Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 17 cze 2015, 21:15

84 podpisy w sprawie linii nr 50. Za wyjątkiem dwóch podpisów brakujących na Ziemskiej (z wlotem w Strażacką) podpisy tam są już zebrane. Jutro częściowo Jesienna, dalej część Strażackiej (od piekarni) i Rajska. Czeka mnie cały dzień pracy.

---------------------------
Lista przystanków projektowanej linii, w ramach przypomnienia:
1. Rybnik Boguszowice Pętla,
2. Rybnik Boguszowice Rajska,
3. Rybnik Boguszowice Rajska Osiedle TBS,
4. Rybnik Boguszowice Rajska Nowy Dwór,
5. Rybnik Boguszowice Cukiernia,
6. Rybnik Boguszowice Strażacka,
7. Rybnik Boguszowice Jesienna,
8. Rybnik Boguszowice Ziemska,
9. Rybnik Boguszowice Ziemska Krzyż,
10. Rybnik Boguszowice Ziemska Stowki,
11. Rybnik Meksyk Brzeziny Kaplica,
12. Rybnik Meksyk Brzeziny Miejskie,
13. Rybnik Meksyk Świerklańska Tkoczów,
14. Rybnik Meksyk Budowlanka,
15. Rybnik Meksyk Kamyczek,
16. Rybnik Sąd,
17. Rybnik Raciborska,
18. Rybnik Nowiny Chabrowa,
19. Rybnik Nowiny Liceum,
20. Rybnik Nowiny Góreckiego Os. Wandy,
21. Rybnik Orzepowice Góreckiego,
22. Rybnik Rybnicka Kuźnia Maksymiliana,
23. Rybnik Rybnicka Kuźnia Osiedle,
24. Rybnik Rybnicka Kuźnia Elektrownia,
25. Rybnik Rybnicka Kuźnia Chłodnie.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 17 cze 2015, 21:19

15stki nie przetrasujesz, to jedyna linia łącząca Paruszowiec, Sąd, Wyzwolenia i Plac Wolności z Boguszowicami. Powiem więcej - powinna dostać wieczorne kursy od linii nr 16/51 i 48.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez Arteks Cz, 18 cze 2015, 20:31

p1chrunch napisał(a):15stki nie przetrasujesz, to jedyna linia łącząca Paruszowiec, Sąd, Wyzwolenia i Plac Wolności z Boguszowicami. Powiem więcej - powinna dostać wieczorne kursy od linii nr 16/51 i 48.


A pomyślałeś która to już linia będzie do Boguszowic? Czy nie lepiej iść w ślady za tymi którzy mają dobrą komunikację? A te miasta które mają dobrą komunikację już dawno zmniejszyły ilość linii wprowadzając w zamian większe częstotliwości. Na niektóre pętle we Wrocławiu czy Krakowie jeździ mniej linii niż... na rybnickie Boguszowice.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch So, 20 cze 2015, 16:38

Ja spoglądam na to tak, że jesteśmy dużą dzielnicą miasta, która nadal potrzebuje dodatkowego pokrycia komunikacyjnego, zwłaszcza po planowanych zmianach po budowie trasy Pszczyna - Racibórz, więc myślę przyszłościowo, wbrew pozorom. Chodzi o a) skompensowanie braku możliwości dotarcia na Raszowiec przez udostępnienie Ziemskiej, Jesiennej, Brzezin Miejskich i Rajskiej transportu publicznego, b) stworzenie linii z dużą wymienialnością pasażerów z szybkim dojazdem do Elektrowni, wykorzystującej ul. Góreckiego i Raciborską. Nie jest tak, że nie widzę potrzeb innych dzielnic (np. Zamysłów (po budowie RDRP), Niedobczyce, rejony Dygasińskiego w Popielowie, Nowej (Jankowice) i Niepodległości), ale przecież mówię Ci od początku o cięciach. Linii 46 i 47 zabranoby łącznie ok. 10 kursów, czyli po pięć z każdej z niej. Wyciągam po prostu wnioski po pojawieniu się linii nr 49, na którą także i po zmianach znaleźli się stali klienci. Każda linia zyskuje swoich klientów, jeśli jest umiejętnie poprowadzona i zabiera pasażerów także z tych terenów, na których żadna inna trasa komunikacyjna nie występuje. Mieszkańcy Brzezin, Jesiennej i Ziemskiej, w mniejszym stopniu Rajskiej (tam pojawiły się narzekania na obładowanie Rajskiej ruchem ciężarowym, nie licząc dowozu towaru do znanej tam restauracji - budowa łącznika Sztolniowej i Patriotów z mostem rozwiązałaby ten problem) chcą nową linię komunikacyjną.

Mieszkańcy Brzezin, bo na przystanek do 30 i 49 daleko, mieszkańcy Jesiennej i Ziemskiej, bo zabiorą dostęp do Raszowca no i Góreckiego, którzy mają przystanki, ale bez linii. Nie da się tak po prostu tworzyć uniwersalnego modelu komunikacji albo kopiować istniejącego, bo potrzeby transportowe każdego miasta są inne. :P
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch So, 20 cze 2015, 18:21

I tu pojawia się zagadnienie stosunku zapotrzebowania na transport miejski wobec wielkości jego zagęszczenia i rozgałęzienia. Porównajcie sobie wielkość zagęszczenia siatki tras komunikacji miejskiej w Niedobczycach względem Boguszowic na dowolnej mapie, dostępnej w autobusie i przypatrzcie się, gdzie zapotrzebowanie jest lepiej zużywane. W Niedobczycach mamy linie tj. 1,2,3,4,6,7,8,9,10,23, ale co się dzieje? Mamy większe rozbicie i duże urozmaicenie tras. 6 i 23 przez Górnośląską, jest 1,2,3,4,8 i 9 przez Plebiscytową, 7 przez PWiK i Wrzosy itd. W Boguszowicach mamy 46 i 47, które po części dublują swój przebieg, ale 46 posiada jeszcze kursy na Orzepowice i kąpielisko na Rudzie. Prawdopodobnie po budowie kolejnego odcinka obwodnicy do Podmiejskiej linia będzie posiadać krótszy przebieg, przez nią właśnie. Po części dubluje się 15 i 48, ale zastąpić się nie da, bo 15 ma kurs przez południowy odcinek Rajskiej i Paruszowiec. 49 nieco poprawiła sytuację, jeśli chodzi o zagęszczenie, ale zapotrzebowanie nadal nie jest konsumowane z racji rzadszej - niż w przypadku Niedobczyc - siatki połączeń. Jest sporo niewykorzystanych ulic. Diagnozę stawiam w oparciu o relację mieszkańców, których podpisy zbierałem i własne doświadczenia na tym.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch So, 20 cze 2015, 20:49

Jeszcze uzupełnienie - istniejące linie - nawet, jeśli uwzględnić lekkie dublowanie się tras ZTZ - oczywiście, spełniają bardzo dobrze swoją rolę, posiadają naprzemienny i korzystniejszy takt niż w przypadku dawniejszych linii MZK, autobusy jeżdżą pełne problem w przypadku linii nr dotyczy ulic, które komunikacji miejskiej nie posiadały (no, za wyjątkiem Strażackiej i Ziemskiej, gdyż wg relacji mieszkańców autobusy kursowały tamtędy za czasów MZK), a domostwa mają dużą odległość do pokonania celem dojścia do przystanku. Gwoli wyjaśnienia, zapotrzebowanie jest konsumowane, ale istnieje też ulicach, które obecnie komunikacją miejską nie są objęte, a ich mieszkańcy chcieliby lepszego skomunikowania poprzez nową linię - więc my mamy inne problemy i przyrównywanie nas do Krakowa czy Wrocławia w tej materii nie jest na miejscu.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez martt9 Śr, 24 cze 2015, 20:50

Żadnych wniosków nie potrafisz wyciągnąć.
Na kursy przez całe miasto z góry na dół zasługują tylko i wyłącznie linie 46, 47 i 48, bo mają jakiś takt kursowania i wożą dużą liczbę pasażerów. Propozycja zabrania jakiejkolwiek ilości kursów na tych liniach jest niepoważna. Podstawowa zasada optymalizacji to dostosowanie popytu do podaży. Tworzenie nowej linii (która byłaby za pewne obsługiwana przez jakieś małe busy, bo na tych ulicach osiedlowych duży autobus się po prostu nie zmieści) jest zwiększeniem miejsc w całym systemie i powinna być zrekompensowana odpowiednią liczbą pasażerów. Pasażer ma zamiar dostać się jak najszybciej do miejsca docelowego, a kursy przez Brzeziny na pewno nie będą miały konkurencyjnego czasu przejazdu z uwagi na 20 km/h na drogach osiedlowych (!!!). Jeśli myślisz, że przez "zmuszenie" pasażerów z Boguszowic do jazdy tą trasą sprawi, że linia będzie rentowna to się mylisz - klient wybierze inny kurs. Na takie tereny nadaje się krótka linia maks do Pl. Wolności z kilkoma kursami rano i po południu jako dojazd do pracy/szkoły, to nie jest problem znaleźć pieniądze w budżecie rocznym wynoszącym ok. 25 mln zł na parę kursów. I nie trzeba pracować w ZTZ by takie wnioski wyciągnąć. Wystarczy się nauczyć jak zarządzać przedsiębiorstwem. Podajesz jeszcze argument braku możliwości dojścia do przystanku na Raszowcu. Sprawdziłem na mapie i to dotyczy tylko kilkunastu posesji. Reszta mieszkańców spokojnie bez nadrabiania kilometrów będzie mieć możliwość przejścia pod wiaduktem na Boguszowickiej. Równie dobrze może tam powstać nowy przystanek autobusowy. Żeby cała komunikacja miejska w mieście była wydajna i zoptymalizowana musi przede wszystkim powstać najpierw nowy układ głównych linii z mniejszą ich liczbą i wyższą częstotliwością, zniesienie z taryfy opłaty za bilet przesiadkowy, a bilet zakupiony u kierowcy powinien być ważny przez godzinę. Potem można rozpocząć zabawę w zwiększanie dostępności kolejnych obszarów w ramach nowych krótszych linii dowozowych do centrum i na transfer w każdą stronę miasta. I tyle. Twoje proponowane działania są po prostu bez sensu, bo takim sposobem do transportu w mieście będzie się dokładać coraz więcej pieniędzy.
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez martt9 Śr, 24 cze 2015, 21:20

A jeszcze skoro tak bardzo się interesujesz tworzeniem nowych linii, w necie był udostępniony plan transportowy dla Rybnika. Możesz w nim poczytać o pomysłach firmy zewnętrznej stworzenia nowych linii po wąskich drogach o nawierzchni nieasfaltowej. Analizowali dane wejścia i wyjścia na podstawie rejestracji biletów. I zamiast dostosować trasy linii na najpopularniejszych odcinkach, to jedynie pogrupowano obecne trasy w kategoriach, zaproponowano wzrost częstotliwości, nową numerację i oszczędności wozokilometrów na skróceniu tras przez Śródmieście (albo do Boguszowic przez Rajską) bez uwzględnienia podstawowych potrzeb pasażerów opisywanych we wcześniejszych rozdziałach pracy. Dzięki temu komunikacja miałaby mieć więcej linii o wyższych częstotliwościach i kosztować dwa razy więcej - ekstra pomysł. Pieniądze za ten plan wyrzucone w błoto, bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie wyobraża sobie wprowadzenia w takiej postaci przedstawionych propozycji. Możesz poczytać i uczyć się na błędach.
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez Arteks Śr, 24 cze 2015, 21:57

martt9 napisał(a):Żadnych wniosków nie potrafisz wyciągnąć. Na kursy przez całe miasto z góry na dół zasługują tylko i wyłącznie linie 46, 47 i 48, bo mają jakiś takt kursowania i wożą dużą liczbę pasażerów.


Pisząc że linie 46, 47, 48 mają jakiś takt kursowania - dowartościowujesz ekipę Bergera, a przecież rozkłady tych linii są zupełnie pozbawione taktu z dziurami nawet godzinnymi i większymi... ZTZ nie zna pojęcia taktu. Mało tego, Berger kiedyś próbował deprecjonować zjawisko taktu na przekór setkom miast które już dawno go wprowadziły. Takty zawsze przyciągają pasażerów. Nawet Koleje Śląskie mimo ogromnej ilości remontów, problemów z taborem i liniami jednotorowymi - wprowadziły rozkłady taktowe... Tylko ZTZ tego nie potrafi zrobić, pomijam już to, że ZTZ nie chce też zreformować idiotycznego układ linii autobusowych w Rybniku które umożliwiają co chwilę dojazd do Dworca KM - gdzie nikt nie chce jeździć, za to autobusami nie dojedziesz do Rettiga, Elektrowni, Szpitali czy na basen...
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Pt, 26 cze 2015, 21:46

Do Rettiga to jeszcze się da 15stką, 16stką i 51, no i moim wymysłem na Elektrownię, który zakłada kursy przez Góreckiego na Chłodnie.

--------------------------------

To już koniec zbierania podpisów 163 podpisy. Zwiedziłem Osiedle Krakusa koło nowej ul. Góreckiego przy martwym przystanku, gdzie ma iść linia nr 50, pozbierałem też na reszcie ul. Rajskiej oraz Raciborskiej koło Sławików. Parę osób podpisało też petycję na Kominach. Starczy. Całkiem miła atmosfera. Najdalej we wtorek lub środę rzeczona petycja trafi do siedziby Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku​. Dziękuję wam!

Wkrótce pojawi się nowy pomysł, wykorzystujący Marklowice, ul. Niepodległości, Dygasińskiego i Trzech Krzyży. Numer linii: 37.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 1 lip 2015, 17:18

Z racji dniówki pracowniczej, którą wyrabiam między 8:00 a 14:00, petycja znalazła się u p. Łukasza Kłoska, który od kilku tygodni przypatruje się sprawie na Facebooku.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Śr, 15 lip 2015, 22:51

Projekt zostanie omówiony na sesjach Rady Miasta między wrześniem a listopadem, w przypadku wydania przez Prezydenta Miasta Rybnika ostatecznej decyzji, dotyczącej budowy Regionalnej Drogi Racibórz - Pszczyna.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: Projekt linii autobusowej nr 50 Chłodnie - Boguszowice.

Postprzez p1chrunch Wt, 31 maja 2016, 20:47

Witam, odświeżając temat linii nr 47 lub 50 pragnę poinformować, że zostały przekazane uwagi do Wydziału Dróg ws. lokalizacji przystanków. Projekt RDRP per se nie zakłada budowy przystanków na ciągu ulic Strażacka - Jesienna - Ziemska - Brzeziny Miejskie, natomiast z tego co wiem, uwagi będą konsultowane z racji wiadomych efektów zewnętrznych. Głupio trochę, że owoż dostosowanie tych ulic do transportu pasażerskiego miałoby być robione z osobnego programu, w domyśle POIiŚ, choć miasto z przystankami sobie radziło samo, ale wiadomo - rozmiar inwestycji na RDRP jest spory.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Poprzednia strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron