Strona 56 z 56

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pn, 13 lis 2017, 17:04
przez bronekk
Jechałem ostatnio pociągiem z Katowic i mam bardzo mieszane uczucia ale z przewagą niestety chyba jednak negatywnych - owszem pociągi to już nie to co kiedyś, bardzo zadbane z elektronicznymi wyświetlaczami, wygodne fotele, pod fotelem gniazdko elektryczne do podłączenia laptopa, z przodu rozkładany stoliczek na termos czy jedzenie, to wszystko było okey - cóż z tego skoro zaraz po wystartowaniu z Katowic pociąg stanął w Brynowie i stał jak zamurowany przez 20 minut, potem trochę ruszył i po ujechaniu jakichś 100 metrów kolejny postój, tym razem znowu na kilka ładnych minut, w efekcie po 40 minutach od startu z Katowic pociąg zaledwie dowlókł się w tym tempie do Piotrowic, gdy w tym czasie rozkładowo miał już być w okolicach Czerwionki. W efekcie pociąg doczłapał do Rybnika po około 1,5 godziny co nie jest jakąś rewelacją w dzisiejszych czasach, gdyż do pokonania miał zaledwie 46 kilometrów co dało mu średnią prędkość przejazdu 30,66 km/h. Akurat w ten dzień tak znowu bardzo się nie spieszyłem, tak że to opóźnienie nie było dla mnie aż taką tragedią, ale na drugi raz mocno się zastanowię zanim zdecyduję się na skorzystanie z usług naszych kolei. Poza tym zauważyłem, że coś jest chyba mocno nie tak z rozjazdami i układem torów na odcinku Katowice Główne - Piotrowice skoro notorycznie pociągi do lub z Rybnika muszą tam wystawać, a przecież nie jest to bynajmniej linia jednotorowa, a każdy pociąg jedzie po swoim własnym torze, skąd więc te długotrwałe postoje? a zdarza się to już nie kolejny raz na tym samym właśnie odcinku. Może ktoś z kolejarzy się wypowie, czym to jest spowodowane?

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 00:12
przez p1chrunch
Obrazek
Obrazek

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 00:28
przez p1chrunch
Odpowiedź Wodzisławia Śląskiego odnośnie pytania o przedłużenie SKMki do Jastrzębia Zdroju przez Godów. W skrócie - warunkowo popierają, jeśli chodzi o całość, ale chcą utrzymać im wiadomy takt kursowania i składy. Jakieś pytania - PW.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 12:14
przez Arteks
bronekk napisał(a):Jechałem ostatnio pociągiem z Katowic i mam bardzo mieszane uczucia ale z przewagą niestety chyba jednak negatywnych - owszem pociągi to już nie to co kiedyś, bardzo zadbane z elektronicznymi wyświetlaczami, wygodne fotele, pod fotelem gniazdko elektryczne do podłączenia laptopa, z przodu rozkładany stoliczek na termos czy jedzenie, to wszystko było okey - cóż z tego skoro zaraz po wystartowaniu z Katowic pociąg stanął w Brynowie i stał jak zamurowany przez 20 minut, potem trochę ruszył i po ujechaniu jakichś 100 metrów kolejny postój, tym razem znowu na kilka ładnych minut, w efekcie po 40 minutach od startu z Katowic pociąg zaledwie dowlókł się w tym tempie do Piotrowic, gdy w tym czasie rozkładowo miał już być w okolicach Czerwionki. W efekcie pociąg doczłapał do Rybnika po około 1,5 godziny co nie jest jakąś rewelacją w dzisiejszych czasach, gdyż do pokonania miał zaledwie 46 kilometrów co dało mu średnią prędkość przejazdu 30,66 km/h. Akurat w ten dzień tak znowu bardzo się nie spieszyłem, tak że to opóźnienie nie było dla mnie aż taką tragedią, ale na drugi raz mocno się zastanowię zanim zdecyduję się na skorzystanie z usług naszych kolei. Poza tym zauważyłem, że coś jest chyba mocno nie tak z rozjazdami i układem torów na odcinku Katowice Główne - Piotrowice skoro notorycznie pociągi do lub z Rybnika muszą tam wystawać, a przecież nie jest to bynajmniej linia jednotorowa, a każdy pociąg jedzie po swoim własnym torze, skąd więc te długotrwałe postoje? a zdarza się to już nie kolejny raz na tym samym właśnie odcinku. Może ktoś z kolejarzy się wypowie, czym to jest spowodowane?


Ale to jest zapewne kwestia jakieś awarii lub zintensyfikowania prac inwestycyjnych w kierunku Tychów, a może nawet między Katowicami a Piotrowicami bo tam w tym roku miały być prace remontowe. Miałeś po prostu pecha - tak samo jak jedziesz autem i trafisz na wypadek, zamknięcie autostrady czy jakiś gigantyczny korek. Ja tak trafiłem nie tak dawno na trasie Rybnik-Gliwice na wypadek samochodowy przez co jechałem do Gliwice ponad godzinę. Czy wniosek z tego jest taki aby już nie jechać autem do Gliwic bo wtedy zaliczyłem duże spóźnienie? Nie ma idealnego środka transportu, a wypadki, remonty powodujące spóźnienia to loteria.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pt, 17 lis 2017, 13:22
przez p1chrunch
Obrazek

W ramach aneksu, przygotowałem Państwu mapkę podglądową, która ma pokazać, jakie problemy mogą wystąpić bez uwzględnienia odbudowy odcinka Id12 - 159 z Wodzisławia Śl do Jastrzębia Zdroju i Id12 - 159 na odc. Orzesze - Chudów. Warto wspomnieć, że w rozkładzie 1987 - 1988 kursował tędy Ex "Pirat" relacji Bielsko - Biała - Kołobrzeg, przez Chybie, Jastrzębie, Wodzisław Śląski, Rybnik, Gliwice, Opole, Wrocław, Poznań i Krzyż. Linia Id12 - 159 jest umieszczona centralnie na południe od Rybnika, co pozwala mi zauważyć, że sporo z zaznaczonych przeze mnie kierunków będzie się sumować na tym odcinku linii w ramach relacji kolejowych, jednocześnie czyniąc Jastrzębie Zdrój, Wodzisław Śląski i Rybnik bardziej atrakcyjnymi węzłami transportowymi. Zaznaczyć też należy, że dzięki liniom nr 159 (odbudowaną w całości), 157 i 93 możnaotrzymać szybkie połączenie również do Krakowa, zaś nadal istnieje możliwość tworzenia wieloskładowej kolejki miejskiej z Rybnika do Pawłowic przez Wodzisław Śląski i Jastrzębie Zdrój o sporym potencjale pasażerskim.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 21:09
przez Arteks
Czy mi się wydaje czy dzięki przebudowie stacji zyskamy wreszcie windy dla niepełnosprawnych, osób z dużym bagażem czy rowerem. Jadąc niedawno pociągiem widziałem stelaże i krzątające się wokół nich ekipy monterskie. :) To byłaby super wiadomość, wręcz niewyobrażalna jeszcze parę lat temu. :D :shock:

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 22:59
przez Arteks
Czy ktoś wie czy spełniła się zapowiedź Kolei Śląskich obsługi połączeń do Bohumina Elfami od 11 III?

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: N, 10 cze 2018, 16:46
przez Arteks
Korekta rozkładu jazdy od dzisiaj mocno przełomowa. Ilość pociągów z Rybnika do Wodzisławia wzrosła trzykrotnie (z 9 do 27). Pojawił się nowe pociągi do Krakowa o 7.12 i 17.40, w sezonie letnim Halny pojedzie do Zakopanego codziennie (16.28), Przywrócono Wydmy do Trójmiasta, Helu i Łeby (21.02).

Słowem oferta o jakiej jeszcze 10 lat temu można było tylko pomarzyć.

A to filmik promocyjny zrobiony przez władze województwa o kolei aglo Rybnik-Wodzisław:

https://www.youtube.com/watch?v=FobfplA ... e=youtu.be

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 10:12
przez Arteks
Od 1 X Polregio wyrównuje ceny biletów z Kolejami Śląskimi. Ceny biletów z Rybnika do Katowic wynoszą 9 zł. Do tej pory pociąg w relacji do Krakowa były droższe o kilka zł od Kolei Śląskich.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: So, 10 lis 2018, 16:40
przez p1chrunch
Dobra wiadomość. Niedawno na Twitterze pojawiła się informacja o odbudowie linii kolejowej nr 159 na odcinku z Wodzisławia Śląskiego do Jastrzębia.

https://twitter.com/MI_GOV_PL/status/10 ... 7544969217

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Śr, 21 lis 2018, 03:08
przez alanowak1985
Czy ta informacje jest w jakiś sposób potwierdzona. Odnowienie tej linii bardzo ułatwiło by mi życie. Niestety nie mam twittera.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: So, 24 lis 2018, 20:02
przez p1chrunch
To twitter Ministerstwa Infrastruktury.

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Wt, 1 sty 2019, 18:42
przez p1chrunch
1. Jak się jeździ Kubalonką do Głębiec (bo następnym przystankiem po Głębcach miała być właśnie Kubalonka) i Gliwic?

2. Czy chcielibyście wydłużenia SKMki do Pyskowic z odbudową wszystkich przystanków na Id12-149?

3. A pociągu Racibórz - Rybnik Zebrzydowice - Knurów - Zabrze Makoszowy - Gottwald - Katowice, czyli coś a la kolejowy Inter?

Re: PKP - węzeł rybnicki

PostNapisane: Cz, 23 maja 2019, 01:21
przez tobiash
W Wodzisławiu Śląskim na przekór Kiecy radni zarządzili, że ich gmina chce kolei z Jastrzębiem. Zablokowano też budowę ścieżki rowerowej. Miasto czeka teraz wybór, czy chcą kolej via 875 i 159 przez 1 Maja i Wilchwy, czy tylko przez 159. Opór wobec wariantu przez 875 może stawiać Mszana lub mszaniacy, których przesiedlono po budowie autostrady.

W JZ jest za to nadal bez zmian. Jeśli dojdzie do budowy linii kolejowej tylko do Jastrzębia, JZ po wszystkim będzie przypominać Bełchatów - kolej jest, ale planowanego już tam połączenia z Wieluniem nie ma.