PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez charlie01 Pn, 10 mar 2014, 10:27

W końcu. Przyspieszy to przejazd pewnie o kilka minut
charlie01
 
Posty: 18
Dołączył(a): Śr, 27 sie 2008, 11:13
Lokalizacja: Rybnik

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 6 maja 2014, 20:09

Witam, tu człowiek z Boguszowic, luźno związany z SRKGŚ. Prezentuję zdjęcia z interesującego szlaku, zrobione 1 maja. Są zdjęcia z kierunkiem zarówno na Zabrze, jak i Leszczyny. Niedługo powinni zacząć wieszać trakcję z powrotem na obu torach. Tor 1 przejdzie remont, drugi najprawdopodobniej po nim - info od PLK. Tory stacyjne w Knurowie Szczygłowicach - w całości. Ale mają przeczyścić torowisko z samosiejek przy okazji przetargu. Przetargi wraz z robocizną skończą w tym roku. Tyle wiem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 6 maja 2014, 20:11

Ja je robiłem, czyli p1chrunch.
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Cz, 22 maja 2014, 10:31

Część druga wycieczki kolejowej po linii nr 149. Zapraszam i pozdrawiam. Zdjęcia robiłem 21 maja po południu.

Obrazek

Od obalonego drzewa:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Może jakaś akcja grupowa na oba drzewa?
Obrazek
Obrazek

Jakieś 800 metrów od stacji Knurów Szczygłowice zaczynają się pierwsze problemy z szynami:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj jakby takie zwężenie (po odkręceniu w celu grabieży)?
Obrazek
Obrazek

Znowu normalny odcinek torów:
Obrazek
Obrazek


Obalony słup na km 14/22:

Obrazek
Obrazek

Kamienie po podobnych słupach na torze północnym
na dalszej części linii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdrowe słupy na południowej nitce, generalnie tak się układa tendencja:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Widoczny tutaj jest około 150 metrowy brak szyny na torze północnym, w dwóch miejscach brakuje szyn na obu torach, ale całkiem kompletne tory w kier. Knurowa zaczynają się od słupa na km 13/52, jakieś 1,1 km na południe od przystanku Knurów Kopalnia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A to jest hit - dziwnie złamany słup na torze południowym:

Obrazek
Obrazek

Dalsza część ubytków:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tu się zaczynają kompletne tory:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przystanek Knurów Kopalnia, dalej są nieduże chaszcze, ale to się da przejść - uwaga na międzytorze w tej okolicy, jest tam cholernie mokro:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pierwsze oznaki życia na linii, czyli wysięgnik:

Obrazek
Obrazek

Obok kopalni:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stąd miły ochroniarz poprosił mnie o odejście "z terenu kopalni":

Obrazek

Początek trakcji elektrycznej przed stacją Knurów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Pn, 9 cze 2014, 21:59

Nareszcie prokuratura bierze się za przekręty związane z Kolejami Śląskimi http://www.pap.pl/palio/html.run?_Insta ... 1769550124

Przy okazji niech ci którzy pytają się dlaczego na Śląsku jest tak droga woda dowiedzą się, że GPW zmarnotrawiło środki na machinacjach z zarządem Kolei Śląskich, a wszystko za aprobatą ówczesnych władz województwa z PO.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez superelektro Wt, 10 cze 2014, 07:23

Jeżeli myślisz że ktokolwiek zostanie pociągniety do odpowiedzialności to jesteś ch...m niepoprawnym optymistom. Zaręczam Ci że nikomu włos z głowy nie spadnie. Ci których teraz podobno będzie się rozliczać przyszli tu w celu wyprowadzenia kasy i zrobili to co im nakazano. Biorąc pod uwagę szybkość działania sądów proces rozliczania potrwa około 20 lat i jeżeli sprawa się nie przedawni to nikt nie będzie pamiętał o co chodziło. W między czasie oczywiście zmieni się kilku sędziów, zaginie część akt itp. Skąd ja to znam ? Chyba naprawdę zbyt długo żyję żeby nie znać większości numerów władzy.
superelektro
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt, 20 wrz 2011, 13:59

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 29 lip 2014, 10:01

Cześć. Tu p1chrunch z nowymi zdjęciami mostu nad Bierawką.

Zaczynamy tam, gdzie zwykle - na północ od przystanku Szczygłowice Kopalnia, gdzie w czasie remontu mostu kończyła się sieć elektryczna na torze nr 1.
Obrazek

Posuwamy się na północ i nie ma już tej końcówki trakcji na tym torze - na obu zostały wydłużone. Jest tylko kotwienie środkowe, do którego do niedawna był doczepiony podczas remontu mostu koniec sieci elektrycznej.
Obrazek

Idziemy dalej...
Obrazek

Niektóre z drzew wykarczowano, aby nie przeszkadzały odbudowie trakcji elektrycznej. Podobne kroki powinny zostać podjęte na odcinku Bierawka - Szczygłowice i najprawdopodobniej tak będzie, ale na ilu torach?
Obrazek

(kier. Leszczyny)
Obrazek

(kier. Knurów)
Obrazek


(Kier. Leszczyny.) Widać wycinkę części drzew na obu torowiskach.
Obrazek

(kier. Knurów)
Obrazek

Za tym znakiem rozpoczyna się prawdziwa magia. Przygotujcie się na porządne wykonanie mostu i TORÓW!
Obrazek

Idziemy więc dalej. Wykonawca postarał się i wyprofilował także tory, które musiały zostać usunięte podczas przebudowy wspomnianego mostu. Nie uświadczymy tu fuszerki.
Obrazek

Tor nr 1 i 2 w pełnej krasie i wcześniejszy koniec trakcji na torze nr 2.
Obrazek
Obrazek

Most na Bierawce (kier. Knurów), dawna końcówka sieci elektrycznej. Również tory za mostem zostały wyprofilowane. Po dziurze na torze nr 2 nie ma już najmniejszego śladu.
Obrazek

(kier. Leszczyny)
Obrazek

Posuwamy się dalej, i na miejscu zapadliska szyn na torze nr 2 odnajdujemy świetnie wyprofilowany tor, z których oba mają zakończenie w tych samych miejscach. Mam nadzieję, że trakcje elektryczne obu torów zostaną odbudowane chociaż do Szczygłowic, gdzie można zrobić normalną mijankę na odbudowywanym torze między Szczygłowicami i Knurowem.
Obrazek

Kruszywo nowe i stare na torze nr 1. Przysiółek południowy mostu. Myślę, że są podobne.
Obrazek

Tor nr 2.
Obrazek
Obrazek


Końcówka sieci elektrycznej. Najprawdopodobniej para słupów końcowych została przefarbowana z koloru czarnego na srebrny. Stały tam wcześniej. Widać je na innych zdjęciach.
Obrazek

Parę zdjęć obecnej końcówki w różnych ujęciach:
Obrazek
Obrazek

(kier. Leszczyny)
Obrazek

Różnice kruszyw nasypowych na północnym przyczółku mostu. Nie są zbyt wielkie, podobne kruszywo znajduje się na stacji w Szczygłowicach.
Obrazek
Obrazek


Most nad Bierawką, widok w kierunku Leszczyn.
Obrazek

I jeszcze detale - nowe uchwyty do wysięgników na słupach z toru nr 1.
Obrazek

Zdjęcia przesłałem do PLK z zapytaniem o rewitalizację toru nr 2 na odcinku Szczygłowice - Bierawka i dokończenie sieci elektrycznej na obu torach do powyższej stacji z możliwością modernizacji toru nr 2 na odcinku Bierawka - Leszczyny w przyszłości. Dalej, (do p. o. Knurowa Kopalni) jest konieczna ogólna odbudowa, co już wiecie z moich zdjęć, zatem nie dziwię się poczynaniom PLK, żeby szlak został uczyniony przejezdnym choćby na torze nr 1. Natomiast interesujący nas odcinek (do Szczygłowic) jest kompletny na obu torach i nie rozkradziony, co powinno zmobilizować PLK do pracy. Zapewne usuną stamtąd też drzewa. PLK ogłosiło już przetarg na modernizację toru nr 1:

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Cz, 7 sie 2014, 21:44

Po cichu liczę że po tych wszystkich remontach infrastrukturalnych Pendolino dojedzie też do Rybnika ale na razie dobre i to, że PKP IC zabiega o dobre skomunikowania w nowym rozkładzie jazdy z Katowic do Rybnika i Bielska-Białej:

PKP Intercity zapowiada skomunikowanie rozkładów jazdy Pendolino z pociągami przewoźników regionalnych. Współpraca ma jednak dość ogólny charakter, za to dotyczy nie tylko połączeń EIC Premium. Podczas czerwcowych obrad sejmowej Komisji Infrastruktury prezes PKP IC Marcin Celejewski podkreślił, że spółka po raz pierwszy podpisała listy intencyjne z pozostałymi przewoźnikami w sprawie wspólnej konstrukcji rozkładów jazdy. Uznał to za przełom, dzięki któremu pociągi ustalone zostaną wygodne przesiadki z połączeń regionalnych do i z pociągów Pendolino. Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity wyjaśnia, że listy intencyjne podpisane zostały z pięcioma przewoźnikami regionalnymi: Przewozami Regionalnymi, Kolejami Wielkopolskimi, Kolejami Śląskimi, Kolejami Dolnośląskimi oraz Łódzką Koleją Aglomeracyjną.
– Dzięki temu współpracujemy z przewoźnikami regionalnymi na etapie planowania rozkładów jazdy. Przewoźnicy po wymianie materiałów dokonali wstępnej analizy możliwości zmiany godzin wiodących pociągów, tak by możliwe było nawiązanie ważnych skomunikowań. Na etapie konstrukcji rozkładu jazdy - w toku bieżących uzgodnień - nawiązywane są konkretne godziny skomunikowań – zapewnia Czemerajda.

PKP Intercity zaplanowało nawiązywanie skomunikowań z przewoźnikami regionalnymi na stacjach:
Iława Gł. – z Warszawy i Trójmiasta do i z Olsztyna,
Malbork – do i z Elbląga,
Tczew – do i z Chojnic,
Gdynia Gł. – do i z Słupska i Helu,
Katowice – do i z Rybnika i Bielska Białej,
Kraków - do i z Tarnowa i Suchej Besk. (Zakopanego), Wadowic,
Opole – do i z Nysy,
Wrocław Gł. – do i z Kłodzka, Wałbrzycha, Jeleniej Góry, Legnicy, Bolesławca i Głogowa.


info z Rynku Kolejowego
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pn, 1 wrz 2014, 10:56

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Wt, 2 wrz 2014, 21:08

@p1chrunch - pismo które publikujesz ujawnia, że będzie także drugi etap inwestycji i odbudowa drugiego toru, a to bardzo dobra wiadomość! :) Możliwe że jeśli zmieni się podejście władz województwa do kolei - wrócą pociągi Gliwice-Rybnik bo czas przejazdu pewnie będzie atrakcyjny. Cieszy również to, że PKP PLK chce wreszcie zrobić lifting przejścia podziemnego w kierunku Meksyku. Padła również zapowiedź, że w latach 2016-17 dojdzie do modernizacji linii Nędza-Rybnik-Chybie i wtedy nasza stacja zostanie przebudowana (perony, układ torowy i przejście podziemne). Zapewne przejście podziemne zostanie wyposażone w windy tak aby było dostosowane dla potrzeb niepełnosprawnych.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 2 wrz 2014, 21:44

No, owszem. Z drugiej strony żal mi też linii nr 159, że zrobią ją tylko na odcinku Żory - Pawłowice, a nie w komplecie do Wodzisławia i Orzesza i że nie będzie trasy i (marzenie) łącznic w kierunku Rybnika, Jaśkowic i Tychów. Cóż. Na teraz, dobre i to.

Pismo do PLK wystosowałem z chęci. Odpowiedzieli mi dwa razy, raz pod koniec lipca, drugi raz 28 sierpnia. Pytałem tam o to, że jeśli robią jeden tor, a KW zrobiła za szkody górnicze dwa tory na Bierawce, to by to było marnotrawstwo majątku publicznego. Dostali też w pojedynczych plikach .zip zdjęcia linii kolejowej z 1, 21 maja i z 27 lipca, czyli te ostatnie już po remoncie. Cieszę się z ich odpowiedzi.


*****

Przedstawiam teraz porównanie tego miejsca przed i po remoncie, zdjęcia zrobione w kierunku Leszczyn:

2011

Mamy zmianę sieci trakcyjnej w innym miejscu, niż wcześniej, bezpośrednio za zapadliskiem na tym samym słupie. Za tym przejściem sieci rozpoznawalny jest słup z wysięgnikiem w tle na torze nr 2, na którym wcześniej, podczas remontu kończył się drut w kierunku Leszczyn.

Obrazek


2014

Słup odbijający trakcję (bez haczyka) teraz znajduje się na przedzie. Można podejrzewać, że powstaną dodatkowe słupy z trakcją w kierunku Bierawki, które miałyby stać za słupami, które jeszcze ją prowadzą w kroju toru.


Obrazek
Obrazek

(kier. Knurów Szczygłowice)
Obrazek
Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 5 wrz 2014, 21:19

Jakieś komentarze do zdjęć?
p1chrunch
 
Posty: 400
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez jojo So, 6 wrz 2014, 10:24

p1chrunch chyba tylko ty jeden jesteś tak napalony na te tory :D
jojo
 
Posty: 296
Dołączył(a): Pt, 11 sty 2013, 20:19

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Afordancja Pn, 24 lis 2014, 11:01

hm.. ostatnio jechałem tym nowszym pociągiem (Rybnik-Katowice), i co mnie zaskoczyło, siedziałem na fotelach (tych ustawionych jeden za drugim, jak w autobusie, nie naprzeciw siebie) i stwierdziłem, że odległość między fotelami jest chyba "z optymalizowana" na ludzi o wzroście 170- , miałem mniej miejsca niż w samolocie tanich linii lotniczych :/ . Wcześniej jechałem też tym nowszym, ale z tymi gorszymi(Tzn. twardszymi) niebieskimi siedzeniami, i tam tego problemu nie zauważyłem, odległość była ok. A tutaj, tak fajnie możesz mieć "tackę" przed sobą, ale co z tego, mogli by mi dać chociaż 3-4 cm więcej.
(Żale się:P ) Streszczenie walki o pół bańki opis
Avatar użytkownika
Afordancja
 
Posty: 867
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 11:27

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Pn, 24 lis 2014, 19:08

Afordancja napisał(a):hm.. ostatnio jechałem tym nowszym pociągiem (Rybnik-Katowice), i co mnie zaskoczyło, siedziałem na fotelach (tych ustawionych jeden za drugim, jak w autobusie, nie naprzeciw siebie) i stwierdziłem, że odległość między fotelami jest chyba "z optymalizowana" na ludzi o wzroście 170- , miałem mniej miejsca niż w samolocie tanich linii lotniczych :/


To jeśli tam było dla ciebie trochę za mało miejsca to teraz pomyśl jak czują się osoby które mają powyżej 180 cm wzrostu czy powyżej 90 kg wagi i muszą jeździć minibusikami w sytuacji kiedy nie mają tak dobrze jak my i nie mają pociągów? W pociągu możesz usiąść na przeróżnie usytuowanych fotelach (akurat w Impulsach jest całkiem sporo czwórek) a w busikach nie ma żadnej alternatywy... Nawet stojące miejsca się różnią bo komfort jechania na stojąco pociągiem jest o niebo większy niż busem w którym rzuca cię na 4 strony, a w razie nagłego hamowania (co się często zdarza) lecisz bezwiednie na innego pasażera. Jeśli jesteś wysoki musisz dodatkowo kombinować i się garbić...
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości