PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Afordancja Pn, 24 lis 2014, 20:07

Arteks napisał(a):To jeśli tam było dla ciebie trochę za mało miejsca to teraz pomyśl jak czują się osoby które mają powyżej 180 cm wzrostu czy powyżej 90 kg wagi i muszą jeździć minibusikami w sytuacji kiedy nie mają tak dobrze jak my i nie mają pociągów? W pociągu możesz usiąść na przeróżnie usytuowanych fotelach (akurat w Impulsach jest całkiem sporo czwórek) a w busikach nie ma żadnej alternatywy... Nawet stojące miejsca się różnią bo komfort jechania na stojąco pociągiem jest o niebo większy niż busem w którym rzuca cię na 4 strony, a w razie nagłego hamowania (co się często zdarza) lecisz bezwiednie na innego pasażera. Jeśli jesteś wysoki musisz dodatkowo kombinować i się garbić...


Nie wiem chyba ciut lepiej (chyba tylko raz siedziałem w takim "minibusie" i nie pamiętam takiego dyskomfortu z nogami ) niż w tym miejscu w pociągu, bo chyba tam by się nie zmieściły, albo z wielkim problemem ;) . Ja akurat nie miałem wyboru 4, pociąg był załadowany "full". Miałem do wyboru tylko 2. No chyba, że stanie w pociągu jest lepsze niż siedzenie w busie, to wtedy racja, (jest w ogóle opcja stania w "minibusie"? Nie bywam, więc nie wiem).

No ale, żeby nie być pesymistą, pociąg mi się podobał, WC widziałem tylko z zewnątrz (z tymi drzwiami "półokrągłymi") ale wydaje się całkiem ok. Ekraniki z pokazywaniem ile do jeszcze do stacji km i czasy, coś dla mnie, zwłaszcza ja nie jeżdżę za bardzo pociągami to przez szybę w nocy mam czasem ciężko. A to, że podają aktualną prędkość, dla mnie super. Jednak podtrzymuję, że mogli by dać chociaż te 3-4 cm więcej.
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 867
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 25 kwi 2015, 10:01

W Wodzisławiu na 158ce jest dziwnie - słupy sieci trakcyjnej są na linii nr 159, która po 2020 roku ma być odbudowywana (ponoć są trzy - cztery wersje, z których odbudowa całej 159 (od Wodzisławia) i ta druga jest najkorzystniejsza i mieć przebieg przy obecnie kursującej linii nr E - 3 z możliwością podłączenia trasy kolejowej do Zebrzydowic).

Od maja będę focił linię kolejową nr 149 na odcinku Leszczyny - las przed Knurowem Kopalnią, po ustaleniach z innym z forumowiczów Wirtualnego Knurowa. Prace zakończą się w grudniu 2015 r. :) Pozdrawiam i czekajcie na fotki!
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 25 kwi 2015, 10:05

Ponadto 158 między Chałupkami a Wodzisławiem ma same strunobetony. Słupy są, ale jak mówiłem - na trasie linii nr 159. :lol:
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Cz, 30 kwi 2015, 19:29

Przetarg na odbudowę linii kolejowej 149 w okolicach Knurowa został rozstrzygnięty. Wygrała znana i poważna firma Skanska. Miejmy nadzieję że będzie to świetnie zrobione. To dobra wiadomość dla przewoźników kolejowych i tamtejszych kopalń. W przyszłości będą mogły wrócić na linię pociągi osobowe z Rybnika do Gliwic.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez piotrekdec Pt, 1 maja 2015, 09:27

Wygrała znana i poważna firma Skanska


dla gościa ukrywającego się pod ksywką p1chrunch to
pewnie straszna wiadomość - wiadomo, zagraniczne koncerny,
międzynarodowa finansjera, a przecież wiemy kto za tym wszystkim stoi...
najlepiej jakby generalnym wykonawcą było konsorcjum firm cośtamPOL i cośtamBUD
; )
piotrekdec
 
Posty: 252
Dołączył(a): Wt, 20 lip 2010, 15:11

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez superelektro Pt, 1 maja 2015, 10:13

Arteks, a co będą wozily te osobowe pociągi ? Bo chyba nie chodzi o to aby zawieźć do Gliwic trochę rybnickiego powietrza a z Gliwic przywieźć gliwickiego ? Jeżeli już to raczej chyba była by wskazana lekka salonka z kilkudziesięcioma miejscami a nie cały zestaw o wadze kilkuset ton. Tylko czy w ogóle warto dla chęci zjedzenia jednej bułki kupować zaraz piekarnię ?
superelektro
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt, 20 wrz 2011, 13:59

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 1 maja 2015, 12:06

Panie Piotrze,

tu akurat nie prowadzę jakiegoś konfliktowego dyskursu, choć dużo rzeczy znalazłyby się w polityce, światopoglądzie, gospodarce i funkcjonowaniu naszego kraju, o które moglibyśmy się spierać. Co ja mówię, jeśli nawet papież Franciszek nam mówi, że konieczność walki o ekonomię społeczną i uspołecznienie polityki w miejsce liberalizmu politycznego jest konieczne, to nawet przyklasnę. Nieraz jest to agresywny dyskurs, nie ukrywam, że czasem się Panu i mi od Pana oberwie, za co przepraszam, ale tu sprawa dotyczy kolei. Owszem, może i jest to dumping, ale cena nie powinna być jedynym kryterium. Musi istnieć jej przełożenie na jakość, do tego dochodzi wielkość danej spółki. Im większa globalnie jest dana spółka, tym mniejszą cenę za swoje usługi zażąda. A dlaczego? Bo jest też w innych krajach i tam też bierze mniej za przetargi z tego tytułu.

Może Pan na przykład porównać sobie renomę Skanski i Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych, ich finanse i wielkość...
Nie jest to więc tak do końca uczciwa rywalizacja. Cieszy mnie natomiast, że biorą się za wąskie gardło transportowe między GOP a ROW. Może i marszałek WŚ dostrzeże, to pojedziemy KŚ z Gliwic do Chałupek, bo modernizacja toru nr 2 ma być zrobiona na następny rok. Jeszcze niedawno, bo w 2010 roku niejaki p. Karol Trammer, wydawca "Z Biegiem Szyn" i współpracownik "Nowego Obywatela", mówił, że ją będą likwidować, a to... też nie było takie oczywiste :lol: , bo jej odbudowy chciała i Kompania Węglowa, i PKP Cargo, i Infra Silesia, i Pol - Miedź Trans, czy też KWK Bogdanka, transportująca swój węgiel w te strony...

Tutaj mówimy o długim odcinku linii kolejowej, który jest naprawiany i odbudowywany między Makoszowami a Gierałtowicami (to jeszcze przetarg od Kompanii Węglowej) oraz między Knurowem a Leszczynami. Na północ od Gierałtowic zostanie podwyższony nasyp - na torze nr 1 o 1,5, a na nr 2 - o 1,3 m.
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 1 maja 2015, 12:44

@superelektro,

nie będą wozić powietrza. Knurów chce pasażerskich do Rybnika, z tego co widzę Gliwice też, Zabrze - Makoszowy - no, coś by stamtąd zabrano, więc czemu rybniczanie i wodzisławianie mają ich nie chcieć? A jeśli w Jastrzębiu i Wodzisławiu ruszy się po 2020 roku z budową linii kolejowej przez Wilchwy i Mszanę albo odbudową przez Turzę i Godów, to po wszystkim E3 już nie będzie tak bardzo potrzebne, bo KŚ przejmie jej większość pasażerów. No i dojdzie V = 120 km/h na 149 vs. 70 km/h na DK78, co oznacza, że pociąg pokona tę trasę o jakieś 15 - 25 minut szybciej. To zależy od rozkładu jazdy.

Są do tego składy, takie jak dwuczłonowe Elfy, które ma obecnie PR Kielce, dwuczłonowy Newag Impuls, czy elektrobus EN81 z opcją łączenia go z innymi EN81 ukrotnionym sterowaniem. Jest z czego wybierać.
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Abisall Pt, 1 maja 2015, 12:52

Aż się prosi żeby te EN81 puszczać na tory w naszym regionie... Nic mnie tak na kolei nie wkurzało jak hasła "likwidujemy połączenie bo pociągi puste jeździły"...
Abisall
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz, 24 cze 2010, 10:21

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 1 maja 2015, 13:07

Poproś KŚ albo PR, by kupiło EN81 lub EN.

W Pafawagu nie eksperymentowano z budową dwuczłonowych składów, bo takiej potrzeby nie było - miałeś w PRL wyż demograficzny, co wystarczało, by nie musieć produkować dwuczłonowych EN57.

Tutaj masz EN98 - czyli podkarpackiego, dwuczłonowego Impulsa:

Obrazek

EN96, czyli dwuczłonowy Elf od Pesy dla Kielc:

Obrazek

EN81 z PESY:

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 1 maja 2015, 13:22

Edycja:

EN98:

Obrazek

EN81:

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks So, 2 maja 2015, 20:29

@Abisall - ale za dużo linii z niewielką frekwencją u nas nie ma. Ten tabor świetnie nadałby się np. na linię Rybnik-Bielsko ale... jak się zaczyna sezon, zdarzają się na tej trasie wycieczki szkolne i wtedy zwykły "kibel" potrafi jechać pełny. W zasadzie wszystkie linie wokół Rybnika mogą w przyszłości generować dużo większe przewozy niż obecnie. To tylko kwestia wykonania odpowiednich remontów i ułożenia odpowiednich rozkładów. Świetnym przykładem na restytucję kolei na Śląsku są Tychy. Tam kiedyś zlikwidowano przewozy (w kierunku tyskich osiedli) by po 9 latach je wznowić. Dobudowano nowe przystanki, parkingi wokół przystanków, zlikwidowano dwie linie autobusowe do Katowic i... obecnie pociągi jeżdżą podobno nawet przepełnione. Nawet ludzie przyzwyczajeni do aut ponoć przerzucają się na pociągi bo jest "szybciej" i taniej... Myślę że w naszym rejonie linie Rybnik-Gliwice powinna być w najbliższych 3 latach przywrócona do ruchu pasażerskiego. Ona ma wprawdzie bardziej okrężny przebieg niż DK78 ale przy dobrej prędkości może być niezłą alternatywą dla aut i autobusów, tym bardziej że zahacza o Leszczyny i Knurów, a władze Gliwic obiecywały mieszkańcom Sośnicy coś w rodzaju SKM. Ta linia mogłaby się w te projekty wpisać. Również władze Knurowa wiele razy wypowiadały się, że chciałyby powrotu pociągów do ich miejscowości.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Abisall N, 3 maja 2015, 09:31

Arteks tylko ja nie mówię o teraz, polikwidowano w 90 latach tyle połączeń , całych linii motywując to tym że pociągi jeżdżą puste, usunięto przecież niektóre torowiska całe. A już wtedy mówiono o tym by iśc za przykładem Szwajcarii, Włoch itp i zainwestować w szynobusy i za ich pomocą realizować pasażerski transport... Teraz w końcu coś w tym kierunku się robi i chwała im za to ale szkoda tych zmarnowanych lat i pieniędzy jaki pójdą teraz na odtwarzanie linii. Zawsze byłem i będę za tym aby jak najmocniej promować kolejowy transport bo ma multum zalet - choćby brak korków, problemów z parkowaniem :) Tylko taki transport musi być zrobiony "frontem do klienta' a nie na zasadzie "Na, chamie bidny bez samochodu pociąg do Gliwic . Co nie podoba ci się że jest jeden i to o 4:23 rano? "
Abisall
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz, 24 cze 2010, 10:21

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez superelektro N, 3 maja 2015, 11:28

Odnoszę wrażenie że cała dyskusja przypomina szczekanie psów na przechodzącą karawanę. Nie mamy mocy sprawczej aby cokolwiek się z tego " urodziło ". Co najwyżej możemy powiedzieć że fajnie by było gdyby ...... Każdy kto musiał dojechać do Gliwic dawno juz kupił jakiegokolwiek rzęcha i wątpię aby przesiadł się ponownie do pociągu więc siłą rzeczy będą puste lub prawie puste. Wyżej ktoś napisał że nie trzeba było totalnej likwidacji istniejacych połączeń, ale to już się stało więc po przywróceniu ich po tak długim czasie nie spowoduje powrotu tych którzy od kolei się odwrócili. Niezależność jaką daje jakikolwiek własny pojazd jest nie do przecenienia więc jako stary malkontent czarno to widzę. Próbowałem dojazdu do Rybnika pociągiem, kiedy jeszcze jeździły na trasie Rybnik - Chałupki. To se na da, pane Havranku. Zajmowało mi to ponad 2 godziny każdego dnia no i każdego dnia miałem 8 km przymusowego, bez względu na pogodę, spaceru co zresztą w mojej sytuacji nie było takie tragiczne po kilkunastu godzinach płaszczenia tyłka przed komputerem. Po tygodniu odpuściłem i przesiadłem się na powrót do puszki. Koszt porównywalny a jednak większa niezależność.
superelektro
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt, 20 wrz 2011, 13:59

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks N, 3 maja 2015, 21:47

superelektro napisał(a):Co najwyżej możemy powiedzieć że fajnie by było gdyby ...... Każdy kto musiał dojechać do Gliwic dawno juz kupił jakiegokolwiek rzęcha i wątpię aby przesiadł się ponownie do pociągu więc siłą rzeczy będą puste lub prawie puste. Niezależność jaką daje jakikolwiek własny pojazd jest nie do przecenienia więc jako stary malkontent czarno to widzę.


No jako stary malkontent możesz pogrymasić jak zawsze, ale nie wierzyć w coś co już się dokonało na zachodzie Europy i w niektórych polskich miastach nie ma sensu. Podałem przykład Tych bo jest wymowny. Tam się udało namówić ludzi na zamianę aut na pociąg - mimo że system nie działa jeszcze idealnie, a pociągów z Tych do Katowic mogłoby być więcej. To od naszych władz zależy czy te trendy dojdą do nas czy też będziemy w tyle za innymi.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości