PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez ___ Cz, 10 gru 2015, 16:46

Wszystko fajnie, tylko nikt nie pomyślał o tym, że zwiększenie ruchu na tej linii spowoduje paraliż jednego z trzech dojazdów do autostrady, już obecnie szczególnie w godzinach południowych zamknięcie przejazdu w Kamieniu i związany z tym postój samochodów skręcających w stronę Kamienia powoduje zablokowanie pasa od Rybnika. Byłem niejednokrotnie świadkiem, jak kolejka oczekujących sięgała poza wiadukt kolei piaskowej. Nie jestem przeciwnikiem zwiększenia ruchu na wspomnianej linii, ale chyba zapomniano, że na kolei świat się nie kończy, może przydałaby się np weryfikacja procedur ( często stoję na tym przejeździe i nieraz odnoszę wrażenie, że pociąg jeszcze nie wyjechał z Rybnika, a rogatki są już dawno zamknięte), czy modernizacja urządzeń SRK, umożliwiająca późniejsze, ale bezpieczne blokowanie ruchu samochodowego.
___
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 15 lut 2015, 22:56

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez walek Cz, 10 gru 2015, 17:18

Kiedyś na forum przewijała sie propozycja budowy drogi łączącej Wielopolską z Kamieniem przez las i jak do tej pory żadna siła nie może ruszyć z tym pomysłem do przodu. :wink:
walek
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pn, 31 sty 2011, 14:44

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Cz, 10 gru 2015, 18:03

@____ - z punktu widzenia gospodarczego naszego regionu, kolej musi mieć priorytet. W końcu całe górnictwo, przemysł hutniczy, koksowniczy czy cieplny oraz energetyka są całkowicie zależne od kolei. Również rola przewozów pasażerskich będzie rosła np. wkrótce pojawią się na tej linii pociągi Praga-Warszawa, będzie więcej pociągów do Katowic, nie jest wykluczone, że pojawią się także pociągi Gliwice-Rybnik w przyszłości. Przejazd w Kamieniu nie jest problemem kolei tylko miasta. Ale czy miasto powinno ciągle inwestować w wygodę kierujących? Czy dla właściciela auta to taki koszmar, czekać 2-3 minuty pod przejazdem w ciepłym autku lub w klimie, słuchając np. radia lub ulubionych utworów muzycznych z CD czy MP3? Nam kierowcom przydałoby się więcej luzu i mniej roszczeniowości. Przez lata władze miast tak nas rozpieściły, że chcielibyśmy zagarnąć wszystkie możliwe pieniądze z budżetu na inwestycje drogowe i swoją wygodę, a gdzie potrzeby innych?

O wiele bardziej potrzebne byłyby przepusty i przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów pod drogami bo na pasach jest co raz bardziej niebezpiecznie, nie ma tygodnia bez wypadku na pasach.

@walek - i oby ten pomysł nigdy nie wrócił... Rozsądni mieszkańcy naszego miasta nie dopuszczą do zniszczenia leśnego pasa ochronnego dla ROW przez drogi i samochody! Byłem przeciwko temu w czasach Fudalego i będę przeciw ktokolwiek chciałby taką inwestycję zrealizować! I nie jestem sam bo pamiętam jaka rozróba była w czasie próby wpisania do planu zagospodarowania miasta drogi w tym miejscu. Wcale nie jest potrzebna nowa droga dla tak małej dzielnicy jak Kamień.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Cz, 10 gru 2015, 19:42

Uważam, że Wielopole - Kamień jest potrzebna, tam innej drogi w obrębie Rybnika nie ma, sama Wielopolska, potrzebna zresztą, przecięła część pasa wspomnianego przez Arteksa pasa zieleni, ale dodać należy do tego ekoprzejścia dla zwierząt, jak A1 za Dębieńskiem. I mamy kompromis, zwierzę przejdzie, auto też. Można też zrobić bezkolizyjne skrzyżowanie z wiaduktem nad LK140 i rezerwą na drugą jezdnię, to tak na marginesie należy już do kompetencji Wydziału Dróg UM. :wink:

Kto jeszcze napisał do UMWŚ na ten adres w tej sprawie? I czemu nie chcielibyście jej od razu do Pyskowic? Przecież są ludzie z naszego miasta, którzy tam dojeżdżają do pracy, na przykład do Rossmanna.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez ___ Pt, 11 gru 2015, 09:39

"Przejazd w Kamieniu nie jest problemem kolei tylko miasta" Areks skąd ta "złota myśl" ? ma tak być bo Ty tak powiedziałeś ? idąc tym tokiem myślenia można np. zastawić wyjście z Twojego mieszkania w bloku, a ograniczenie dostępu do drzwi będzie Twoim problemem, czytając dalej Twoje myśli widać, że nie masz niestety pojęcia o czym piszesz, bo postoje na tym przejeździe to często nie wspomniane przez Ciebie 2-3 minuty (to nie byłoby problemem), ale właśnie i 10 minut (jak ktoś ma pecha i trafi na dwa, a nawet trzy pociągi), co przy codziennym dojeździe do pracy potrafi być bardzo upierdliwe.Obsesyjne pisanie o motokulcie i rozpieszczaniem władzy jest niedorzeczne, bo po pierwsze autobus stoi na tym samym przejeździe, a po drugie, to właśnie władza nakazała mi przesiadkę do samochodu ze względu na likwidację wygodnych dla mnie połączeń zbiorowych.
___
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 15 lut 2015, 22:56

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks So, 12 gru 2015, 21:59

___ napisał(a):Idąc tym tokiem myślenia można np. zastawić wyjście z Twojego mieszkania w bloku, a ograniczenie dostępu do drzwi będzie Twoim problemem, czytając dalej Twoje myśli widać, że nie masz niestety pojęcia o czym piszesz, bo postoje na tym przejeździe to często nie wspomniane przez Ciebie 2-3 minuty (to nie byłoby problemem), ale właśnie i 10 minut (jak ktoś ma pecha i trafi na dwa, a nawet trzy pociągi), co przy codziennym dojeździe do pracy potrafi być bardzo upierdliwe.


Przykład kompletnie nietrafiony bo tam nikomu niczego nie zastawia. Gdyby tam kolej zlikwidowała rogatki, regularnie dochodziłoby do wypadków, być może nawet śmiertelnych. Dobrze więc, że on tam jest i kolei chce się go utrzymywać! Przejazd funkcjonuje na zupełnie bocznej drodze. Przejedzie pociąg - droga wolna. Nie tylko, że nie jest niedorzeczne to trzeba o tym pisać bo moto-kult na Śląsku zaszedł zdecydowanie za daleko. Za dużo spełniano różnych zachcianek kierowców i za duże koszty jako społeczeństwo teraz ponosimy - 25% smogu bierze się z motoryzacji, nie mówiąc o hałasie, utrzymywaniu dróg, ich oświetleniem i remontami. I co ciekawe - kierowcy i tak nie są zadowoleni mimo, że przez ostatnie 25 lat byli rozpieszczani!
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez ___ N, 13 gru 2015, 23:42

~Arteks, proszę kończ i wstydu oszczędź ,Twoje tłumaczenie jest kompletnie niedorzeczne, kolej łaski nie robi, utrzymując przejazd kategorii A na JEDYNEJ drodze łączącej dzielnicę Kamień z centrum, a tłumaczenie ,że jest to"zupełnie boczna droga" wskazuje tylko na to, że nie masz pojęcia i istniejącym tam ruchu, jest to dojazd nie tylko do Kamienia, ale i Książenic, części Leszczyn czy Szczygłowic, proszę nie wyjeżdżaj tu z "moto-kultem", bo mieszkańcy wspomnianego Kamienia nie mają specjalnie wyboru, autobusy do centrum jeżdżą rzadko (oczywiście również stojąc regularnie na wspomnianym przejeździe), do tego jadąc często trasą objazdową, dlatego wskaż proszę REALNĄ alternatywę komunikacyjną dla mieszkańców wspomnianego Kamienia nie związaną z krytykowanym przez Ciebie "moto-kultem".
___
 
Posty: 12
Dołączył(a): N, 15 lut 2015, 22:56

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Pn, 14 gru 2015, 11:10

@____ - ja mam skończyć, a ty? Nie wiem do końca co ty chcesz. Przejazd działa, jeśli nie chcesz przed nim stać to jedź przez Stanowice albo... wsiądź do pociągu w Leszczynach. Zajedziesz do Rybnika w 7 minut. :) Przejazdy są też w innych dzielnicach Rybnika np. w Piaskach czy Niedobczycach. Nikt tam jakoś nie narzeka, że kilka minut postoi przed nimi. Możesz w tym czasie wykonać telefon albo posłuchać radia. ;) Owszem lepsze są bezkolizyjne rozwiązania dlatego tak bardzo popieram budowę drogi P-R bo ona umożliwi przejazd nad torami z Chwałowic do Niedobczyc i będzie to ważna południowa obwodnica miasta, połączy ważne punkty z punktu widzenia ruchu w całym mieście. Ale jeszcze raz powtarzam. Kamień to za mała dzielnica aby obecnie inwestować w wiadukt, przejazd gwarantuje bezpieczeństwo, a na nową drogę niszczącą leśny pas ochronny ROW - zgody na pewno nie będzie. Choćby zaprząc do pomocy ekologów z całej Polski. :) Mam nadzieję że w ciągu kilku najbliższych lat powstanie szybka kolej miejska w kierunku Katowic i Gliwic. Wtedy z Leszczyn do Rybnika pociągi pojadą co 20-30 minut.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 15 gru 2015, 18:52

Proszę bardzo, dziś otrzymałem takie pismo, a na pismo od KŚ czekam dalej...

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych
w Tarnowskich Górach
Dzia/lnwestycji
ul. Nakielska 3, 42-600 Tarnowskie Góry
tel. + 48 22 719 24 42
fax + 48 227192447
grzegorz.skarwecki@plk-sa.pl
~~
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWES.A.
Nr pisma IZIWf-213/132/2015
Dot. Interwencja wIs linii 149
Tarnowskie Góry 17.07.2015r. napisał(a):


Pan T. Sz.


PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach odpowiadając na pańskie zapytanie przesłane nam drogą mailową informuje. Przedmiotowe zadanie przebudowy toru nr 1 linii 149 oraz torów 601 i 602 linii nr 200 przewiduje rewitalizacje infrastruktury pozwalającej przywrócić ruch kolejowy na linii 149,oraz
utrzymać przejezdność linii 200. Program Funkcjonalno Użytkowy oraz projekt wykonawczy nie przewiduje budowy infrastruktury pasażerskiej, linie przeznaczone dla ruchu towarowego.
Opracował:
Grzegorz Skarwecki
Tel: 32 719 2442


Wychodzi na to, że musicie wysyłać te pismo, które wam podałem, do KŚ, aby sobie zagwarantować pasażerskie z Pyskowic do Chałupek i przystosować 149 na potrzeby przewozów pasażerskich dzięki kasie PLK i UMWŚ.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Cz, 31 gru 2015, 20:07

Do Siego Roku 2016. Niniejszym prezentuję rozwiązanie dla PKP, skracające podróż z Gliwic Łabęd do Knurowa Szpitalnej i Szczygłowic, ponieważ rozwiązanie przez Makoszowy posiada spore mankamenty, takie jak aktywne szkody górnicze. Posiada przystanki pasażerskie. W przyszłości przyczyniłaby się do utworzenia linii z Gierałtowic do Tychów przez Chudów, Mikołów Borową Wieś, dalej Śmiłowice i Tychy Wartogłowiec oraz linii nr 172 do Orzesza. Zauważcie, że nie robię w tym projekcie kiczowatych nazw typu "Gliwicki Pociąg Aglomeracyjny", czy "Gliwicka Kolej Miejska". To już nie brzmi tak "innowacyjnie", a bardziej niesmacznie. Nazywajmy te rzeczy po imieniu. Projekt własnego autorstwa. Przyjemnego oglądania. :wave: :)

Linia kolejowa nr 837

http://imgur.com/a/wI2ZA

1) Knurów Szpitalna:

Obrazek

2) Żernica Południowa, 3) Żernica, 4) Żernica Zachód:

Obrazek

5) Żernica Północna i 6) Żernica Granica:

Obrazek

7) Ostropa/ 7a) Ostropa - 7b) Ostropa Północna:

Obrazek

8) Stare Gliwice:

Obrazek

9) Stare Gliwice Wschodnie, 10) Stare Gliwice Jeziorańskiego, opcjonalne włączenie trasy do bocznicy Opla:

Obrazek

11) Niepaszyce:

Obrazek

Łącznica nr 838 Knurów Szpitalna - Knurów Krywałd (149, Szczygłowice)[/b]:

Obrazek

Z rozwiązań dla ROW mam na myśli elektryfikację linii do Marcela, co będzie utrudnione zapewnie przez DB, ale także modernizację i budowę linii kolejowej PKP nr 194 na odcinkach Bluszczów - Krzanowice, Bluszczów - Pszów, Pszów - Radlin i Radlin - Marklowice - Świerklany - Połomia - Gogołowa - Borynia (z łącznicą na Boguszowice) - Baranowice, lub Borynia - Rogoźna - Żory Erg z wpięciem do 159 i 148.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Cz, 7 sty 2016, 22:54

Artykuł o planowanej modernizacji linii Nędza/Turze-Rybnik-Chybie:

http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,192 ... rects=true


PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły przetarg na rewitalizację łącznie 60 km linii kolejowych na Śląsku za ponad 500 mln zł, podała spółka. Prace obejmą odcinek Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze, przebiegający m.in. na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego (ROW).


"Celem ujętych w przetargu prac jest rewitalizacja linii kolejowych na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego - istotnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Trasa jest odciążeniem dla magistrali kolejowej E 30 wschód - zachód. Prace dotyczą linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze" - czytamy w komunikacie.


W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 60 km linii kolejowej. Prace obejmą w różnym zakresie stacje: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory, Warszowice i przystanki: Turze, Nędza Wieś, Jejkowice, Ciepłownia, Studzionka, Strumień, Dębina, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Piaski. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 18 odnowionych peronów, podano również.


Postępowanie jest prowadzone w formie przetargu ograniczonego. Projekt realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Realizację prac przewidziano na lata 2016-2019.

Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą całkowita cena brutto (waga 80), termin realizacji (10) i okres gwarancji/okres rękojmi (10).

Przedmiotem zadania jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu: "Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze", realizowanego w formule Projektuj & Buduj w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020. Zadanie obejmuje przywrócenie parametrów technicznych następujących odcinków linii kolejowych o łącznej długości ok. 60 km, położonych na terenie województwa śląskiego:
- linia nr 691: Nędza Wieś – Turze jest linią znaczenia państwowego, magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 140: odcinek Nędza – Nędza Wieś – Sumina jest częścią linii 140 Rybnik Towarowy - Nędza. Jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 173: odcinek Rybnik – Sumina jest linią magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 148: odcinek Rybnik – Żory jest częścią linii 148 Pszczyna - Rybnik. Jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 159: odcinek Żory – Studzionka jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną.
- Linia nr 689: Studzionka – Dębina jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 157: odcinek Dębina – Chybie jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, czytamy w ogłoszeniu o zamówieniu.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Teddy_ Pt, 8 sty 2016, 02:01

Dzieki Arteks.

Tu podsyłam Ci linka jak postąpiono z pochylniami dla O.N. na 4 posterunkach w obrębie LCS Iława. Można? Można. Tylko jakoś u nas ciężko się myśli. A jeśli chodzi o obiekty zabytkowe i przystosowanie to też twierdzę, że można to zrobić w sposób na tyle nie ordynarny, że nie psuje to wizerunku całości. To nie zamek w Malborku, choć jak sie chce to i Hofburg i Schonbrun dało się przystosować. Na Paruszowcu jest ta niedogodność, że jednak to jedyny dworzec w rejonie dzielnic Północ, Paruszowiec i po to by ludziom nie utrudniać życia przeganiając ich na Główny, powinne tam platformy schodowe zostać zamontowane. Czas pokaże :-)

http://www.rynek-kolejowy.pl/60954/pkp_plk_wybuduje_ulatwienia_dla_niepelnosprawnych_w_obszarze_lcs_ilawa.html
Teddy_
 
Posty: 19
Dołączył(a): Pt, 30 gru 2005, 23:00

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch So, 9 sty 2016, 02:37

Ta modernizacja miałaby sens, gdyby po niej pomyśleć o tym wszystkim, co mówiłem jako Knight_in_fire na Skyscrapercity w temacie "LK159/172" i tutaj. Nie lubię i mam jak najgorszą opinię o pmacieju7 za to, że zbanował mnie za lobbing za Berlinkę i nie chce, by się rozwijała, więc tam już nie jestem. Wrócę tam, jak go tam nie będzie.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 12 sty 2016, 13:07

Najnowsza wersja kolei dla JZ ode mnie. Tym razem powstaje w oparciu o wydłużenie linii kolejowej nr 170 do Zofiówki przez centrum miasta. Ostrożny szacowany koszt: 1,8 mld zł, wliczając w to wyburzenia, przeniesienie mieszkańców miasta z centrum na inne dzielnice, wszystkie łącznice z linią Jastrzębie Zdrój - JZ Moszczenica i linię JZ - JZ Osiedle poprowadzoną również częściowo w tunelu, budowę wiaduktu na dwa tory w ciągu autostrady A1, i jej przebudowę na odcinku Gorzyce - Mszana, a następnie budowę tunelu kolejowego na dwa tory od Północnej do Podhalańskiej. Oczywiście, wszystko z elektryfikacją i trzy normalne stacje podziemne po cztery tory każda plus stacja, wykorzystująca materiał z byłego Carrefoura w ramach oszczędności, no i 159 na dwóch torach do Turzy Śląskiej, dalej na jednym do Wodzisławia.


Zalety:

- Pełna obsługa centrum miasta,
- Szybki przelot na kierunek północ - południe (zakładając, że PKP lub gminy, tj. Rybnik, Sosnowiec i Piekary Śląskie przejmą Silesia Rail, która jest w rybnickim węźle kolejowym piątym kołem u wozu, wrzodem na d*pie i kością w gardle, bo nic poza DB i JSK tam nie jeździ).
- Odzyskanie pełnej integracji transportowej z ROW, czego odbudowa kolei do samego JZ zapewnić nie może z powodu małej elastyczności transportowej w subregionie i braku szerokiej oferty połączeń:
- Mniejsza podatność na szkody górnicze w centrum miasta.

Wady:

- DROOOGIE!

Obrazek



Dodatkowe 240 mln zł kosztowałaby budowa estakady przez PKP nad Pszczyńską, wydłużającej zmodernizowaną bocznicę kolejową na południe od kopalni Zofiówka do tego rozwidlenia na 159, pokażę ją w następnym poście:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Re: PKP - węzeł rybnicki

Postprzez p1chrunch Wt, 12 sty 2016, 15:21

Centrum w całości.

Obrazek

Estakada:

Obrazek

Rysowane w Paincie przez zastosowanie krzywych.
p1chrunch
 
Posty: 332
Dołączył(a): So, 15 sie 2009, 20:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

cron