PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Postprzez kusia56 Śr, 3 sty 2007, 14:53

^^^ nawet nie ma porzadnego polaczenia na pociagi do Warszawy. Hutnik z Katowic odjezdza 10 minut przed przyjadem pociagu z Rybnika! dla nich polaczenie to jest 40 minut na spokojne przejscie na peron i wypicie herbaty... <wnerw>
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 Śr, 3 sty 2007, 17:41

Ostrawa-Rybnik-Katowice-Kraków czy Brno-Rybnik-Katowice-Gdynia...

tylko Głupek uruchomiał by takie połaczenia moim zdaniem. Nie chce się czpeiać ale ktoby uruchomił tak dalekobieżny pociąg przez Rybnik gdzie na naszych szlakach są prędkośći rzędu 20,30 km/h, więc bardziej opłacalne byłoby poprowadzenie takich pociągów przez Chybie i Pszczynę. Na Rybnik bym nie liczył przynajmniej narazie.
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez Arteks Śr, 3 sty 2007, 18:51

[quote=""]Ostrawa-Rybnik-Katowice-Kraków czy Brno-Rybnik-Katowice-Gdynia... tylko Głupek uruchomiał by takie połaczenia moim zdaniem. Nie chce się czpeiać ale ktoby uruchomił tak dalekobieżny pociąg przez Rybnik gdzie na naszych szlakach są prędkośći rzędu 20,30 km/h, więc bardziej opłacalne byłoby poprowadzenie takich pociągów przez Chybie i Pszczynę. Na Rybnik bym nie liczył przynajmniej narazie.[/quote]Wypowiadasz się a nie znasz realiów. Oczywiście taki pociąg od Ostrawy jechałby przez Chałupki i Racibórz (a nie przez Wodzisław) a ta trasa jest w całkiem dobrej kondycji za wyjątkiem odcinka z Suminy do Rybnika gdzie jest 40 km/h, ale z tego co słyszałem to nawet ten odcinek też przejdzie naprawę bo tam jest duży ruch towarowy. Odcinek z Rybnika do Katowic ma konkretną perpektywę poprawy bo w 2007 roku mają być remontowane kolejne odcinki: Rybnik-Leszczyny i Katowice-Katowice Ligota. Czas przejazdu pociągu osobowego z Ostrawy do Katowic w/w trasą może być zaniedługo bardzo ciekawy. Sądzę, że to już jest tylko kwestia czasu aby pociąg pośpieszny/Regioplus z Raciborza do Katowic pokonywał tę trasę w 90 minut, a to będzie już bardzo konkurencyjne nawet wobec samochodów. Nie ukrywam, że rok 2006 jest chyba początkiem jakiegoś renesansu kolei w naszym regionie. Chociaż z pewnością proces rewitalizacji linii kolejowych na Śląsku będzie długotrwały...
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez kusia56 Śr, 3 sty 2007, 20:22

Macie tu takie porównanie ilości połączeń poszczególnych miast i większych aglomeracji z Warszawą bo mozna to uznać za jakis wyznacznik sytuacji


Wrocław 9
Szczecin 7
Białystok 9
Rzeszów 3
Bydgoszcz 7
Częstochowa 9
Bielsko Biała 3
Lublin 10
Poznań 19
Opole 4
Katowice 16
Gdańsk 12
Kielce 6
Łódź 17
Gliwice 5
Kraków 21
Radom 23



i dla porownania


Rybnik 1 (obecnie 0) : :lol:



widać że PKP traktuje ROW jak wieś
jakie miasto taka kolej :lol:
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez Arteks Śr, 3 sty 2007, 22:27

[quote=""]Macie tu takie porównanie ilości połączeń poszczególnych miast i większych aglomeracji z Warszawą bo mozna to uznać za jakis wyznacznik sytuacji[/quote]Na szczęście Rybnik i Racibórz też mają połączenie z Warszawą - Kormorana, ale wcale nie uważam to za jakiś ogromny sukces. Faktycznie PKP traktuje nasz region jedynie jako złotą kurę w przewozach towarowych, a w pasażerskich to cały nasz ROW jest grajdołkiem. Tę sytuację może zmienić wspólna walka samorządowców, parlamentarzystów i radnych sejmiku z naszego okręgu. Wiem, że już pewne próby podjęli poseł Siedlaczek i senator Motyczka. Natomiast jakoś samorządowcy z naszego subregionu olewają kolej i vice versa. Powinni wziąść przykład z radnych Włoszczowy którzy wspólnie z posłem Gosiewskim wybudowali w tej małej miejscowości stację od podstaw za kilka milionów zł. Kto siedzi cicho i milczy - ten się nie liczy... A jeśli chodzi o tę twoją listę to nie bierzesz też pewnych faktów pod uwagę, że niektóre miasta z podanej listy leżą na magistralach w kierunku Warszawy lub pełnią też rolę ośrodków turystycznych jak np. Bielsko czy Trójmiasto co oczywiście powoduje, że jest potrzebna większa ilość pociągów do stolicy. Wrocław mimo, że ma sporo połączeń to zauważcie, że pociągi do stolicy jadą tam niezwykle długo i bardzo okrężnymi trasami przez Poznań lub przez Opole... Są też całkiem spore miasta w Polsce które nie mają w ogóle połączeń z Warszawą np. Grudziądz, Elbląg czy nawet bogaty Płock co oczywiście jest marnym pocieszeniem...
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez kusia56 Cz, 4 sty 2007, 07:35

o naszej kolei pisza juz nawet na onecie

http://biznes.onet.pl/0,1458846,wiadomosci.html
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez tressilian Cz, 4 sty 2007, 19:30

A mnie się mimo wszystko wydaje, że ilość pociągów w Rybniku to też w dużej mierze wina pasażerów, których jest niewiele - przynajmniej w soboty kiedy ja jeżdżę ;)

Poza tym nie będzie mi przeszkadzało to, że w Katowicach będę się musiał przesiadać, jeśli pociąg do nich będzie jechał 50minut a czas przesiadki wyniesie 10-15minut.
tressilian
 
Posty: 88
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez kusia56 Cz, 4 sty 2007, 20:02

Jasne ze to jest tez wina pasazerow, masz racje tressilian. Ludzie wiedzac ze zeby przejechac do Katowic 46 km musza jechac 1,5 h (bez remontu) smieja sie tylko z takiej kolei i radza sobie inaczej np. autobusy, samochody. Taka jest wlasnie ta wina. Jakos "dziwnym trafem" pociagi pospieszne do Wroclawia i Warszawy na brak pasazerow nie narzekaja. Tzn. nie wiem jak teraz ten nowy Kormoran, ale wiem z wlasnego doswiadczenia ze poprzedni Hutnik ktory byl o dobrej godzinie mial coraz wiecej pasazerow i pewnie liczba ta ciagle by rosla gdyby PKP tego nie rozwalily. To jest cala tajemnica tej winy pasazerow. No bo powiedz mi jaki jest sens jechac pociagiem ktorego srednia predkosci wynosi 30 km/h? Przeciez jest XXI wiek!!!!! Nic dziwnego ze ludzie olewaja takie pociagi bo to jest poprostu smieszne. Jak beda pociagi ktore jezdza szybko i sa o rozsadnych godzinach to pasazerowie na pewno beda. W koncu po co np. mieszkaniec Radlina mialby jechac samochodem do Katowic na dalekobiezny pociag dajmy na to do Gdyni jak by mogl jechac z Rybnika? A wierz mi, ze takich ludzi jest wielu, ktorzy jakims sposobem musza sie dostac do Katowic i stamtad wyjezdzaja w Polske. Tory sa w stanie agonii to i nie ma dobrych pociagow. Nie ma dobrych pociagow to sa tylko podmiejskie osobowki, ktore z racji ich predkosci i warunkow jazdy ludzie maja gleboko w .... Wiesz gdzie. A wiec PKP ciagle likwiduja polaczenia. I kolo sie zamyka. Dopoki nie bedzie torow ktore umozliwiaja wypuszczanie pociagow przynajmniej pospiesznych takich jak te obecne nasze, dopoty pasazerow bedzie garstka. A PKP nie spieszy sie z remontowaniem naszych torow. Zawsze wynajduja niby wazniejsze trasy. Za to bardzo lubia robic pieniadze na naszym terenie na przewozach towarowych. Inna sprawa to tez zaangazowanie wladz lokalnych w sprawie polaczen z naszego regionu. Tu nasze wladze nie robia absolutnie nic. A przykladow na to ze wladzom miast zalezy na dobrej komunikacji kolejowej i robia to skutecznie jest naprawde sporo. Taka jest wlasnie prawda o naszej kolei.
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 Pt, 5 sty 2007, 15:31

@arteks na Rybnik-Sumina jest 50km/h poza tym na odcinku RBC-Sumina czynny jeden tor. A co do połączenia Ostrava-Kraków p. Rybnik to takie połączenie już istnieje tylko że to pośpiech z Pragi przez Czechowice 8).
Na spadek pasażerów na Rybnik-Katowice wpłynął remont, lecz o dziwo pasażerów nie brakuje. Najgorzej jest w kierunku Chałupek. Pociągi bezpośrednie do Chałupek wyczyszczają się w Wodzisławiu. Moim zdaniem wszystkie pociągi do Chałupek trzeba było by przedłużyć chociaż do Bohumina. Pociągi do Pszczyny wszystkie przedłużyć do Bielska i wprowadzić pociągi w kierunku Katowic przedłużone do Krakowa i do Częstochowy. Rybnik nie jest w takim złym położeniu jak inne miasta, lecz PLK mogłoby pomyśleć o remoncie linii Leszczny - Mizerów-Glwice po to by reaktywować pociągi do Gliwic, pasażerów by na pewno nie zabrakło
Pozdro, Stachu
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 So, 6 sty 2007, 14:17

Remont przedłożony do 15 Grudnia

http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.phpID= ... &TSID=10...
Ja tylko ze swojej strony powiem że firma Torpol rządzi
Ponieważ wywiązuje się z terminów których sami nie znają
Pozdro, Stachu
Ps.Firma Torpol RoX
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 So, 6 sty 2007, 18:45

Chyba do 15 stycznia, skad to wiesz? Link nie dziala
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 Śr, 10 sty 2007, 16:47

Tego terminu też nie dotrzymają
Żał.pl.....
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez Arteks Cz, 18 sty 2007, 21:00

[quote=""]Tego terminu też nie dotrzymają
Żał.pl.....[/quote]O dziwo dotrzymali... Pociągi już jeżdżą normalnie od czwartu. Niestety po remontowanym odcinku jeżdżą tylko z prędkością 40 km/h aż torowisko "usiądzie" czyli przynajmniej jeszcze z kilka tygodni. Potem nastąpi upragnione zkrócenie czasu jazdy pociągów do Katowic. I jeszcze jedna nowinka - nareszcie dworzec w Rybniku w godzinach 1.00-3.30 będzie zamykany. Będzie mniej śmierdzieć ;)
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez kusia56 Cz, 18 sty 2007, 21:10

"I jeszcze jedna nowinka - nareszcie dworzec w Rybniku w godzinach 1.00-3.30 będzie zamykany"

nie wiem z czego sie cieszysz bo to tylko znaczy ze w tych godzinach nie jezdza pociagi a to znaczy ze kolej w Rybniku jest martwa
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez tressilian Cz, 18 sty 2007, 21:25

W Katowicach też w tych godzinach za dużo pociągów nie jeździ. A kolej jeszcze nie jest martwa, nie martw się i nie narzekaj.

Konduktor pociągu jadącego do Katowic powiedział, że "siadanie" torów może trwać nawet pół roku, więc możliwe, że jednak więcej poczekamy.
tressilian
 
Posty: 88
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości