Strona 1 z 1

Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 10:17
przez p1chrunch
Obrazek

Trasa zawiera:
*8 ekoprzejść dla zwierząt, po 4 na każdą
*opcję budowy dodatkowej jezdni na lewo od istniejącej,
*modernizację Hotelowej i jej poszerzenie z budową 6 zatoczek przystankowych, po 3 na każdy kierunek
*1 wiadukt nad linią KPK - LK nr 301;
*dodatkowe włączenia na Wielopole z istniejących dróg tych dzielnicy,
*modernizację trasy rowerowej nr 2 przebiegającej obok drogi.

Koszt - sama trasa 48 mln zł, z dodatkami w stylu tych dodatkowych dróg 79,5 mln zł.
PLUSY:

- odciążenie Paruszowca od ruchu,
- możliwa nowa, szybka trasa dla autobusów ZTZ w stylu linii nr 49 i (potencjalnie) KZK GOP ze Szczygłowic, Książenic, Kamienia lub Leszczyn.
- spokój dla ekosystemu dzięki ekoprzejściom dla zwierząt.

Minusy:
Żadnych.

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: Wt, 25 paź 2016, 10:50
przez p1chrunch
I coś jeszcze, nowa ulica byłaby po prostu przedłużeniem Hotelowej, chyba, że dać jej nazwę Kamienna (bo prowadzi do kamienia).

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 21:14
przez panoczek
Czekam na tę trasę od lat i nadal nic się nie ruszyło

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 11:29
przez dr Becker
Na szczęście raczej tej drogi nie będzie. Fudali forsował jej budowę wbrew prawu na terenach chronionych.

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: So, 26 lis 2016, 11:39
przez p1chrunch
No i? Według twojego argumentu to i Mikołowska, Robotnicza czy Gliwicka nie mogłyby powstać w obecnych czasach, "bo na terenach chronionych". Można wybudować, ale trzeba to zrobić bez dotacji unijnych i z ekoprzejściami, tak zrobiono z A4 koło Bolesławca. A kwestia ochrony tych terenów przed zanieczyszczeniami powietrza jest idiotyczna i bez sensu, bo przenoszą się tam tony dymu z Gliwickiej zgodnie z ruchem planety, zaś stanie w korku w Paruszowcu w godzinach szczytu nie jest najlepszym rozwiązaniem, i generuje więcej zanieczyszczeń, w dodatku blokując dostępność komunikacji miejskiej, od 15/16/17/18/19/28/51 po 311A/B/C, a ta droga pozwoliłaby przenieść i zrewitalizować linię nr 17 przez Kampus, Gliwicką, Obwiednią Północną i Hotelową. To samo z 313, która jeździłaby teraz przez Rudzką na DA. Byłaby to najszybsza trasa ZTZ do Kamienia i Leszczyn. Ekologia i zrównoważony, normalny i szybki transport? Jest. Trasa zapewniłaby nawet objazd DW 925, która ma być remontowana od Rudy Śląskiej do Rybnika, aż do samego Bełku (przez Furgoła i koło Białego Domu). Kamień ma ten sam problem, co Kłokocin. Niską dostępność dla ruchu lokalnego i komunikacji publicznej.

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: N, 27 lis 2016, 19:57
przez ajox
nowa droga powstać nie może - bo tereny chronione, ale dla nowej kopalni i wydobycia na tym samym terenie jeszcze niedawno nasze władze dawały ,,zielone światło"

Re: Wielopolska (rondo Larysa) - Kamień.

PostNapisane: Pn, 28 lis 2016, 18:12
przez p1chrunch
To swoją drogą. Sama A4 przechodzi przez Górę Świętej Anny. Da się wybudować tą drogę, trzeba tylko to zrobić za swoje pieniądze. Gminy. Bez dotacji. Z nadwyżek.