Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 15 lip 2015, 23:12

Czekając na dalsze działania z linią nr 50, zdecydowałem się poruszyć temat przywrócenia linii nr 37.

37 ==> DKM - Kampus (z powrotem przez Sąd i Dworek) - Wodzisławska - Policja - Chwałowice - Radziejów - Trzech Krzyży (z powrotem przez Spółdzielczą lub tak samo) - Dygasińskiego - Niepodległości - Obszary Dom Górnika - Marklowice Sklep - Widokowa - Górka - Dolne - Przedszkole - Straż - Mała Praga - Krakusa Skrzyżowanie - Marklowice Praga Pętla.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 15 lip 2015, 23:50

Dla poprawienia komunikacji Kampusu z resztą miasta wprowadzono by dodatkowo kursy z literą K - kursy wariantowe do Orzepowic Pętli przez Kampus, Kotucza, Rudę Kąpielisko, Obwiednią Północną (z przystankiem Obwiednia Północna Pole Golfowe i - w przyszłości - Orzepowice Obwiednia Północna) i Rudzką, a po wybudowaniu reszty obwodnicy północnej naszego miasta - wariantowo przez Obwiednią Północną do DKM. Trasę obsługiwałyby autobusy przegubowe przez większość dnia. Linia posiadałaby 30 - minutowy takt.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez Arteks Cz, 16 lip 2015, 18:00

Ty przypominasz trochę @p1chrunch ekipę Bergera z ZTZ... Czyli na problemy rybnickiej komunikacji i aby udawać że się coś robi - raz na jakiś czas wymyśla się nową linię z 6-8 kursami na dzień i puszcza to do mediów jako "sukces"... A w Rybniku nie jest problemem ilość linii bo tych jest ZA DUŻO!!! Problemem jest to że jeżdżą do dworca KM, a nie łączą przeciwległych dzielnic miasta, problemem jest brak rozkładów cyklicznych, problemem jest zbyt niska częstotliwość kursowania, a zarazem "stada" na niektórych kierunkach... Wiele polskich miast przeprowadziło 10-15 lat temu reformy układu linii w których zmniejszono ich ilość zwiększając zarazem częstotliwości kursowania. W Rybniku mamy chaos i brak regularności. Żadna linia w naszym mieście nie kursuje w jakichś logicznych odstępach. Nawet najpopularniejsza 47 ma jakieś dziwne przerwy w ruchu.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch Cz, 16 lip 2015, 21:13

Z tym, że ograniczamy w ten sposób dystrybucję transportu w mieście i jego rozprzestrzenienienie się, a mieszkańcy na zubożenie sieci komunikacyjnej mogą zareagować zmianą przyzwyczajeń komunikacyjnych - ergo, każdy sobie kupi auto, a ta mentalność kultu auta, o której piszesz tyle lat, się utrwali, bo nikomu się nie będzie chciało dojść. Uważam więc, że jest to dobre rozwiązanie Akurat projekt linii nr 37 w jej nowym przebiegu powstał jako pomysł na Marklowice, inspirowany też linią nr 33, bo dwójka do właściwych Marklowic zwyczajnie nie dochodzi, a 33 leci po niemal całych Świerklanach. Do tego masz połączenie z Chwałowicami i (wariantowo) z Kampusem, który nie otrzymał dodatkowych kursów na ten rejon.

Czy mam jakiś dalekowzroczny pomysł na komunikację? Owszem. Według mojego pomysłu, stare linie na Niedobczyce i Biery zostają tam, gdzie są, może z wyłączeniem 8, którą proponuję przenieść na Kampus lub Dworek, dalej Sąd, Reymonta i Wodzisławską po trasie, jako coś odrobinę bardziej przyspieszonego. Sprawę argumentuję faktem, że są to linie, służące do obsługiwania dużej części Śródmieścia, łąyczące je bezpośrednio z dzielnicami miast. Numery od 34 do 39 to byłyby linie, obsługujące teren Chwałowic (bez obciążonej Pętli) z ul. Szulika (37, 38), Radziejowa (37, 39), Śląskiej i Witosa (39) Wodzisławskiej (34) Świerklan z ul. Wowry i Szerocką (38 do J - bia Boryni), ul. Nową (34 DKM - Wodzisławska - Popielów - Różyckiego - Niepodległości - Nowa - Boguszowice Pętla, dyskutowany niegdyś przez nas na starym forum komunikacyjnym) i Niedobczyc z ul. Krzywoustego (39). 36 dostałaby trasę przez Błękitną i Strażacką do Kłokocina Poligonowej, natomiast pojawiłby się też żorski darmobus w Kłokocinie, choć trzeba będzie przejąć wiadukt w ciągu Włościańskiej, bo przy takim długu Żory tego nie wyremontują. Do tego przesunięcie 48 w kier. Rybnika przez Kościuszki, Chrobrego, Plac Wolności, Kotucza, Kampus, Dworek, Kotucza, Grunwaldzką (z nowym przystankiem Nowiny Grunwaldzka) i dalej po trasie. Powrotnie do Boguszowic przez Grunwaldzką i również po trasie. Problem dublowania się 48 na 3 Maja rozwiązany. No i 24 do Rydów Kopalni (lub nawet Syryni Lubomi z pętlą na Nepomucena) przez Szczerbice na Rudę Kąpielisko, ale Szczerbicką mają tam w fatalnym stanie. 47 w obu kierunkach rzuciłbym na Policję, Prostą i reaktywowany przystanek Ligota Makro (była część trasy ŻR2), do Rybnika 47 leciałaby przez PKP, Chrobrego, Sąd i dalej po trasie, zaś 46 dostałoby w kier. Rybnika trasę na Urszulanki z Pl. Wolności.

Ogólnie miasto ma potencjał na uzupełnienie wszystkich swoich wolnych numerów autobusowych.

Jeszcze myślałem o przystanku Rybnik Śródmieście (przy C.H Barbara), co miałoby sens jako alternatywa dla przeciążonego Sądu, ale na razie to tyle. Na skrzyżowaniu Rudzkiej i Kotucza na bank nie obejdzie się bez budowy ronda, jeśli ten teren ma być wykorzystany komunikacyjnie.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch Cz, 3 wrz 2015, 16:02

Nowe przystanki:

RYBNIK

1) Radziejów Trzech Krzyży/Radziejów Spółdzielcza Skrzyżowanie (kier. Rybnik);
2) Radziejów Rericha/Radziejów Spółdzielcza Sklep,
3) Radziejów Centrum,
4) Radziejów Restauracja,
5) Radziejów Wzgórze,
6) Radziejów Dygasińskiego,
7) Radziejów Dygasińskiego Skrzyżowanie,
8) Popielów Las,
9) Popielów Niepodległości,
10) Popielów Niepodległości II,
11) Popielów Stacja Paliw,
12) Obszary Dom Górnika,

MARKLOWICE

13) Sklep,
14) Widokowa
15) Dolne
16) Przedszkole
17) Straż
18) Mała Praga;
19) Krakusa Skrzyżowanie
20 Marklowice Praga Pętla.


Temat linii nr 37 do Marklowic i Wodzisławia odświeżam w związku z planowaną likwidacją E - 3 i 131 od 1 stycznia 2016 r.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch So, 5 wrz 2015, 21:48

Pełna trasa linii. Podpisy będą zbierane w weekendy.

RYBNIK:

1) Dworzec Autobusowy;
2) Śródmieście Dworek;
3) Smolna Franciszkanie/Rybnik Sąd;
4) Śródmieście Policja;
5) Meksyk Park;
6) Chwałowice Kopalnia;
7) Chwałowice Las;
8) Radziejów Świercze;
9) Radziejów Trzech Krzyży/Radziejów Spółdzielcza Skrzyżowanie (kier.
Rybnik);
10) Radziejów Rericha/Radziejów Spółdzielcza Sklep,
11) Radziejów Centrum,
12) Radziejów Restauracja,
13) Radziejów Wzgórze,
14) Radziejów Dygasińskiego,
15) Radziejów Dygasińskiego Skrzyżowanie,
16) Popielów Las,
17) Popielów Niepodległości,
18) Popielów Niepodległości II,
19) Popielów Stacja Paliw,
20) Obszary Dom Górnika,

MARKLOWICE:

21) Sklep,
22) Widokowa
23) Dolne
24) Przedszkole
25) Straż
26) Mała Praga;
27) Krakusa Skrzyżowanie
28) Marklowice Praga Pętla.

(WODZISŁAW:)

29) Grodzisko,
30) Dworzec Autobusowy.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez lewy_gwint Pt, 11 wrz 2015, 16:50

chciałbyś zrobić 5 dodatkowych przystanków w Radziejowie :shock: na takim zadupiu.
Ja podzielam zdanie Arteksa, że zarówno linii jak i przystanków jest już obecnie za dużo.
Komunikacja zbiorowa winna uwzględniać tylko szkielet. Niektóre ulice i rejony celowo należy pomijać. Wydaje mi się że ten rejon Radziejowa należy właśnie do tej grupy.
lewy_gwint
 
Posty: 22
Dołączył(a): Śr, 5 lis 2008, 00:08

Re: Projekt linii autobusowej nr 37 Chwałowice - Marklowice.

Postprzez p1chrunch Pt, 11 wrz 2015, 22:23

Nie powinieneś się dziwić. Dlaczego?

CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ:

1) Do Świerczów i Konarskiego z tamtych rejonów Radziejowa jest dość daleko i dodatkowo pod górę, wiem, bo sam byłem tam rowerem, stąd konieczność budowy kilku przystanków.

2) Na Trzech Krzyży obserwuję przyrost nowych domów na całym jej odcinku aż do jej przejścia w ulicę Wowry. Utworzenie linii autobusowej jest uzależnione od umiejscowienia zabudowań mieszkaniowych i odległości od przystanku autobusowego, co potwierdził w rozmowie ze mną na FB sam dyrektor ZTZ Kazimierz Berger. Nie kupuję więc argumentacji Arteksa, że nie istnieje potencjał na nowe linie autobusowe. Patrz parę postów wyżej.

3) Linia ta byłaby potencjalnie jedynym połączeniem Wodzisławia z Rybnikiem, które obsługiwałaby niemal całe Marklowice, powracałaby po latach na południe Popielowa, jak kiedyś, ale już nie przez Różyckiego, ale Niepodległości, Dygasińskiego, Trzech Krzyży i ewentualnie na kier. Rybnika przez Spółdzielczą. Taka "wschodnia 216", ale pod ZTZ - em, o ile nie ZTZ nie przejąłby E - 3 pod nrem, dajmy na to, 20 w styczniu 2016. Należy pamiętać, że te części dzielnic są zapomniane przez komunikację miejską. Wariantowo (i rzadko, dodajmy) kursowałaby na Marklowice Szyb.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30


Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron