z nich towarzyszą ludzkości od zarania dziejów.
Już w starożytności Egipcjanie stosowali E 120, wówczas znane jako koszanila, jak i E 100 (kurkuminę), pierwsze barwniki żywności. Przy pomocy azotanu sodu (E 250) peklowano mięso. Środki konserwujące żywność także znane są od tych czasów. Zarówno dwutlenek siarki (E 220) jak i kwas octowy (E 260) były konserwantami znanymi również w antycznej Grecji i Rzymie.
Substancje E można spotkać w niemal każdym produkcie, są to zarówno barwniki, przeciwutleniacze, zagęstniki jak i słodziki. Wszystkie odpowiednio ponumerowane. W przedziale E 100 do E 199 znajdują się oznaczenia barwników. Konserwanty mają symbole od E 200 do E 299. Synergenty i przeciwutleniacze to numery E 300 do E 399. Kolejny przedział E 400 do E 499 dotyczy emulgatorów i zagęstników. Wzmacniacze smaku i zapachu to przedział E 600 do E 699. Intensywne słodziki i inne substancje to numery E 900 do E 999.
Choć wszystkie są uznawane są za bezpieczne, w dużej ilości mogą wywoływać reakcję alergiczną, w szczególności dotyczy to takich substancji jak m.in. czerwień koszenilowa (E 124), benzoesam sodu (E 211), kwas benzoesowy (E 210). Zaburzenia trawienne może wywołać m.in. glutaminian sodu (E 621), dwutlenek siarki (E 220). Produktów pełnych chemicznych dodatków nie powinno się podawać dzieciom, osobom starszym, alergikom.
ZATEM PATRZMY CO JEMY a głodny chodzić nie będziesz,bo dzięki zbilansowanemu odżywianiu możemy dostarczyć naszemu organizmowi wszystkie jego nie zbędne do jego właściwego funkcjonowania składniki odżywcze.
Ważna jest zmiana nawyków zywieniowych
Roman75
 
Posty: 15
Dołączył(a): Wt, 6 gru 2011, 22:53

Re: Dobre jedzonko

Postprzez kerim85 Wt, 13 lis 2012, 15:51

Nie wiem co te wypociny wrzucone tutaj metodą kopij - wklej mają wnieść do tematu ale z racji tego, że roman75 na PM straszy policją sądami i bóg wie cyzm jeszcze, nie skomentuję tego.

Osobiście przestrzegam wszystkich przed tzw. śniadaniem za piątkę. Jeśli chociaż odrobinę zależy wam na waszym zdrowi odradzam stołowanie się tam. A już w szczególności odradzam obiadków za 10zł...
kerim85
 
Posty: 81
Dołączył(a): Cz, 30 lis 2006, 19:22

Re: Dobre jedzonko

Postprzez Afordancja Wt, 13 lis 2012, 15:58

kerim85 napisał(a):Osobiście przestrzegam wszystkich przed tzw. śniadaniem za piątkę. Jeśli chociaż odrobinę zależy wam na waszym zdrowi odradzam stołowanie się tam. A już w szczególności odradzam obiadków za 10zł...


A odradzasz idelogoicznie czy z praktyki? I pytanie bardziej szczegółowe czy śniadanie za 5 zł i obiadki za 10 zł, to ten sam lokal? (Pytam poważnie, bo nie wiem)
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 862
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Następna strona

Powrót do Imprezy ? co gdzie kiedy? Hobby i wolny czas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron