PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Postprzez Arteks Cz, 18 sty 2007, 21:37

[quote=""]"nie wiem z czego sie cieszysz bo to tylko znaczy ze w tych godzinach nie jezdza pociagi a to znaczy ze kolej w Rybniku jest martwa[/quote]Cieszę się z tego, że lumpy nie będą sobie teraz mogły robić z dworca noclegowni i go zasmradzać... A to, że nie ma pociągów między 1 a 3.30 to nie świadczy o tym czy kolej jest w naszym mieście martwa czy żywa.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez PartyBoy Pt, 19 sty 2007, 23:16

Na rozkładzie internetowym pisze, iż ostatni pociąg z Katowic wyjeżdża po 23 a rozkład jazdy PKP na stacji w Rybniku ostatni pociąg ma o 22.26, a co do tego z Katowic powinien być w Rybniku 00:07 ale nic takiego nie widnieje na tablicy.

Ktoś wie jak to w końcu jest ?
PartyBoy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pn, 24 paź 2005, 22:12

Postprzez HAN So, 20 sty 2007, 13:20

[quote="PartyBoy"]Na rozkładzie internetowym pisze, iż ostatni pociąg z Katowic wyjeżdża po 23 a rozkład jazdy PKP na stacji w Rybniku ostatni pociąg ma o 22.26, a co do tego z Katowic powinien być w Rybniku 00:07 ale nic takiego nie widnieje na tablicy.

Ktoś wie jak to w końcu jest ?[/quote]

wszystko sie zgadza, popatrz na przyjazdy z Katowic (tablica przyjazdow na dworcu) i jest przyjzazd godz 00:07(patrz na poczatek spisu, jest to po polnocy czyli bedzie na 1szym miejscu)
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez kusia56 Wt, 23 sty 2007, 11:36

Orientuje się ktoś czy pociągi do i z Katowic jeżdżą zgodnie z obecnym planem rozkładu jazdy czy mają może jakieś kilku minutowe spóźnienia spowodowane ograniczeniem nowo wyremontowanego odcinka na którym jest niby ogranicznie do 40 km/h? Bo na początku nawet słyszałem, że pociągi do Katowic mają jeździć poniżej 1h więc może ten rozkład jeszcze się uszczupli jeśli chodzi o czas jazdy do Katowic....
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez tressilian Wt, 23 sty 2007, 19:52

Mają opóźnienie średnio 15 minut, na co głównie składa się oczekiwanie na stacjach - pociągi mają problemy z mijaniem się, gdy jadą po jednym torze ;)
tressilian
 
Posty: 88
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez Arteks Wt, 23 sty 2007, 20:02

[quote="tressilian"]Mają opóźnienie średnio 15 minut, na co głównie składa się oczekiwanie na stacjach - pociągi mają problemy z mijaniem się, gdy jadą po jednym torze ;)[/quote]Mała poprawka... To że stoją i czekają jest związane z kolei z tym, że po remoncie pociągi jadą po tym odcinku zaledwie 40 km/h i to powoduje te perturbacje (przecież ta obecna 40-ka rozwala cały rozkład i układ mijanek na stacjach!). Jeśli po kilku tygodniach nastąpi obiecana podwyżka prędkości - pasażerowie wreszcie zaczną jeździć szybciej i zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy który przewiduje średnie przejazdy pomiędzy Katowicami a Rybnikiem - 62-70 minut.
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez tressilian Wt, 23 sty 2007, 20:18

Wiem, że to przez to.. Chciałem sobie jedynie zażartować..
tressilian
 
Posty: 88
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez kusia56 Wt, 23 sty 2007, 20:59

Doszły mnie słuchy że już od pierwszego lutego pociągi przywitają nową szlakową 80km/h
Pozdro, Stachu
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez mateyy Pt, 26 sty 2007, 13:15

W naszym regionie brakuje tzw. szybkiego szynobusa. Gdyby te wszystkie okoliczne miasta połączyć w dobrą sieć ludzie napewno by z niej korzystali zamiast tkwić w karkoch. Jeżeli dobrze by to było zorganizowane to napewno byłoby szybciej, bezpieczniej, taniej i ochrona środowiska.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to wielkie przedsięwzięcie ale jakby miasta w regionie doszły wspólnie do porozumienia... to może kto wie, oczywiście PKP też by musiało swoje włożyć. Aczkolwiek PKP jest niereformowalne jak ustrój komunistyczny wię z nimi było by ciężko.
Więc jest to narazie jak mi się wydaje melodia odległej przyszłości zrealizować taki projekt, który by łączył np. Rybnik-Wodzisław-Żory-Jastrzębie-Racibórz można by to podciągnąć jeszcze do Gliwic, żeby mieć dobre połączenie z GOP, czy też w drugą stronę do granicy z Czechami czyli do Chałupek, napewno takie rozwiązanie by zcementowało region, komunikacja by się poprawiła, drogi by zostały w jakimś stopniu odciążone.... na ale na to by trzeba pewnie setki mln zł.
mateyy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pn, 8 sty 2007, 11:13

Postprzez kusia56 So, 27 sty 2007, 14:48

Jastrzębie? Przecież tam pociągi nie docierają już od dobrych paru lat, a w niektórych miejscach wykradziono już tory... :roll:
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez kusia56 So, 27 sty 2007, 19:45

Szynobusom stop na trasy Rybnik-Katowice, Rybnik-Racibórz. Na Hel od tego rozkładu jeżdżą tylko szynobusy, a ludzie w Jastarnii, we Władysławowie i w Pucku zostają na peronach bo nie mieszczą się w pociągu. Szlakowe trzeba podwyższać a zatem skróci się czas przejazdu i nie będą potrzebne nam szynobusy. Co do Jastrzębia to szlaki nie są już własnością PLK, no oprócz szlaku Moszenica - Zebrzydowice. Była koncepcja odrestaurowania byłych tras PKP przez JSK ale o tym już ucichło. Ruch po torach kopalnianych raczej prowadzi do nikąd ponieważ autobusy miejskie doskonale spełniają swoją rolę dowożąc ludzi np.do Borynii czy Szerokiej. Jeżeli już ktoś chce się brać za organizację ruchu regionalnego to musi mieć niestety kieszenie grube od forsy :x :x
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez mateyy Pt, 2 lut 2007, 13:36

[quote=""]Szynobusom stop na trasy Rybnik-Katowice, Rybnik-Racibórz. Na Hel od tego rozkładu jeżdżą tylko szynobusy, a ludzie w Jastarnii, we Władysławowie i w Pucku zostają na peronach bo nie mieszczą się w pociągu. Szlakowe trzeba podwyższać a zatem skróci się czas przejazdu i nie będą potrzebne nam szynobusy. Co do Jastrzębia to szlaki nie są już własnością PLK, no oprócz szlaku Moszenica - Zebrzydowice. Była koncepcja odrestaurowania byłych tras PKP przez JSK ale o tym już ucichło. Ruch po torach kopalnianych raczej prowadzi do nikąd ponieważ autobusy miejskie doskonale spełniają swoją rolę dowożąc ludzi np.do Borynii czy Szerokiej. Jeżeli już ktoś chce się brać za organizację ruchu regionalnego to musi mieć niestety kieszenie grube od forsy :x :x[/quote]

A czy pociągi pomiędzy Rybnik - Wodzisław Rybnik - Racibórz są przepełnione ?? Z tego co widze to świecą pustkami.
mateyy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pn, 8 sty 2007, 11:13

Postprzez kusia56 Pt, 2 lut 2007, 14:16

Na trasie Rybnik-Wodzislaw jezdzi duzo autobusow a poza tym masa ludzi wie ze pociagi smierdza, sa brudne i wleka sie z predkoscia roweru wiec kazdy kto ma auto jezdzi autem procz uczniow, studentow i nielicznych wyjatkow ludzi dojezdzajacych do pracy. Popatrz sobie np. na E-3. Jezdzi pusty? :wink:
kusia56
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 21 wrz 2005, 10:28

Postprzez mateyy Pt, 2 lut 2007, 14:25

A no właśnie wszystko się zgadza, jeżdżą puste bo nie są dostosowane do potrzeb, dlatego wcześniej pisałem że należałoby to zmodernizować.
mateyy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Pn, 8 sty 2007, 11:13

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks N, 25 mar 2007, 20:25

Tyle osób walczy o komin browaru (mimo, że kominów zarówno w Rybniku jak i okolicy dostatek) tymczasem dogorywa sobie i "umiera" niezwykle ciekawy przystanek kolejowy Rybnik Paruszowiec. Niedawno znajomy miłośnik architektury z Warszawy powiedział mi taką "budującą" ciekawostkę, że gdy pierwszy raz zobaczył fotografię tego dworca na pocztówce z napisem Paruschowitz był przekonany, że to dworzec berlińskiej S-bahny... Tak mu się podobał. Był w szoku jak się dowiedział, że to w Rybniku i jeszcze w większym jak mu powiedziałem, że przystanek ten jest w opłakanym stanie, a PKP przy biernej postawie władz miasta chcą go rozebrać... Myślę, że wartoby było wszcząć walkę o zachowanie tego unikatowego miejsca. Chciałbym zaznaczyć z całą odpowiedzialnością, że w Polsce nie ma drugiego przystanku o takim specyficznym położeniu i architekturze. NIE POZWÓLMY POZBYĆ się z terenu miasta takiej architektonicznej ciekawostki... :!: :!: :!:
Arteks
 
Posty: 1468
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości