Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch So, 6 cze 2015, 22:30

No. Licencjat zrobiony, pora na pierwsze polityczno - społeczne inicjatywy z mojej strony.

50 ==> Rybnicka Kuźnia Chłodnie - Góreckiego - Nowiny - Raciborska - Sąd - Policja - Meksyk - Brzeziny - Boguszowice.

Linia będzie potrzebna po zmianach w wyniku odcięcia ul. Jesiennej od Boguszowickiej po budowie drogi Racibórz - Pszczyna. Nie będzie można dojść już na przystanek w Raszowcu, w związku z czym będzie mieć on mniej ludzi. Nazwy nowych przystanków są oznaczone kolorem zielonym. Proszę o polubienia celem akceptacji projektu przez ZTZ. Linia ma mieć 20 kursów, z czego łącznie 10 podebranoby liniom 47 i 46, ponieważ nowa linia będzie pełnić do pewnego stopnia funkcje kompensujące dla nich. Dochodzi sprawa budowy przystanków.

Zamierzam od wtorku zacząć zbierać podpisy. Z góry dziękuję za chęć podpisu.

IMGUR: http://imgur.com/a/fBOXN/all
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez martt9 N, 7 cze 2015, 21:21

1. Autobus w strefie zamieszkania?!
2. Ledwo dwa samochody się wymijają na Ziemskiej...
3. 47 jeździ w szczycie co 20 min chyba jako jedna z nielicznych linii i chcesz rozwalić tą czestotliwość.
4. Budowa drogi szybko się nie rozpocznie.

wymyśl jeszcze 50 innych linii i prześlij propozycje do ZTZ, ciekawe co oni na to... jeśli chcesz zrobić coś na prawdę słusznego to walcz o zmianę całego układu linii, a nie stwarzaj dziwnych koncepcji dla garstki ludzi kosztem dużego osiedla.
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez AlicjaeR N, 7 cze 2015, 21:42

p1chrunch napisał(a):No. Licencjat zrobiony, pora na pierwsze polityczno - społeczne inicjatywy z mojej strony.

50 ==> Rybnicka Kuźnia Chłodnie - Góreckiego - Nowiny - Raciborska - Sąd - Policja - Meksyk - Brzeziny - Boguszowice.

Linia będzie potrzebna po zmianach w wyniku odcięcia ul. Jesiennej od Boguszowickiej po budowie drogi Racibórz - Pszczyna. Nie będzie można dojść już na przystanek w Raszowcu, w związku z czym będzie mieć on mniej ludzi. Nazwy nowych przystanków są oznaczone kolorem zielonym. Proszę o polubienia celem akceptacji projektu przez ZTZ. Linia ma mieć 20 kursów, z czego łącznie 10 podebranoby liniom 47 i 46, ponieważ nowa linia będzie pełnić do pewnego stopnia funkcje kompensujące dla nich. Dochodzi sprawa budowy przystanków.

Zamierzam od wtorku zacząć zbierać podpisy. Z góry dziękuję za chęć podpisu.

IMGUR: http://imgur.com/a/fBOXN/all


przyszedłeś się pochwalić licencjatem ? bo pomysł owej linii zupełnie niedorzeczny

może załóż sobie linię prywatną skoro uznałeś , ze bedzie ona niezbędna ; spójrz ile ludzi dojeżdża do Boguszowic , do Kopalni a ile wsiada czy wysiada na Raszowcu , czasem na palcach 1 ręki pasażerów można stamtąd policzyc więc pomyśl , zanim coś wrzucasz
AlicjaeR
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr, 23 sty 2008, 10:26

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez Arteks N, 7 cze 2015, 23:24

@p1chrunch - my w Rybniku nie potrzebujemy wewnątrz miasta nowych linii ale nawet zmniejszenia ich liczby. W Niemczech czy Czechach w niektórych większych miastach nie ma tak dużo linii jak u nas... W zamian lepiej byłoby zwiększyć częstotliwości i zmniejszyć chaos jaki teraz mamy że np. niektóre linie w jakimś kierunku kursują z różnych przystanków (np. w kierunku szpitala zarówno spod dworca PKP jak i obok z Urszulanek). Nie mówiąc już o tym że niektóre linie jeżdżą co dwie godziny... Takie coś tylko rozdrabnia komunikację i nie daje poczucia stabilności docierania do różnych miejsc komunikacją miejską. Autobusy zamiast wozić ludzi do marketów, do zakładów pracy, na stadion, na basen czy do domów kultury - wożą powietrze do dworca km przy którym nic poza szkołą nie ma...

Obecny prezydent Masłowski jako kandydat na prezydenta zapowiadał taktowe rozkłady jazdy - czyli coś co jest standardem w wielu cywilizacyjnie rozwiniętych systemach. Ciekaw jestem czy zmienił pogląd czy też po wybraniu go na zastępcę przez Kuczerę - ta tematyka przestała go interesować bo od czasu kampanii wyborczej jakoś nasi "wybrani" przestali się tematem interesować. Ale ja im zacznę wkrótce przypominać co obiecywali wyborcom i to czy to zrealizowali czy też oszukali. :twisted:

My potrzebujemy w Rybniku 3-4 kręgosłupowe linie które połączyłyby największe generatory ruchu i największe dzielnice z częstotliwością minimum co 15 minut, a większość linii dopasować do kursowania co 30 lub 60 minut - co dałoby jakieś porządne częstotliwości na różnych ciągach i w wielu przypadkach wykluczyłoby kursowanie "stad". Dla mnie jakimś kompletnym absurdem jest ilość linii jaka dojeżdża do Boguszowic Pętli robiąc tylko zamieszanie rozkładowe ludziom.

Zupełnym marnotrastwem i marnowaniem wozokilometrów są puste przebiegi autobusów do Dworca KM. Po prostu za dużo linii kończy bieg na dworcu zamiast jechać np. z Niedobczyc do Boguszowic a z Niewiadomia do Elektrowni (to tylko przykłady).

W Boguszowicach kończy obecnie 9 dziennych linii - tylu linii nie ma nawet na niektórych dużych osiedlach w Warszawie czy Krakowie... To jakaś kompletna paranoja. Wystarczyłyby dwie linie kursujące co 15 min i dwie pomocnicze kursujące co 30-60 min i efekt byłby dla mieszkańców lepszy niż ta obecna ruletka - pojedzie coś czy nie... pojedzie w moim kierunku czy nie... Poza tym spora liczba osób która w Rybniku nie korzysta z komunikacji (a piszę to na bazie moich znajomych czy rodziny) to ci którzy chcą jechać z dzielnicy do dzielnicy i za dużo czasu marnowaliby na przesiadki. I same przesiadki nie są problemem - problemem jest brak jakiejkolwiek koordynacji. Gdybyśmy mieli 3-4 linie kursujące co 15 minut np. w relacjach:
OKRĘŻNA łącząca Elektrownię, Rybnicką Kuźnię, Orzepowice z Nowinami i Śródmieściem (modyfikacja linii 11, 12 i 40)
Chwałowice z Nowinami, Zebrzydowicami ewent. Jejkowicami (obecna 26)
Radlin, Niedobczyce, Zamysłów, Śródmieście z Północą, Paruszowcem, Piaskami, Boguszowicami (połączenie linii 3, 16/51 i częściowo 48)
Nowiny z Gotartowicami i Boguszowicami (46 i likwidacja 47)

To tylko przykłady bo nie da się tego podać bez dogłębnych zmian układu wielu linii.

Te kręgosłupowe linie spotykające się na wspólnych przystankach np. Dworzec PKP i Sąd lub pl. Wolności - to w dużej mierze mamy rozwiązany problem poruszania się po Rybniku... Oczywiście zostają jeszcze linie do mniejszych dzielnic i podmiejskie - je też można poprawić i zreformować ale jeśli żeby ludzie wrócili do komunikacji to trzeba im ją zapewnić, a nie udawać że jest bo z takiej komunikacji jaką robi ZTZ mieszkając na Nowinach nie da się dojechać nawet na basen czy do pracy na Paruszowiec a co dopiero jeśli mamy myśleć o całym mieście i małych dzielnicach... Jeśli ktoś chciałby mieć pewność że po przyjeździe autobusu na przystanek dworzec PKP chce dojechać gdzieś dalej to ma pewność że za max. 15 minut odjedzie kolejny autobus jeśli jakiś mu uciekł sprzed nosa. Teraz nie ma żadnej pewności autobusy kursują bez synchronizacji.

Na wrażliwość ZTZ i ich kreatywność nie liczę ale liczę na co raz bardziej świadomych i obytych mieszkańców naszego miasta którzy bywają w różnych innych miastach i regionach i widzą jak tam funkcjonuje komunikacja, a jak u nas. Nasz ZTZ ma ogromny budżet 28 mln zł, a my jako mieszkańcy w dużej mierze nie możemy skorzystać z komunikacji bo tym się nigdzie nie da dojechać... Moja sąsiadka niedawno miała sprawę do załatwienia w spółdzielni na Wyzwolenia i... musiała jechać tam rowerem bo z Nowin się tam nie ma czym dostać...

Jeśli ludzie będą się domagać zmian, władze miasta nie będą mogły udawać tak jak dotychczas że problemu nie ma. Szereg miast przebudowało w ostatnich latach układ linii i rozkładów jazdy - zawsze z pożytkiem dla mieszkańców. W Wodzisławiu wprowadzono nie tak dawno całkowicie nowy układ linii - o dziwo jest taniej dla budżetu miasta, a kursów przybyło! Np. ludzie z Zawady czy Wilchw nigdy nie mieli tak dobrego dojazdu jak obecnie. Zrobiła im to jakaś firma transportowa-konsultingowa z Wrocławia.
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Pn, 8 cze 2015, 16:33

1. Kiedyś coś takiego było w postaci 28, ale jej przykład jest kiepski. Zawsze pójdzie innej gminie o wozokilometry (ostatnia gmina płaci najwięcej), dlatego kończyła bieg w różnych gminach na spore odległości przed przystankiem docelowym. A im więcej wariantów danej linii, tym staje się bardziej niesterowna przez dany związek komunikacyjny (przykład: Żory - Mizerów albo właśnie prywatna linia Żory - Pszczyna). Sądzę, że potrzeba ich więcej, co stanie się konieczne już po budowie nowej trasy dla DW 935 - zniknie np. linia nr 5 i 22, obsługujące Zamysłów, a na przystanek w Raszowcu nie dojdzie się już przez Jesienną, bo zostanie przecięta. Magia? Nie! Efekt zewnętrzny, panie... :? Dotyczyło to też 10A, obsługującej Pszów i Lubomię (notabene nadal jest na stronie ZTZ nieaktywny przystanek Pszów Krzyżkowicka :lol:), a i tak rozmawiam z takimi, co chcą jej reaktywacji w formie skomunikowania. To nie ma szans. Ja bym jednak zaproponował 4 darmowe przesiadki dziennie dla każdego w rejonie Śródmieścia, na dobry początek, a później 2 na przystankach węzłowych w całym mieście poza Śródmieściem. Warunkiem uprawniającym do przesiadki byłby zakupiony bilet w dowolnym miejscu.

2. 15 minut dla każdej linii spowoduje przy większych korkach tworzenie się doskonale znanych stad autobusowych znanych z Jastrzębia i niegdyś Wodzisławia. Linie autobusowe należy projektować także pod kątem demograficznym, stąd też pomysł na linię nr 50, bo obsłuży całą Rajską, Strażacką, Góreckiego (skrót na Kominy z wysoką wymienialnością pasażerów w Sądzie i na Policji!) przejmie po 5 kursów liń 46 i 47. Wkrótce mogą też się pojawić linie o podobnym kursie, co 49, ale obsługujące też ulicę Kolberga czy Błękitną i Strażacką i dalej np. na Poligonową, która nie jest mocno wykorzystywana.

3. Dworzec Autobusowy jest centralnym punktem przesiadkowym wraz z Placem Wolności, Dworcem PKP i Bazyliką, pełniącymi podobną rolę. Niemniej obserwuję okresowo zwiększenie się liczby pasażerów, chcących się przesiąść na konkretne linie. Tak jest wygodnie, bo na początkowym i końcowym przystanku zawsze jest najwięcej miejsca w autobusie. Ucięcie na konkretnych przystankach linii, docelowo dojeżdżających do DKM spowodowałoby pojawienie się żebrzących o transport na DKM. DA jest też przyjazny dla kierowców autobusów - odpada tu problem ich stacjonowania na przystankach, jak miałem okazję to widzieć w rejonie Gliwic, gdzie autobusy zajmowały niepotrzebnie miejsca na przystankach, zajmując je innym liniom (przykład: linie 8 i 58). Niebawem i przystanek południowy na rybnickim Sądzie będzie musiał ulec powiększeniu, bo czasem masz tam sytuacje, że masz przeguba w zatoczce i dwa autobusy za nim, co jest niebezpieczne. 47 wymaga poprowadzenia przez Kampus i Orzepowice na DKM, bo Kampus jest słabo obsługiwany.
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Pn, 8 cze 2015, 16:46

(No, jeszcze dodałbym przykład 45tki w Górkach Śląskich, zamiast której mogłaby powstać linia nr 42 z Chłodni/Orzepowic Szpitala do Górek Śląskich. Wystarczyłaby i nie naruszyłaby budżetu Górek Śląskich za mocno.)
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez lewy_gwint Pn, 8 cze 2015, 18:55

DA to w Rybniku przestał dla mnie istnieć, po tym jak powstała Stonka w tym miejscu. Tam było prawdziwe i sensowne miejsce na DKM
lewy_gwint
 
Posty: 22
Dołączył(a): Śr, 5 lis 2008, 00:08

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez Arteks Pn, 8 cze 2015, 19:02

p1chrunch napisał(a):2. 15 minut dla każdej linii spowoduje przy większych korkach tworzenie się doskonale znanych stad autobusowych znanych z Jastrzębia i niegdyś Wodzisławia. 3. Dworzec Autobusowy jest centralnym punktem przesiadkowym wraz z Placem Wolności, Dworcem PKP i Bazyliką, pełniącymi podobną rolę.


Jeśli będzie korek - to każdy kolejny autobus będzie stał mniej więcej podobny czas w takim korku, więc częstotliwość +/- 15 minut byłaby zachowana. Poza tym ja liczę na to, że jeśli wprowadzi się reformę układ linii, zwiększy częstotliwości i zmniejszy taryfy - zwiększy się udział przewożonych pasażerów i zmniejszy ruch na drogach. Przecież w tym sensie proponuję tę reformę, a dla jakieś zasady czy zabawy. ;) Obecne stada są naprawdę irytujące dla podróżnych i to są stada zaplanowane przez ZTZ!

Komu się opłaca przesiadać na DKM skoro i tak wszystkie linie jadą najpierw przez Śródmieście i szybciej jest tam niż na DKM. Jakieś jednostki które przyjadą PKS-em z Gliwic... I dla nich mogą być nieliczne linie którym pasowałoby zrobić tam końcowy przystanek ale nie tak jak teraz że 95% linii tam dojeżdża mimo braku sensu i potrzeby, wożąc przy tym powietrze i marnując wozokilometry. DKM można zostawić nielicznym liniom ZTZ, przewoźnikom prywatnym, dalekobieżnym i międzynarodowym. Swoją drogą Berger też ponosi odpowiedzialność że dworzez powstał w tak kiepskim miejscu bo on był już wtedy dyrektorem ZTZ i mógł sugerować władzom miasta inną, lepszą lokalizację.
Ostatnio edytowano Pn, 8 cze 2015, 19:07 przez Arteks, łącznie edytowano 1 raz
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez Arteks Pn, 8 cze 2015, 19:05

p1chrunch napisał(a):(No, jeszcze dodałbym przykład 45tki w Górkach Śląskich, zamiast której mogłaby powstać linia nr 42 z Chłodni/Orzepowic Szpitala do Górek Śląskich. Wystarczyłaby i nie naruszyłaby budżetu Górek Śląskich za mocno.)


Była linia do Górek i nikt tym nie jeździł... Górki mają dużo połączeń kolejowych i dobrze zlokalizowany dworzec po środku wsi. Jeśli już tworzyć jakieś linie międzymiejskie czy podmiejskie to w takich kierunkach gdzie nie jeżdżą Koleje Śląskie np. Rybnik-Gliwice lub Rybnik-Świerklany-Jastrzębie.
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Wt, 9 cze 2015, 18:07

Dzisiaj zebrałem pierwsze 30 osób z Brzezin, chętnych na reaktywację linii. Podpisy mam u siebie, jutro na podpisy szykują się Brzeziny koło Kaplicy i Ziemska. Pozdrawiam. ;)
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez martt9 Wt, 9 cze 2015, 22:13

Wytłumacz mi jak na Ziemskiej zmieści się autobus i jak długo będzie trwać kurs skoro tam jest 20 km/h! I nie mów że wystarczy usunąć znak.
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Cz, 11 cze 2015, 15:50

Poprzez budowę zatoczek przystankowych i godzinny takt 50tki. Można by wykorzystać coś w rodzaju kamer, umiejscowionych na telefonicznych słupach z małą, pomocniczą dyspozytornią ze sterowanymi z niej światłami ruchu drogowego dla autobusów, umiejscowioną na terenie dawnego baru Las Vegas. Zasada działania byłaby następująca: jeśli przejeżdżałby jakikolwiek autobus z naprzeciwka w kierunku północy, to ten z południa zatrzymywałby się. I odwrotnie, to samo wobec samochodów. Jeśli by niczego nie było - droga wolna. No i - co bardziej prawdopodobne - kursy wariantowe Strażacka - Strażacka Piekarnia - Ziemska Krzyż. Większość ruchu idzie teraz przez zwał, nie powinno być z tym za dużych problemów.
Zgadzam się, trzeba by usunąć tą strefę na terenie Ziemskiej poprzez wniosek do wydziału zagospodarowania przestrzennego. Dziś ilość podpisów podeszła do 73 osób.
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Cz, 11 cze 2015, 15:54

Na przystanku by się zatrzymywał, oczywiście. Przejeżdżałby Strażacką najpierw i od Ziemskiej Krzyża mógłby jechać dalej.
p1chrunch
 
Posty: 335
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez martt9 Cz, 11 cze 2015, 20:34

Proszę cię... autobus to nie tramwaj żeby tworzyć system sygnalizacji. Tam autobus i samochód będą mieć problem z mijaniem.
A jeśli już miałaby tamtędy kursować jakaś linia to powinna to być przetrasowana 15 z tą samą liczbą kursów albo kilka wydłużonych kursów 11 obslugiwane jakimś bardzo małym autobusem, a w zamian za 15 wydłużenie 28 do Boguszowic, bez zmian w liczbie kursów innych podstawowych linii dających wspólny takt. Żadna nowa linia nie powinna powstawać. Ludzie się już gubią w tym skomplikowanym systemie. Nikt z Boguszowic Os. nie pojedzie autobusem na zwiedzanie zakamarków Brzezin mając szybkie kursy 49.
W tej koncepcji brakuje logiki (albo logicznego myślenia).
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez jojo Pt, 12 cze 2015, 11:09

p1chrunch czy ty przypadkiem to nie Tobiasz ? Jeżeli tak to wszystko rozumiem. :)
jojo
 
Posty: 295
Dołączył(a): Pt, 11 sty 2013, 20:19

Następna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron