Strona 1 z 4

Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Cz, 5 sie 2010, 18:21
przez yakuz605
Hej! Witam wszystkich!

Chciałbym się Wami podzielić moim hobby - zbieraniem grzybów :D
Lubię chodzić na grzyby do naszych rybnickich lasków, jak i tych położonych na obrzeżach miasta.

Chodzicie tez na grzyby? Jak już, to gdzie najczęściej? Gdzie można liczyć na okazałe grzybobrania?

Jeżeli akurat wróciłeś z grzybków, podziel się informacjami w tym temacie. :D

Pozdrawiam serdecznie forumowiczów.

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Pt, 6 sie 2010, 16:51
przez _syla_
Też uwielbiam chodzić na grzybki ale jeszcze nie rosną :roll: trzeba będzie poczekać na deszcz bo w lesie sucho strasznie.. :mrgreen:

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: So, 7 sie 2010, 21:41
przez Arteks
_syla_ napisał(a):Też uwielbiam chodzić na grzybki ale jeszcze nie rosną :roll: trzeba będzie poczekać na deszcz bo w lesie sucho strasznie.. :mrgreen:


Rosną, rosną. Znalazłem i to zupełnie przypadkowo przy leśnej drodze nie wchodząc w głąb lasu na Księżoku.

Z 2-3 lata temu jechałem na rowerze z Kamienia i tuż przy wylocie z lasu na Paruszowcu niedaleko wiaduktu kolejowego i Wielopolskiego spotkałem dwóch gości którzy nieśli dwa pełne wiadra grzybów! I co ciekawe były to godzin popołudniowe. Może wtedy był wysyp grzybów, nie wiem. Ale jak widać w lasach podrybnickich może się udać grzybobranie :)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: N, 8 sie 2010, 09:09
przez _syla_
Nooo od dzisiaj można chyba rozpocząć "sezon grzybowy" :lol: Arteks ja zawsze chodzę na grzyby po południu bo rano nie mam czasu (i za dużo ludzi w lesie) :evil: i może i owszem 2 i 3 lata temu był wysyp ale już rok temu nie było już tak dużo więc liczę na ten sezon :wink:

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: N, 8 sie 2010, 16:03
przez _syla_
No zupka grzybowa już była :P Grzybów jeszcze niewiele ale powoli się pokazują! Pozdrawiam fanów grzybobrania :mrgreen: :wink:

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Pn, 9 sie 2010, 14:58
przez Poranna kawa
A jak na grzyby, to i może na ryby?:D:)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Wt, 10 sie 2010, 15:17
przez yakuz605
No ja też już pierwsze grzybki w tym sezonie znalazłem :D
Co prawda nie za dużo, bo dokładnie 6, ale z tego 2 dosyć spore. Znalazłem je w lasku przy Nowinach.

A Wy macie jakieś swoje ulubione miejsca? Bo ja właśnie najchętniej chodzę do tego lasku przy Nowinach, a jak już mam gdzieś jechać to najczęściej w okolice Rud. Tam też sa czasami całkiem niezłe wysypy grzybków :D

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Wt, 10 sie 2010, 18:43
przez twojstary
Ja zdecydowanie polecam Rudy. Kiepsko mi idzie zbieranie grzybów, ale tam nawet ja potrafię nazbierać całkiem spore ilości, zbieranie grzybów w rudzkich lasach to wielka przyjemność :) Mieszkam przy samym Księżoku i siłą rzeczy czasami się wybieram, aczkolwiek nie za bardzo polecam - po prostu grzybów mało, a chętnych zbyt dużo. ;)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: So, 4 wrz 2010, 11:58
przez annafru
i co? sa juz grzyby? ja bylam tydzien temu zobaczyc i niestety nic nie bylo. ostatnio bylo pare dni cieplo wiec moze sa. dajcie znac

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: So, 4 wrz 2010, 15:19
przez yelonek
w lesie po obfitych opadach "cos" sie rusza..miejmy nadzieje ze wysyp jest blisko,jutro wybieram sie na lesny rekonesans...zobaczymy ;)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Pn, 6 wrz 2010, 23:14
przez JuniorCrx
może byc kiepsko bo chłodno ostatnio :( ale tez sie wybiore i zobaczymy ;)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Śr, 8 wrz 2010, 15:47
przez yelonek
w niedziele kilka mlodych podgrzybkow i...to obecnie na tyle, niby zimno ale trzeba pamietac ze w lesie jest nieco cieplej, mimo ze jak narazie jest kiepsko miejmy nadzieje ze nie bedzie tak beznadziejnie jak w zeszlym roku...w weekend kolejna wyprawa w okoliczne lasy ;)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Pt, 17 wrz 2010, 18:17
przez yakuz605
Dzięki wszystkim, którzy się tutaj wypowiadają, bardzo z tego powodu się cieszę.

Byłem kilka dni temu w lesie w Rudach i... nazbierałem cały koszyk !! :)
Naprawdę grzybów w lesie jest coraz więcej, tak więc zachęcam do wybrania się na grzybki!
Ponoć właśnie zaczyna się prawdziwy wysyp grzybów (tak mówili w telewizji i tak osądzam po tym co nazbierałem)

Pozdrawiam :)

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Pt, 17 wrz 2010, 19:33
przez LEMUR
W czwartek jechałem trasą 78 na Gliwice, i całkiem sporo aut można zauważyć parkujących w lesie w okolicach Ochojca, przed i za parkingiem w lesie.
Widziałem też jednego gościa któy wsiadał do samochodu z dwoma dużymi grzybami oraz sporym koszykiem.

Re: Gdzie grzyby?? GRZYBIARSTWO

PostNapisane: Wt, 9 sie 2011, 16:11
przez yakuz605

Witam, odświeżam temat!


Nadszedł kolejny sezon grzybowy, więc zachęcam forumowiczów do dzielenia się w tym wątku informacjami na temat Waszych grzybobrań!
W rybnickich lasach trafia się już coraz więcej okazów, lecz myślę, że największe wysypy wciąż przed nami :)