PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 16 sty 2016, 18:10

Odpowiedź dotarła jak do tej pory tylko z Gliwic, w naszym zaś mieście info o pozytywnym poparciu dla sprawy przyszło do mnie przez usta sekretarki prezydenta:

pu@um.gliwice.pl napisał(a):Szanowny Pan
p1chrunch,


W odpowiedzi na Pana korespondencję przekazaną do Urzędu Marszałkowskiego dotyczącą połączeń kolejowych, Miasto Gliwice informuje, iż zawsze popiera takie przedsięwzięcia.



Z poważaniem


Mariola Pendziałek

Naczelnik Wydziału PU
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 26 sty 2016, 12:40

W odpowiedzi na Pana email z dnia 10 grudnia 2015 r. tut. Urząd dziękuje za przesłane informacje dotyczące linii nr 149 i 158. Stan infrastruktury kolejowej na odcinku Gliwice – Zabrze Makoszowy – Knurów – Leszczyny
na dzień dzisiejszy nie pozwala uruchomić przewozów kolejowych konkurencyjnych wobec transportu drogowego (czas przejazdu z Rybnika
do Gliwic wynosiłby ok. jednej godziny).
W sytuacji poprawy parametrów w/w linii tut. Urząd ponownie przeanalizuje możliwość reaktywacji wnioskowanych połączeń.

Dyrektor
Wydziału Komunikacji i Transportu UMWŚ
Monika Warmuz
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 26 sty 2016, 12:53

Zapytam jeszcze o linię z Chudowa do Orzesza.

Jeszcze wyświetlę dla Was nr sygnatury dla potwierdzenia autentyczności pisma z UMWŚ:

Katowice, 26 stycznia 2016 r.
KT-OT.8060.00052.2015.GA
KT-OT.KW-01674/15
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Pt, 5 lut 2016, 12:28

PLK Tarnowskie Góry napisał(a):PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górachodpowiadając na pańskie zapytanie przesłane nam drogą mailową informuje:
Przedmiotowe zadanie przebudowy toru nr 2 linii 149 zaplanowane jest przez Centrum Realizacji Inwestycji do realizacji w roku 2017 i nie przewiduje rewitalizacji infrastruktury pasażerskiej. Planowany remont zakłada odtworzenie infrastruktury i przywrócenie ruchu
kolejowego po katastrofie budowlanej zapadnięcia się szybu kopalnianego w roku, 2008 zatem parametry linii nie ulegną modernizacji. Istniejące czynne szkody górnicze nie pozwalają na dzień dzisiejszy na podnoszenie prędkości. Tory po zakończonym remoncie będą dawać możliwość jazd pociągów osobowych z prędkościami eksploatacyjnymi do 70 km/h. Nadmieniamy, że istniejące perony poza stacją Knurów Szczygłowice pozwalają na obsługę podróżnych.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Śr, 17 lut 2016, 18:54

Info z pierwszej ręki, od p. Mazura: Rybnik w perspektywie 10 lat będzie lobbować u Schenkera i JSK za budową łącznicy Rybnik - Chwałowice, modernizacją odcinka RT - Pawłowice Górnicze i dostosowaniem infrastruktury przewozowej dla pociągów pasażerskich. Kwestia elektryfikacji jest otwarta, nie wyklucza się jej jednak, jako że plany dla elektryfikacji tej linii istniały jeszcze w czasach PTKiGK.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 23 lut 2016, 23:05

Sprawę komentuję w ten sposób że jakkolwiek to ważna inwestycja, to należy uwzględnić, że dla Jastrzębia liczy się również odcinek Orzesze - Żory, dla a dla wszystkich samorządów gmin z ROW - u i doinwestowanie w 140 między Katowicami Ligotą a Orzeszem lub Łaziskami Górnymi Bradą. Nadmienię też, że warto pomyśleć o budowie zastępczej, dwutorowej linii ze Szczejkowic do Palowic Kolonii, dalej po lub obok szlaku linii 159 i dalej z Palowic do Orzesza Zawiści i Tychów.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Pt, 11 mar 2016, 16:25

Nie tylko bezpośrednio, nie tylko trzy razy dziennie, nie tylko w nowoczesnych wagonach i nie tylko w bardzo dobrym czasie możemy podróżować do stolicy. Od 13 III będzie też taniej!!! PKP IC wprowadza na tę linię promocję znaną np. z trasy Katowice-Warszawa pulę tanich biletów za 59 zł (Super-promo). Jeśli ktoś jest uprawniony do ulg (np. student, uczeń) to zapłaci połowę z tej kwoty.

http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,pul ... 29622.html

Bilety można kupić w przedsprzedaży w kasach biletowych lub przez internet. Warto pamiętać, że nie można ich kupić w pociągu u konduktora!
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 19 mar 2016, 16:52

Szkoda, że PR - y się uwaliły wypożyczaniem taboru od IC...
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez martt9 N, 10 kwi 2016, 20:25

Czy komuś udało się zakupić przez internet bilet super promo za 59 zł z Rybnika do Warszawy? Co jakiś czas korzystam z tej trasy i monitoruję stronę intercity, ale do tej pory nie widziałem ani jednego tańszego biletu nawet z wyprzedzeniem 30 dni. W regulaminie ważnym od 13 marca nawet nie wystąpiła taka relacja, teraz jest aktualizacja od 1 kwietnia i też brak, więc skąd się wziął zamieszczony cennik w artykule z podpisem fot. PKP Intercity?!
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez siwy-rybnik Pn, 11 kwi 2016, 10:55

@martt9 - niestety - pomimo obietnic - dotychczas nie pojawił się żaden bilet w ramach "Super Promo" z Rybnika do Warszawy. Widać, że ciągle nikt nie traktuje poważnie pasażerów z Rybnika. Gdy ostatnio jechałem do Warszawy (Wielki Czwartek), to byłem w szoku jak mało osób wsiada do porannego pociągu w Rybniku, który jedzie do Warszawy. Można było policzyć pasażerów dosłownie na palcach jednej ręki.

Ja osobiście, pomimo bezpośredniego pociągu do Warszawy z Rybnika, wolałem najpierw pojechać do Katowic (pociąg KŚ), a następnie przesiąść się do EIP (Pendolino) do Warszawy (Super Promo za 49 zł). W taki sposób podróż była dużo tańsza.

Jeśli nie chcesz przepłacać, to najlepiej poszukaj biletów "Super Promo" na EIP z Katowic do Warszawy, ewentualnie skorzystaj z tańszych odpowiedników, tj. TLK. Do Katowic łatwo jest się dostać, albo pociągiem, albo busikiem.
siwy-rybnik
 
Posty: 2
Dołączył(a): Cz, 10 mar 2016, 16:34

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez martt9 Wt, 12 kwi 2016, 20:43

I właśnie z takiego kombinowanego przejazdu również korzystam (kilkadziesiąt złotych zostaje w portfelu). Za pewne gdyby nadal Skarbek jeździł przez Rybnik takie promocje byłyby wprowadzone od razu. Nie ma alternatywy to i można doić klientów (a podobno pociągi międzynarodowe są finansowane z budżetu państwa...).
Zastanawia mnie tylko źródło artykułu, który się pojawił. Najpierw PKP Intercity przesyła informację do mediów, a potem się z tego wycofuje ?! ktoś tu jest niepoważny.
martt9
 
Posty: 44
Dołączył(a): Pn, 18 lip 2011, 13:53

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Śr, 27 kwi 2016, 20:26

Szanowny Panie,


w nawiązaniu do Pana wystąpienia w sprawie odbudowy linii kolejowych 159, 170, 172, 173 i 176 oraz tzw. protezy palowickiej (łącznica dwutorowa Szczejkowice - Palowice Kolonia, Palowice - Orzesze Miasto, Palowice - Orzesze Zawiść, Orzesze Zawiść - Orzesze Rybnicka, Orzesze Główne - Palowice, Bujaków Spyry - Orzesze Główne) przekazuję następujące informuje.


Plan inwestycyjny PKP PLK SA na lata 2014-2023, odnoszący się do regionalnej sieci kolejowej województwa śląskiego jest wypracowywany we współpracy z Marszałkiem Województwa Śląskiego, będącym organizatorem publicznego transportu zbiorowego na administracyjnie podległym mu terenie. Propozycja doboru zadań do realizacji ukierunkowana jest na zapewnienie utrzymania ciągłości jednolitych parametrów linii kolejowych, na których przewidziane jest wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej. Wybór zadań oraz ich zakresy rzeczowe zostały wypracowane przez PKP PLK SA i Samorząd Województwa Śląskiego na podstawie analiz danych oraz prognozowanych potrzeb transportowych. Wspólnie zdefiniowane priorytety inwestycyjne w regionie zostały wpisane do przyjętego uchwałą Rady Ministrów 15 września 2015 r. Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku (KPK). Zgodnie z zapisami KPK w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014 – 2020 zaplanowano do realizacji następujące zadania pn.:
„Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów
– Wisła Głębce”; szacunkowy koszt całkowity 230,40 mln zł; przewidywane lata realizacji 2016-2020,
„Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy
– Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”; szacunkowy koszt całkowity 171,20 mln zł; przewidywane lata realizacji 2016-2020.


Ponadto w ramach KPK ze środków unijnych dostępnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 przewiduje się realizację inwestycji pn. „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Szacunkowy koszt całkowity 503 mln zł, przewidywane lata realizacji 2016-2019. Celem tego przedsięwzięcia jest przywrócenie właściwości funkcjonalnych ciągu tranzytowego usprawniającego przewozy kolejowe z Rybnickiego Okręgu Węglowego. Ciąg ten, (którego częścią jest przedmiotowy projekt) obejmujący odcinki: Oświęcim – Czechowice Dziedzice – Ochodza – Zabrzeg Czarnolesie – Chybie – Żory – Rybnik – Sumina – Turze– Kędzierzyn Koźle stanowi ważne uzupełnienie dla południowej towarowej linii średnicowej C-E30.


Aktualnie PKP PLK SA realizuje prace rewitalizacyjne na linii nr 149 na odcinku między Knurowem a Leszczynami, w ramach których przywrócono już ruch na jednym torze. Linia ta ma bardzo ważne znaczenie w transporcie towarowym, gdyż stanowi podstawową trasę przewozu węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego. W latach 2016-2017 przewidywana jest odbudowa nieczynnego drugiego toru tej linii, co umożliwi zwiększenie przepustowości i poprawę bezpieczeństwa.


Dodatkowo na odcinku linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Rybnik Towarowy PKP PLK SA planują przeprowadzić analizę przepustowości linii, która pozwoli na określenie dalszych działań inwestycyjnych.


Realizacja wyżej wymienionych inwestycji ma istotne znaczenie dla poprawy jakości i efektywności przewozów kolejowych w ruchu pasażerskim i towarowym dla całego regionu.








Z poważaniem,


Ewa Michalik
Sekretariat
Departament Kolejnictwa
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa
e-mail: ewa.michalik@mib.gov.pl
Tel.: +22 630 13 00
www.mib.gov.pl
www.poland.gov.pl
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Wt, 31 maja 2016, 10:10

Władze miasta nie zawsze same na coś wpadną ale przysłuchują się temu co ludzie piszą. Wspominałem kilka razy o braku miejsc postojowych dla osób które kogoś odwożą na pociąg przy dworcu PKP. No i dzisiaj prezydent miasta ogłosił w Radiu 90, że taki parking "kiss&ride" pojawi się także w Rybniku. :D
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez bronekk N, 12 cze 2016, 10:49

Przydałby się po prostu normalny bezpłatny miejski parking koło dworca PKP dla osób, które chcą pojechać rano lub w południe dokądś koleją na przykład do Katowic (celem załatwienia różnych własnych spraw urzędowych, handlowych, towarzyskich, kulturalnych itp.), a wrócić w godzinach popołudniowych lub wieczornych. Przy czym wyjazd z parkingu byłby bezpłatny za okazaniem zrealizowanego biletu kolejowego na dany dzień - co uniemożliwiłoby wciskanie się na ten parking ludziom nie zamierzającym wcale korzystać z kolei a jedynie "wykorzystać" sprytnie bezpłatne miejsca do parkowania.
Myślę że tylko takie rozwiązanie ożywiłoby z jednej strony ruch kolejowy w naszym mieście generując przychody dla Kolei, ułatwiłoby znacznie życie mieszkańcom, a z drugiej "odkorkowało" wylotowe trasy z Rybnika na głównych kierunkach (na Katowice, Wodzisław, Bielsko-Białą itd.).
Sam nieraz chciałbym dokądś bezstresowo pojechać koleją, ale - odstrasza mnie właśnie brak dogodnego konkurencyjnego parkingu w pobliżu dworca, w związku z czym przeważnie wybieram busik lub niestety jadę do samych Katowic samochodem tracąc paliwo i czas, który mógłbym spożytkować w jakiś inny ciekawszy sposób (choćby na spokojne przeczytanie w pociągu prasy lub książki).
bronekk
 
Posty: 152
Dołączył(a): Pn, 17 wrz 2012, 17:24

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks N, 12 cze 2016, 21:12

bronekk napisał(a):Sam nieraz chciałbym dokądś bezstresowo pojechać koleją, ale - odstrasza mnie właśnie brak dogodnego konkurencyjnego parkingu w pobliżu dworca, w związku z czym przeważnie wybieram busik lub niestety jadę do samych Katowic samochodem tracąc paliwo i czas, który mógłbym spożytkować w jakiś inny ciekawszy sposób (choćby na spokojne przeczytanie w pociągu prasy lub książki).


Pośrednim rozwiązaniem jest podjechanie na dworzec autobusem lub pozostawienie auta z drugiej strony dworca koło tzw. ekspedycji. Tam można parkować bezpłatnie. Docelowo powinno być tak jak piszesz czyli parking bezpłatny dla osób korzystających z pociągów przy samym dworcu. Na zachodzie na to mówią park & ride.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

cron