PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 17 paź 2015, 22:03

Kontrabanda od pana Tomasza, zdjęcia wrzucam ze zgodą:

17,7 km, Knurów Szczygłowice Kopalnia:

kier. Leszczyny:

Obrazek

kier. Knurów, widać prace na przystanku:

Obrazek

kier. Leszczyny:

Obrazek


Obrazek

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 17 paź 2015, 22:09

Tak, inwestycję wydłużyli do Leszczyn, to prawda, jak ktoś chce zapytać. To samo zrobią z drugim torem. Szkoda dworca w Szczygłowicach, ale zawsze można lobbować za budową przystanku tam. Sieć trakcyjna nie będzie wymieniana na torach nr 1 i 2 przy remontach z Bierawki do Leszczyn, co najwyżej te początkowe słupy. Poniżej zdjęcie Danirada:

[img]http://images70.fotosik.pl/1214/967be0991217975f.jpg[img]

i z WK bezpośrednio:

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 17 paź 2015, 22:10

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 3 lis 2015, 17:54

Ze Szczygłowic do Leszczyn Maleni można będzie spodziewać się wymiany postawionych tam w 1986 r. słupów sieci trakcyjnej. Do samej stacji docierać się będzie na starym drucie, co jest dobrą i ekonomiczną opcją.

Leszczyny - Leszczyny Malenie, fot. Tomasz Weis, pub. p1chrunch, za zgodą:

kier. Leszczyny,
Obrazek

kier. Zabrze - Makoszowy, proszę zauważyć, jak się prezentuje ten tor!
Obrazek
Obrazek
L:
Obrazek

M:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

L:
Obrazek

M:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez bronekk So, 7 lis 2015, 13:43

Ciekawi mnie Arteksie, jakbyś skomentował tę informację zamieszczoną w necie.
może zamiast inwestować w drogie Pędzolino lepiej byłoby postawić właśnie na naszą rodzimą polską produkcję niewiele ustępującą tej zagranicznej? a przy okazji byłyby moce przerobowe i miejsca pracy dla "naszych"?
bo wizualnie te Darty prezentują się bardzo ciekawie a i parametry techniczne mają przyzwoite, ciekawe jak to będzie się sprawdzało na torach w praktyce?

http://biznes.pl/magazyny/transport/pkp ... art/s3nvvt
bronekk
 
Posty: 168
Dołączył(a): Pn, 17 wrz 2012, 17:24

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez lewy_gwint So, 7 lis 2015, 21:18

Albo złudzenie, albo coś kolejarzom coś nie wyszło do końca. Jakoś na prostym odcinku wiją się te szyny na boki. A może że to wina optyki.
lewy_gwint
 
Posty: 23
Dołączył(a): Śr, 5 lis 2008, 00:08

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks N, 8 lis 2015, 15:53

@lewy_gwint - one na razie leżą na betonowych podkładach i nie są wyrównane i przymocowane. Natomiast strunobeton to najnowocześniejsze rozwiązanie w kolejnictwie i cieszy, że nawet na typowo towarowej linii używa się dobrych rozwiązań.

@bronekk - mam prośbę do ciebie. Jeśli faktycznie działasz w PiS i podoba ci się hasło PiS "Polski w ruinie" - proszę abyś zainteresował polityków PiS autentycznym problemem.
Poseł Krząkała chciał coś w tej sprawie zrobić (szacunek dla niego) ale poza Rybnikiem Paruszowcem nie udało się władz PKP namówić na inne remonty. Mamy na Śląsku najwięcej zaniedbanych dworców kolejowych w naprawdę złym stanie, czasami o bardzo ciekawej architekturze. Nie wiem kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzje o ich remoncie. Ale niestety jadąc pociągiem z Katowic do Raciborza, można stwierdzić, że mamy do czynienia z "Śląskiem w ruinie". Tylko Katowice i Rybnik to dworce po remoncie/przebudowie. Poza tym wyremontowano Suminę, a w trakcie remontu jest stacja Katowice Ligota i przystanek Rybnik Paruszowiec. Wszystko inne od Mikołowa po Racibórz - w stanie daleko posuniętego rozkładu... Pytanie czy oddział nieruchomości na Śląsku dostaje najmniej pieniędzy czy też PKP olało całkowicie Śląsk lub też nikt w tych sprawach nie lobbuje. Jeżdżąc trochę po Polsce nigdzie(!) nie widziałem takiej skali destrukcji jak u nas. W okolicy Warszawy, Poznania, Gdańska, Lublina czy Łodzi - większość dworców po remoncie kapitalnym. U nas dworzec w Czerwionce to jakby synonim wojny w Donbasie...

A teraz poprosiłeś o mój komentarz. Ja bardzo szanuję polskich wytwórców i cieszę się z takich firm jak Pesa czy Newag ale wierz mi, że oni nie byliby w stanie wyprodukować coś tak wysoko rozwiniętego jak Pendolino. To trochę tak jak przemysł samochodowy. Są auta japońskie, niemieckie a potem... dłuuugo nic i dopiero Fiat czy francuskie. W przypadku Pendolina otrzymaliśmy "produkt" najwyższych lotów jeśli chodzi o transport szynowy i trzeba pochwalić tych którzy dokonali takiego wyboru. Pesa musi jeszcze wiele się nauczyć i popracować parę czy parenaście lat. Na razie ich jednostki nie cieszą się zbyt wielkim szacunkiem wśród kolejarzy, a możliwe że Darty w ogóle nie dostaną dopuszczenia do ruchu ze względu na bardzo duże usterki. Widziałem na "żywo" tę jednostkę na targach w Gdańsku i wierz mi, że nie zachwycała jakością wykonania - a przecież nie jestem w stanie ocenić walorów eksploatacyjnych i technicznych.
Arteks
 
Posty: 1462
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez ___ N, 8 lis 2015, 18:33

najlepsze jest to, że Pendolino to właśnie konstrukcja Fiata :mrgreen:
___
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 15 lut 2015, 22:56

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez bronekk N, 8 lis 2015, 21:44

@Arteks
I. a kto ci powiedział że działam w jakiejkolwiek partii?
Nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką wiadomość, w każdym razie jest to kompletna bzdura. Naprawdę myślisz, że żeby pisać na forum to koniecznie trzeba być działaczem jakiejś partii - w takim razie odwrócę twoje pytanie: a w jakiej partii ty działasz lub jesteś "działaczem"?
II. Jeśli chcesz zainteresować posłów PIS-u albo PO czy KUkiz'15 jakimś problemem to równie dobrze możesz sam zgłosić się do ich biura poselskiego :D nie potrzebujesz do tego szukać pośrednictwa innych forumowiczów (również mojego). Myślę że biura te są otwarte i swobodnie możesz się do nich zgłosić.
III. Nie prosiłem cię wcale o peany na temat (nie)działalności p. Krząkały (którego nota bene wyceniam najniżej spośród rybnickich posłów jako typowego platformerskiego szkodnika bez własnego zdania bezmyślnie i biernie głosującego jak mu "centrala partyjna" każe i biorącego friko nasze pieniądze z sejmowej kasy - ale to inny temat) a zapytałem bardzo grzecznie o Pendolino.
IV. Nic też nie pisałem o "Polsce w ruinie" a pamięć mam dobrą i to hasło wymyślili Kopacz i Misiek Kamiński na potrzeby kampanii PO, zresztą już dawno zakończonej.
A za Śląsk w ruinie - o którym piszesz że go zauważyłeś - możesz podziękować właśnie p. Krząkale którego tak wychwalasz (nie wiem za co zresztą) i jego kolegom z Sejmiku Śląskiego z PO oraz kolejnym marszałkom województwa z PO.
V. Poza tym wątpię czy akurat na aktualnym etapie rozwoju kolei w Polsce warto było przepłacać za Pendolino, nie uważam że to generalnie zły pociąg ale po prostu niedopasowany do stanu naszej zaniedbanej infrastruktury kolejowej, to trochę tak jakby jeździć Ferrari po zabłoconych polnych drogach. Po prostu nie twierdzę że jest (Pend) to pociąg zły ale uważam że nie warto było go za tą cenę kupować i że znacznie przepłaciliśmy, można było mądrzej ulokować te pieniądze budżetowe, a nie mamy ich przecież za wiele w kraju; była to kolejna "zabaweczka" i "zachcianka" towarzysza ElCommandante tuska, a posłusznie podnieśli za tym budżetowe i sejmowe łapki w górę ludzie właśnie pokroju p. Krząkały, więc nie wiem skąd się bierze u Ciebie taka niezrozumiała admiracja dla tego pana - ale cóż, skoro lubisz przyklaskiewiczów, twoja sprawa.
VI. A na koniec jak wiadomo Pendolino bez "wahadełka" to nie jest prawdziwe Pendolino tylko jakiś inwalida, więc nie wiem po co nam taki wielokrotnie przepłacony kastrat? :D
Tyle w tym temacie.
bronekk
 
Posty: 168
Dołączył(a): Pn, 17 wrz 2012, 17:24

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks N, 8 lis 2015, 23:27

@bronekk - ad 1 Jeśli nie działasz to sorry ale twoja sympatia do PiS i antypatia do innych ugrupowań jest tak wyrazista jak kolorowe liście jesienią w rybnickich parkach. ad 2 Wiem o tym ale ponieważ często się tu wypowiadasz - możesz im podsunąć jeden z pierwszych problemów do rozwiązania. ad 3 Moja opinia o Krząkale jest powszechnie znana i nie wystawiam mu za wysokich not. Ponieważ jednak jestem osobą obiektywną doceniłem to, że starał się coś zrobić z dworcami. Nawet zaprosił do Rybnika dyrektora nieruchomości PKP. Tej wizycie zawdzięczamy też renowację przystanku Paruszowiec i choćby za to można być wdzięcznymi posłowi Krząkale. Jeśli parlamentarzyści PiS będą lobbować za Rybnikiem i załatwiać różne problemy - na pewno ludzie to docenią. Zapytałeś grzecznie o Pendolino i ja grzecznie odpowiedziałem. Nie tylko Pendolino jest ważne dla naszej kolei - dworce również, a może nawet bardziej. Przykro mi bardzo, że dworce w naszym regionie wyglądają jakby niedawno skończyła się tu wojna (np. Czerwionka, Żory czy Leszczyny). Ad 4 Nie masz się o co obrażać. Niedawno posłowie PiS zrobili raport samorządów w ruinie. Jedyną miejscowością z naszego województwa w tym raporcie są Żory. Zgadzam się z tym w 100% to finansowa ruina. Ad 5 Nikt nie przepłacił za Pendolino. Jeśli stać nas na budowę drogich stadionów, lotnisk czy autostrad - powinniśmy także kupować renomowane pociągi. Zupełnie nie masz racji, że Pendolino jeździ po zaniedbanej infrastrukturze bo akurat trasy z Warszawy do Wrocławia, Katowic, Krakowa i Gdańska są po modernizacji. Na pewno nie jest to ani zachcianka, ani zabaweczka. Z jednej strony wszyscy narzekają na zapchane drogi, na drogie autostrady - jest więc alternatywa do szybkiego poruszania się po Polsce, a czas przejazdu np. z Katowic do Gdańska Pendolino - rewelacyjny. Ad 6 tzw. wahadełko ma sens tylko na liniach bardzo mocno pokręconych na których standardowo nie da się podwyższać prędkości ze względu na łuki. Polska w przeważającej części jest krajem płaskim, a linie magistralne nie są aż tak mocno pokręcone. Pendolino w takiej wersji to był dobry zakup i należy się cieszyć, że na naszych kolejach jeżdżą tak nowoczesne pociągi. Na wielu zagranicznych tego rodzaju jednostki to standard od lat.
Arteks
 
Posty: 1462
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch N, 15 lis 2015, 22:32

Nieprawda, @Arteksie, mamy co pokazać. Od Elfów, które są przez takie KM czy KŚ kupowane hurtowo i to czasem po 5 - 6 członów na dalekie trasy, po Impulsy, którymi Koleje Dolnośląskie będą obsługiwać "Szyndzielnię", [url="http://www.mazowieckie.com.pl/pl/impuls-kolei-mazowieckich-pojechal-225-kmh"]a w tym roku pobił rekord prędkości Polski z 211,6 na 225 km/h.[/url] PKP bała się po prostu puścić go na prędkość 250 km/h. Mamy więc nasz własny superpociąg i nie mamy się czego wstydzić. Więc trochę niepotrzebnie go kupowaliśmy. Temat inwestycji w Pendolino sięgał jeszcze czasów, kiedy PKP była jednolita, czyli 2000 r., kiedy na polecenie zagranicznych konsultingowców, tj. PriceWaterhouseCoopers likwidowaliśmy sieć kolejową. To się zmieni za jakiś czas, tak samo z linią kolejową nr 140, ale powinieneś pamiętać, żeby nie eliminowano wylotu na Żory z tą bocznicą, czyli linii kolejowej nr 159 i na teraz nie budowano dwutorowej 140 między Orzeszem a Jaśkowicami oraz wylotu na Gierałtowice z budową łącznicy towarowej (172). Przydadzą nam się. Ja bym jeszcze dodał łącznicę z Leszczyn Maleni do Czerwionki Dębieńsko.

---------------

Z innej beczki. Nie podoba mi się [url="http://www.rynek-kolejowy.pl/58617/umowa_przedwstepna_na_sprzedaz_pkp_energetyka_funduszowi_cvc_podpisana.htm"]sprzedaż PKP Energetyki do jakiejś firmy konsultingowej, dokonana przez rządy Platformy, mającej kapitał 5 tys. zł, z którego to powodu PKP Energetyka zaciągnęła długi na swoją sprzedaż[/url]. Miało to zostać tak, jak było. Znów miliony za prąd odpłyną nam za granicę, a PLK będzie zakuta ręka w rękę z prywatnym już dostawcą energii, przecież to ponad 20 tys. km zasilającej sieci energetycznej, elektrownie i tak dalej... :evil: :cry: Nie mogli tego zostawić albo dać to, jak już im piliło, Tauronowi, zawsze musi być prywatyzacja pod dyktando amerykańskiego lobbingu?

Obrazek

Wracając do linii kolejowej nr 149:

Odcinek za Szczygłowicami już jest wyprofilowany do tego miejsca, pociągi z Knurowa jadą z kruszywem właśnie tam:

Obrazek
Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pn, 7 gru 2015, 15:46

Właśnie. Wiecie, że prezydent Frankiewicz chciał zrobić szybką kolej z Pyskowic do Sośnicy, o czym zapowiadał w listopadzie?

Ostatnia porcja zdjęć T. Weisa, doręczona moim pośrednictwem, wczoraj cyknąłem, co prawda, dwa zdjęcia, ale mam problem z kartą SD, bo nie pasuje, choć kupiłem SDHC od Hamy.

Lecimy!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

O co chodzi z tym nieczynnym wysięgnikiem po lewej (zdj. poniżej)? Był tam kiedyś zelektryfikowany wjazd z południa na towarową część Szczygłowic Kopalni? Po co go likwidowali? Teraz wszystko musi operować na jednym rozjeździe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Za jakiś czas zdjęcia uporządkuję w kolejności od mostu na Bieli do Szczygłowic, tutaj w nowym poście, gdyż system zmiany postów na rybnickim forum opiera się na usuń/dodaj :x . Teraz nie mam do tego głowy.

Ktoś chciałby ze mną polobbować w gminach i UMWŚ za pociągami pasażerskimi KŚ z Pyskowic do Chałupek przez Knurów? Jeśli tak, to piszcie PW.
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Śr, 9 gru 2015, 15:34

Testy na odcinku "jedynki" Knurów - Leszczyny odbywać się będą od 19 grudnia. W marcu przetarg na "dwójkę". Ten sam odcinek.
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Cz, 10 gru 2015, 13:19

Dla zainteresowanych połączeniem KŚ z Pyskowic do Chałupek, piszcie tam: transport@slaskie.pl
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Cz, 10 gru 2015, 14:10

p1chrunch napisał(a):
Szanowny Wydziale Transportu UMWŚ,

mając na uwadze kończące się prace na liniach kolejowych:

- nr 149 Knurów - Leszczyny, będący odbudową linii do prędkości Vmax dla pociągów osobowych równej 120 km/h, realizowaną przez PLK, gdzie drugi tor będzie realizowany od marca 2016 r., i Makoszowy - Leszczyny, naprawianą przez Kompanię Węglową w ubiegłym roku
i
- nr 158 Rybnik Towarowy - Wodzisław - Chałupki, gdzie Koleje Śląskie będą realizowały dalsze przewozy,

a także pamięć, że przewozy pasażerskie do Gliwic z Rybnika zawieszono w 2000 r. z powodu szkód górniczych, a przez to niskiej prędkości (V = 30 km/h) maksymalnej
oraz zawalenia się mostu na Bierawce, odbudowanego w 2014 r.,

wnioskuję o sprawdzenie możliwości reaktywacji przewozów osobowych na linii Pyskowice - Gliwice - Zabrze Makoszowy - Gierałtowice - Knurów - Knurów Szczygłowice - Szczygłowice Kopalnia - Leszczyny - Rybnik Paruszowiec - Rybnik - Rybnik Towarowy - Wodzisław Śląski - Chałupki lub dalej do Bohumina w 2016 lub 2017 roku. Zaznaczam jednocześnie, że przystanki w Sośnicy, Gierałtowicach, Knurowie Szczygłowicach i Szczygłowicach Kopalni powinny zostać odbudowane przez PLK na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w razie zamiaru reaktywacji przewozów osobowych i zainteresowania Urzędu odnośnie przewozów pasażerskich na tym odcinku.


Takie pisemko im wysłałem.
p1chrunch
 
Posty: 402
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości