PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Postprzez HAN Śr, 9 sie 2006, 09:18

To juz staje sie norma, ze nowe polaczenia np. HUTNIK wczesniej SKARBEK istnieja 2, 3 lata i koniec. Jak zwykle pojedzie, tak jak napisal juz poprzednik, z Gliwic albo Bielska. Wedlug mnie jesli godz kursowania KORMORANA mialy by wygladac tak jak pisze Arteks to lipa. Zawsze jak cos jest dobrze to musza to uwalic :evil: Mam nadzieje ze za modernizacja pojda wlasnie nowe polaczenia i to nie tylko regionalne.
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez jaworos ORZESZE Śr, 9 sie 2006, 09:48

Wkurza mnie to ze z Gliwic co godzine jakis pospiech jezdzi czy Ex IC czy z Bielsko jest pelno pociagow co rozpoczyna bieg np do Lodzi Gdyni Warszawy a u nas jak zwykle lipa jeszcze hutnika nam zabiora co by sie stalo jabysmy mieli 2 pociagi pospieszne do W-wy hutnik i Kormoran byloby super ale zrobia jak zwykle zle. Moglby tez interweniowac prezydent Rybnika o wiecej takich polaczen z Ladzia Gdynia Przemyslem czy Warszawa
jaworos ORZESZE
 

Postprzez Gość Śr, 9 sie 2006, 10:38

Wkurza mnie to ze z Gliwic co godzine jakis pospiech jezdzi czy Ex IC czy z Bielsko jest pelno pociagow co rozpoczyna bieg np do Lodzi Gdyni Warszawy a u nas jak zwykle lipa


Czemu tak jest?
Gość
 

Postprzez HAN Śr, 9 sie 2006, 12:49

Anonymous napisał(a):Czemu tak jest?

Do Gliwic dlatego ze znajduja sie tam tory postojowe. Po drodze jest jeszcze Zabrze na ktorej to stacji takze zatzymuja sie wszystkie IC, TLK i posp. Chodzi glownie o dostepnosc do pociagow mieszkancom GOP trudno zeby wszyscy musieli do Katowic na dworzec jezdzic. Choziaz i tak w wiekszoci pociagi zaczynajace bieg w Gliwicach dojezdzaja do Katowic pustawe i dopoiero tu sie zapelniaja. Taka sama sytuacja jest wlasnie z Raciborzem tam tez jest wagonownia.
Jesli chodzi o Bielsko to ilosc obecnych polaczej jest pewnie powodowana tylko i wylacznie z mysla o turystach. Ale i tak jestem zdania ze np. IC Ondraszek i IC Beskidy powinny konczyc bieg w Katowicach. Zdarza sie czesto tak ze w wagonach poza obsluga nie ma nikogo, a jednak PKP jakos oplaca sie utrzymywac te poc :roll:
To ze w Rybniku jest tak slabo z pociagami kwalifikowanymi to wina tylko i wylacznie stanu lini, ktora w pewnych mijscach jest agonalna. Jak juz napisalem wczesniej jestem przekonany ze po modernizacji mozemy sie spodziewac nowych polaczen. Mogli by np. poranny poc z Katowic do Gdyni puscic z Raciborza/Rybnika a ludzi napewno by nie zabraklo.
Dzieki temu pociagi kwalifikowane na Slasku mialy by wieksza siec i dostepnosc mieszkancow byla by duzo wieksza
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez HAN Śr, 9 sie 2006, 13:27

Mozliwe ze wladze Bielska lobbuja w PKP za lepsza siecia polaczen i bardziej ich to obchodzi niz nasze wladze. W sumie to nigdy nie slyszalem zeby nasz prezydent kiedykolwiek interweniowal w sprawach kolejowych. Pewnie z pociagami ma niewiele wspolnego.
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez czerwony Śr, 9 sie 2006, 19:14

HAN napisał(a):Mozliwe ze wladze Bielska lobbuja w PKP za lepsza siecia polaczen i bardziej ich to obchodzi niz nasze wladze. W sumie to nigdy nie slyszalem zeby nasz prezydent kiedykolwiek interweniowal w sprawach kolejowych. Pewnie z pociagami ma niewiele wspolnego.


no coz, jak sie ma auto sluzbowe (pewnie) z kierowca to ma sie gdzies pociagi, autobusy pks i komunikacji miejskiej ;)
czerwony
 
Posty: 1
Dołączył(a): So, 22 lip 2006, 19:43

Postprzez PartyBoy Cz, 10 sie 2006, 12:30

czerwony napisał(a):no coz, jak sie ma auto sluzbowe (pewnie) z kierowca to ma sie gdzies pociagi, autobusy pks i komunikacji miejskiej ;)


Ma Renault Lagune 1.8 bodajże, białą, kilkuletnią
To nie ta nowa Laguna tylko "jedynka" o ile sie nie myle.

A skąd to wiem, no cóż siedziłem kiedyś z kumplem w da grasso i jedliśmy pizze, patrzymy a na parkingu przed zatrzymuje sie p. Fudali i wychodzi z kwiatami, po jakimś czasie wraca i odjeżdża.
Może to nie Jego auto ? .... nie wydaje mi się :]
PartyBoy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pn, 24 paź 2005, 22:12

Postprzez Arteks Cz, 10 sie 2006, 17:41

schlesiener napisał(a):Powiem tak, a siedzę w temacie, że niestety największym błędem było podzielenie całej PKP na przeliczne spółki i spółeczki.
Nietrudno się z tym zgodzić. Na Śląsku nie tylko są zaniedbane torowiska i dworce (wbrew wypracowanym tu zyskom) ale kolej mało robi nawet na polu odchwaszczania stacji!!! W zeszłym roku stacja w Rybniku była zarośnięta jakby leżała w jakimś afrykańskim buszu i to mimo, że przez tą stację przejeżdża dziennie ponad 200 pociągów. Ale wracając do meritum niestety Schlesienerze ale jeszcze bardziej niepokoją mnie Przewozy Regionalne w Katowicach. Wiem z dobrze poinformowanego źródła z centrali, że od nich prawie nigdy nie dochodzą do Warszawy jakieś propozycje polepszenia oferty przewozowej. O nowe pociągi walczą: Rzeszów, Szczecin, Bydgoszcz itd, a Katowice siedzą cicho jak myszy pod miotłą. Dzięki temu mamy na Śląsku takie absurdy jak to, że ROW ma tylko dwa pociągi dalekobieżne, Bytom żadnego, a w tak dużych miastach jak Ruda Śląska nie zatrzymują się pociągi pospieszne i ekspresowe. I co najgorsze ten beton jest nie do rozwalenia. Wiele osób miało nadzieję, że po odejściu Pierzchały coś się poprawi. Niestety Pierzchała odeszła a na kolei bez zmian...
Arteks
 
Posty: 1462
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez Blo Cz, 10 sie 2006, 22:29

I już niestety wszystko jasne:

http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Projekt%202007/05.pdf

Hutnik będzie znowu z Gliwic jeździć, a na Racibórz skierowany zostanie przedłużony Kormoran (obecnie jeździ między Warszawą a Olsztynem). Wygląda na to że rano wyjedzie ok 9:20, czyli przewiduję że będą nim podróżowały muchy luzem, bo na co komu jechać o takiej porze gdzieś daleko. W drodze powrotnej może już ktoś się zainteresuje takim połączeniem. W Rybniku powinien być koło 18:30.
Bardzo mi zależało na tym pociągu w dotychczasowym kształcie jeszcze przez ten jeden rozkład ponieważ był on dla mnie bardzo przydatny, ale niestety się nie udało :( Oby porządnie skomunikowali tego "nowego" Hutnika w Katowicach z Rybnikiem...
Blo
 

Postprzez jaworos ORZESZE Pt, 11 sie 2006, 10:16

Szkoda gadac komu ten Hutnik przeszkadzal jak jezdzil z Rybnika?? Dziewie sie ze wyremontuja nasz szlak to dlaczego nie wydluza stoczniowca z Gdyni do Raciborza czy Dlugosza z Lublina do Raciborza. Znowu w najblizszym rozkladzie bedziemy skazani na 1 pospiech w kierunku katowic szkoda gadac... a sa juz jakies propozycje osobowek??
jaworos ORZESZE
 

Postprzez HAN Pt, 11 sie 2006, 11:35

Czyli znowu ochlapy, godziny kursowania tragiczne. Z Rybnika za pozno, z Warszawy za wczesnie. Hutnikowi jeszcze opoznili wyjazd z Centralnej szkoda ze nie pomysleli o tym jak na Rybnik jechal. Szkoda gadac, licze jedynie na dobre skomunikowanie w Katowicach. Ciekawe ile Kormaoran sezonow pojezdzi, daje 2,3 lata.
Swego czasu jak zabrali Hutnika z Gliwic byly tam jakies glosy niezadowolenia. No to maja z powrotem :evil:
Nawet ta nazwa Kormoran :? zdecydowanie Hutnik lepszy, bardziej slaski;) Jedyny pozytyw jaki tu widze to to ze jedzie do Olsztyna a nie tylko do Wawki.
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez Arteks Pt, 11 sie 2006, 13:16

jaworos ORZESZE napisał(a):Szkoda gadac komu ten Hutnik przeszkadzal jak jezdzil z Rybnika?? Dziewie sie ze wyremontuja nasz szlak to dlaczego nie wydluza stoczniowca z Gdyni do Raciborza czy Dlugosza z Lublina do Raciborza. Znowu w najblizszym rozkladzie bedziemy skazani na 1 pospiech w kierunku katowic szkoda gadac... a sa juz jakies propozycje osobowek??
Stoczniowca nie mogą przedłużyć jak na razie bo wagonownia Racibórz należy do Spółki Przewozy Regionalne a nie do Intercity i ta druga spółka musiałaby płacić tej pierwszej za nawadnianie, czyszczenie, ogrzewanie zimą składów itd. Może ta chora przyczyna zniknie jeśli dojdzie do przejęcia przewozów dalekobieżnych przez IC co jest planowane. Co do swoich propozycji i dezaprobaty w sprawie Hutnika piszcie przede wszystkim do naszych parlamentarzystów, samorządów oraz do PKP Przewozy Regionalne. Jeśli takich pism będą dostawać dużo, z pewnością nie zostaną one bez echa. Kormoran ma jechać w kiepskich godzinach dla tych osób którzy chcieli jechać do W-wy coś załatwić i wrócić, a przy tym nie przepłacać za IC. Ale z drugiej strony dla SRB-owców i innych Jastrzębian. to będzie dobra pora bo spokojnie dojadą autobusami na rybnicki dworzec co przy obecnym odjeździe Hutnika o 5.15 nie było możliwe.
Arteks
 
Posty: 1462
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez jaworos ORZESZE Pt, 11 sie 2006, 13:35

Stoczniowiec to tylko pociag pospieszny a nie Ex czy IC wiec nie wiedze problemu zeby jezdzil z Rybnika
jaworos ORZESZE
 

Postprzez HAN Pt, 11 sie 2006, 13:44

pod ten adres mozna wysylac wszystkie uwagi i propozycje co do planowanych zmian w rozkladach rozklad@pr.pkp.pl
Napewno cos tam im napisze.
Stoczniowiec nalezy chyba do PR a nie do IC.
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości