PKP - węzeł rybnicki

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

PKP - węzeł rybnicki

Postprzez Arteks Cz, 29 cze 2006, 20:54

Zakładam nowy wątek gdyż nie można o wszystkim pisać w nowościach. Z resztą niech się wypowiadają o PKP wszyscy Ci którzy interesują się komunikacją, lubią podróżować pociągami, a także Ci którzy nie lubią PKP ale muszą z jej usług korzystać w dojazdach do pracy i szkoły. Wspomniane na forum było, że kolej ma wreszcie wziąść się za modernizację linii Rybnik-Katowice. W tej sprawie interweniował też pan senator Motyczka. Na jego ręce Dyrektor PKP PLK przysłał stosowne pismo w którym informuje o przeprowadzeniu remontu najgorszego odcinka jeszcze w te wakacje! "Trochę to trwało, ale mamy odpowiedź. Pan Prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych -Krzysztof Celiński odpowiedział na moją interwencję. Z nieskrywaną satysfakcją informuję, że zgodnie z w/w pismem remont linii kolejowej nr 140 obejmującej 9,4 km toru, z wyszczególnieniem odcinka Leszczyny-Orzesze odbędzie się jeszcze w tym roku (planowany termin-sezon letni). Wykonanie remontu pozwoli podnieść prędkość z 30km/godz do 90km/godz. Wysokość kosztorysowa tego zadania została określona na poziomie 14 600tys.zł - z tego 90% kwoty zostanie sfinansowane ze środków Funduszu Kolejowego, a 10% ze środków własnych PKP PLK S.A."
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez HAN Pt, 30 cze 2006, 13:07

Mam nadzieje ze to bedzie ten sezon letni;) Zaskoczeniem jest dla mnie predkosc mialo byc 80km/h a jest 90km/h ale pewnie to dotyczy tylko odcinka Leszczyny-Jaskowice. Mimo wszystko to i tak dobra wiadomosc. Jezdze dosyc czesto ta linia i zauwazylem od pewnego czasu ze zaczeli troche grzebac przy niej. Zlikwidowane zostalo pare ograniczen min na odcinku Piotrowice-Jamna (niestety przed stacja na przejezdzie dalej ograniczenie do 30km/h) ale juz za stacja kolo bylych zakladow Jamna-Bus PLK zabezpieczyla przejazd rogatkami gdzie od bardzo wielu lat tez bylo ograniczenie do 20km/h, przed stacja Mikolow obok zakladow Kabe przejazd takze zostal zabezpieczony i zniesiono ograniczenie. Tak wiec od niedawna mozna troche szybciej dojechac do Mikolowa. Nie sa to na razie jakies odczuwalne zmiany w czasie, ale jak beda tak dalej likwidowac te waskie gardla to juz niedlugo naprawde bedzie mozna szybciej dojechac do Rybnika.
ps. dobry temat Arteks :)
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez Arteks Wt, 11 lip 2006, 20:09

HAN napisał(a):Mam nadzieje ze to bedzie ten sezon letni;) Zaskoczeniem jest dla mnie predkosc mialo byc 80km/h a jest 90km/h ale pewnie to dotyczy tylko odcinka Leszczyny-Jaskowice.
Mnie też cieszy to 90km/h. Być może nie ma żadnych przeciwskazań do tego aby była nieco większa prędkość niż ta jaka była do 1999 roku. A pod spodem taka oto ciekawostka. Szczególnie malkontenci którzy nie wierzą w powstanie SKM w ROW niech zobaczą, że można (na razie nie na Śląsku :x ). Ja uważam, że nasz subregion powinien wreszcie coś w tym kierunku robić tak jak na Kujawach a nie cieszyć się wyłącznie z autostrady.
W dniu wczorajszym przedstawiciele samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, PKP oraz władz Torunia i Bydgoszczy podpisali porozumienie, które rozpoczyna budowę kolei "BiT City".
Byłaby to szybka kolej miejska, która łączyłaby poszczególne dzielnice Torunia i Bydgoszczy oraz oba miasta. Koszt budowy "Bit City" to ponad 600 milionów złotych. Gdyby projekt udało się zrealizować przejazd między dwoma miastami przyszłej aglomeracji trwałby około kwadransa. Za inwestycję w większości ma zapłacić UE. Szybka kolej miejska nie byłaby tylko siecią kolejową, ale całym systemem komunikacyjnym. Obok przystanków byłyby duże parkingi, na których można zostawić samochód. Przystanki "BiT City" stałyby się także węzłami przesiadkowymi. Stąd odjeżdżałaby komunikacja miejska.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez tressilian N, 16 lip 2006, 10:24

Z tego, co mi wujek, kolejarz, kiedyś mówił, to po żadnym z tych torów nie powinien jeździć żaden pociąg. Tory są tam w tragicznym stanie z powodu sąsiadujących z nimi kopalniami. Ruch prowadzony jest na tym torze, na którym jest, albowiem jest on minimalnie mniej dziadowski.
tressilian
 
Posty: 88
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez HAN N, 16 lip 2006, 16:38

Dokladnie , tor ktory jest obecnie zamkniety przeszedl gruntowny remont. Niestety nie doczekalismy sie remontu wiaduktu nad Mikolowska. Czasami jednak puszczaja poc. na tym torze (sam tak jechalem). Nie wiem niestety od czego to zalezy.
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez Arteks Pn, 17 lip 2006, 22:14

HAN napisał(a):Dokladnie , tor ktory jest obecnie zamkniety przeszedl gruntowny remont. Niestety nie doczekalismy sie remontu wiaduktu nad Mikolowska. Czasami jednak puszczaja poc. na tym torze (sam tak jechalem). Nie wiem niestety od czego to zalezy.
Drogi Hanie już Ci to wytłumaczę. Przez pewien czas tor prawy w stronę Katowic był dopuszczony ale tylko dla jednostek elektrycznych typu EN57 (ze względu na niewielki nacisk na oś). Dzięki temu dochodziło tam do tak paradoksalnych sytuacji, że np. towarowy z Rybnika jechał po lewym, a osobowy EN57 do Rybnika po prawym - obydwa na nieprawidłowych!!! Kuriozum w skali Polski... Słyszałem, że w przyszłym roku PKP wyremontuje ten wiadukt i na odcinku Leszczyny-Rybnik "wróci" dwutorówka.
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez HAN N, 23 lip 2006, 20:52

KP SA - Komunikaty prasowe
06 lipca 2006
PKP S.A. podpisała umowy z doradcami inwestycyjnymi
INFORMACJA PRASOWA
06.07.2006



PKP S.A. podpisała umowy z doradcami inwestycyjnymi. Ich zadaniem jest określenie sposobów zagospodarowania wybranych nieruchomości, w tym największych dworców kolejowych, oraz wskazanie i zainteresowanie nimi potencjalnych inwestorów.

Wyłonieni w trakcie rokowań doradcy inwestycyjni będą wspierać PKP S.A. w uzyskaniu jak największych korzyści majątkowych związanych z gospodarowaniem i modernizacją nieruchomości kolejowych. Doradcy mają także zagwarantować pozyskanie jak najlepszych kontrahentów komercyjnych, którzy zaangażują się w modernizację stacji, dworców i innych nieruchomości.

PKP S.A. podpisała umowy z dwoma konsorcjami: Cushman & Wakefield Polska i EC Harris oraz konsorcjum CB Richard Ellis i „R.Smoktunowicz & L.Falandysz” Firma Prawnicza.

color=yellow]Zadaniem doradców będzie: - analiza poszczególnych nieruchomości ich lokalizacji pod kątem określenia ich gospodarczego potencjału
- wskazanie najlepszych sposobów ich komercyjnego zagospodarowania
- wycena nieruchomości
- ewentualny nadzór nad realizacją wybranego projektu zagospodarowania nieruchomości

Doradztwo obejmować będzie proces najmu, dzierżawy, nabywania i sprzedaży nieruchomości, pozyskiwania środków finansowych na zagospodarowanie nieruchomości oraz proces dokonywania własnych inwestycji budowlanych na nieruchomościach należących do kolei. Wynagrodzenie doradców będzie uzależnione od pozyskanych od prywatnych inwestorów, dzięki pracy doradców, środków finansowych.[/color]

PKP S.A. posiada 98,2 tys. nieruchomości o powierzchni 107,4 tys. hektarów. 70% nieruchomości PKP to grunty pod liniami kolejowymi, a kolejne 15% to inny majątek niezbędny do prowadzenia działalności, przekazywany spółkom z Grupy PKP. Około 15% nieruchomości ma potencjał komercyjnego zagospodarowania. Majątek PKP daje przedsiębiorstwu możliwości czerpania korzyści na atrakcyjnym rynku handlu nieruchomościami tym bardziej, że Polska jest atrakcyjnym krajem dla inwestorów, głównie funduszy inwestycyjnych z branży nieruchomości.

Cushman & Wakefield jest jedną z największych na świecie firm świadczących usługi w zakresie nieruchomości komercyjnych. Firma ta została założona w 1917 r. i zatrudnia ponad 11 tys. pracowników w 192 biurach w 58 krajach. Firma dostarcza zintegrowane rozwiązania poprzez aktywne doradztwo, realizację inwestycji i zarządzanie w imieniu wynajmujących, najemców i inwestorów na każdym etapie procesu powstawania i eksploatacji nieruchomości. Rozwiązania te obejmują pomoc klientom przy kupnie, sprzedaży, finansowaniu, najmie i zarządzaniu aktywami.

Firma CB Richard Ellis jest jedną największych na świecie firmą działającą na rynku nieruchomości komercyjnych - zatrudnia 19,500 pracowników w 300 biurach w 50 krajach świata. Firma jest notowana na giełdzie w Nowym Jorku. Zajmowała się między innymi doradztwem przy tworzeniu koncepcji komercyjnych i wynajmie siedemnastu dworców kolejowych w Wielkiej Brytanii należących do Railtrack Plc, między innymi stacji Hampton Court, Paddington, White City Depot, Shepperds Bush i Waterloo. CB Richard Ellis oferuje: strategiczne doradztwo w zakresie inwestycji oraz wynajmu, usługi korporacyjne, usługi zarządzania nieruchomościami, administrowania firmami, zarządzania projektami, doradztwo w zakresie finansowania inwestycji i zarządzania inwestycjami, wyceny nieruchomości, badania rynku oraz konsulting.

Firma prawnicza „R.Smoktunowicz & L.Falandysz” Firma Prawnicza istnieje od 1990 roku. Świadczy pełen zakres usług prawniczych zarówno dla dużych korporacji polskich i zagranicznych, jak również dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma posiada ogromne doświadczenie związane z rynkiem nieruchomości. Prawnicy Smoktunowicz & Falandysz są ekspertami między innymi w zakresie prawa obrotu nieruchomościami. Firma jest w stanie zapewnić kompleksową obsługę prawną oraz konsultacyjną procesu komercyjnego zagospodarowania nieruchomości PKP.

EC Harris jest międzynarodową firmą doradczą w branży nieruchomości, infrastruktury oraz w budownictwie. EC Harris łączy profesjonalne umiejętności, technologie oraz informacje w celu jak najlepszego prowadzenia projektów inwestycyjnych. Firma świadczy doradztwo techniczno-ekonomiczne dla Inwestorów, właścicieli i banków na wszystkich poziomach procesu inwestycyjnego począwszy od fazy wstępnej do końcowego przejęcia inwestycji. Doradza także przy transakcjach obrotu nieruchomościami. EC Harris posiada 40 biur na całym świecie, w których zatrudnia łącznie 2 500 osób.

Jarosław Adwent – Członek Zarzadu PKP S.A. Dyrektor Zarządzania Nieruchomościami: ”PKP S.A. zależy na zagospodarowywaniu terenów należących do Grupy PKP w sposób profesjonalny, jak najbardziej efektywny i przejrzysty. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z renomowanymi firmami specjalizującymi się w tej branży, nie tylko w Polsce, ale również w Europie i na świecie. Otwarcie na samorządy, otwarcie na rzetelnych i liczących się w branży inwestorów prywatnych to droga do innego, lepszego traktowania pasażerów kolei, jej kontrahentów i mieszkańców największych polskich miast.

Jerzy Marciniak - Członek Zarzadu PKP S.A. Dyrektor Finansowy: ”Szukamy własnych rozwiązań prawno finansowych, aby pozyskać na rynku nieruchomości - bardzo atrakcyjnym dla kolei, żywy pieniądz. Zdobyte w ten sposób środki będą - w stosunku do przychodów Grupy PKP - skromne, ale skierujemy je na oddłużenie i spłatę zobowiązań PKP S.A. wobec budżetu Państwa. Wykorzystamy je także na regulację prawne gruntów kolejowych i remonty dworców.”

Jerzy Dobrowolski – Konsorcjum Cushman & Wakefield Polska i EC Harris: ”Firmy Cushman & Wakefield oraz EC Harris utworzyły Konsorcjum po to, aby w sposób pełny i profesjonalny doradzać PKP w dziedzinie zagospodarowania nieruchomości. Te nieruchomości to zamrożone miliardy złotych. W ciągu następnych lat spróbujemy je odmrozić i wiemy, że to się uda."

Nigel Wade - Dyrektor Zarządzający firmy CB Richard Ellis Polska: „Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z możliwości współpracy z PKP oraz z faktu, że zostaliśmy wybrani na jednego z trzech głównych doradców do stworzenia koncepcji zagospodarowania komercyjnego nieruchomości tej firmy. To duże wyzwanie, ale również projekt o ogromnym potencjale. Obecnie to jedyne przedsięwzięcie na tak ogromną skalę w Polsce, i prawdopodobnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Opracujemy różnego rodzaju strategie i możliwości zagospodarowania terenów PKP – od sprzedaży, poprzez dzierżawę po tworzenie spółek celowych. Obecnie zebraliśmy wstępne informacje o potencjalnych inwestorach i mamy nadzieję, że wszystkie strony zainteresowane tymi inwestycjami – PKP, podróżni oraz inwestorzy i instytucje finansowe, odniosą wymierne korzyści”.

Bogdan Zasada - Associate Director EC Harris: „Cieszymy się z faktu, że będziemy mogli pomóc PKP w optymalizacji portfela nieruchomości. Jesteśmy przekonani, że w konsorcjum z Cushman & Wakefield spełnimy oczekiwania PKP i będziemy mogli wkrótce pochwalić się pierwszymi sukcesami”.

Jacek Bartoszek – Partner Firmy Smoktunowicz & Falandysz: „Możliwość pracy przy tak dużym i ciekawym projekcie jakim jest komercyjne zagospodarowanie nieruchomości należących do PKP stanowi dla nas kolejne bardzo ciekawe wyzwanie dające możliwość wykorzystania naszego doświadczenia i wiedzy. Tak duża ilość nieruchomości z pewnością niesie ze sobą szereg zagadnień natury prawnej, które zamierzamy rozwiązać z pożytkiem dla PKP oraz wszystkich podróżnych. Wierzymy, że połączenie wiedzy i doświadczenia naszej Firmy oraz Firmy CB Richard Ellis Polska w ramach istniejącego konsorcjum pozwoli spełnić oczekiwania PKP.



Konsorcjum Cushman&Wakefield Polska i EC Harris będzie odpowiadać za doradztwo inwestycyjne dot. dworców głównych w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Kielach, Tarnowie, Bielsku-Białej, Zawiercie, Przemyślu, Trzebinie, Oświęcimiu, Rybniku, Tychach, Żywcu, Lublińcu, Myszkowie i Tarnowskich Górach i Dworzec Warszawa-Wchodnia oraz nieruchomościach zlokalizowanych w regionach: Śląskim, Zachodniopomorskim, Łódzkim, Małopolskim i Podkarpackim
Konsorcjum CB Richard Ellis i „R.Smoktunowicz&L.Falandysz” Firma Prawnicza będzie odpowiadać za doradztwo inwestycyjne dot. dworców Warszawa Śródmieście, Warszawa Gdańska, Warszawa Zachodnia, Warszawa Ochota, Warszawa Stadion i Warszawa Powiśle i dworce główne w: Tczewie, Gdyni, Gdańsku, Bydgoszczy, Skierniewicach, Łodzi, Radomiu, Tłuszczu, Mińsku Mazowieckim, Grodzisku Mazowieckim, Białymstoku, Olsztynie, Słupsku, Inowrocławiu, Toruniu, Łowiczu, Kutnie, Piotrkowie Trybunalskim, Siedlcach, Otwocku, Iławie, Elblągu, Malborku, Sopocie i Włocławku i nieruchomości w regionie: Mazowieckim, Białymstoku, Pomorskim i Warmińsko Mazurskim.



Dodatkowe informacje:

Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy PKP S.A.
Tel: 022 47 49 200, 601 329 049

Ul. Szczęśliwicka 62
00-973 Warszawa

http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1077
HAN
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pn, 5 wrz 2005, 11:00

Postprzez jaworos- ORZESZE Wt, 8 sie 2006, 12:52

jaworos- ORZESZE
 

Postprzez Arteks Wt, 8 sie 2006, 19:35

jaworos- ORZESZE napisał(a):http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/192/192_8761.html
Dzięki Ci wielkie Jaworosie!!! Z tego wynika, że prawie na pewno od nowego rozkładu 2006/2007 pociągi z Rybnika do Katowic będą jeździły conajmniej 10-15 minut krócej niż obecnie, a dzieci z Dębieńska przestaną się ścigać na rowerach z wlokącymi się pociągami. Z tego co słyszałem to kolej szykuje na 2007 rok dalszy remont odcinka Orzesze-Katowice Ligota, a także Rybnik-Sumina. Niewykluczone również, że wezmą się za trasę w kierunku Knurowa i Gliwic gdzie obecnie jest 30 km/h. Słyszałem też, że od nowego rozkładu jazdy będzie bezpośredni pociąg z Raciborza i Rybnika do Olsztyna dzienny, nie sezonowy!
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez jaworos ORZESZE Wt, 8 sie 2006, 20:48

Nie ma za co Arteks:)) sorki ze jestem na waszym forum choc nie jestem z waszego miasta...ale jestem wkurzony ze mamy taki kiepski dojazd... Mam do ciebie jeszcze pytanko skad wiadomo ze bedzie pociag z Rybnika do Olsztyna i ze beda remontowac szlak Orzesze- Katowice i czy wiesz jakies nowinki na temat trasy Rybnik- Katowice i czy beda jakies nowe pociagi?? z góry dzieki;)
jaworos ORZESZE
 

Postprzez Arteks Wt, 8 sie 2006, 21:13

jaworos ORZESZE napisał(a):Nie ma za co Arteks:)) sorki ze jestem na waszym forum choc nie jestem z waszego miasta...ale jestem wkurzony ze mamy taki kiepski dojazd... Mam do ciebie jeszcze pytanko skad wiadomo ze bedzie pociag z Rybnika do Olsztyna i ze beda remontowac szlak Orzesze- Katowice i czy wiesz jakies nowinki na temat trasy Rybnik- Katowice i czy beda jakies nowe pociagi?? z góry dzieki;)
Skąd wiadomo? Ma się tu i ówdzie swoje wiewiórki... ;) Jeśli interesujesz się koleją to oczywiście będziesz tu miłym gościem! :)
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez Arteks Wt, 8 sie 2006, 22:14

Anonymous napisał(a):

Niewykluczone również, że wezmą się za trasę w kierunku Knurowa i Gliwic gdzie obecnie jest 30 km/h.

Ale tam pociągi już nie jeżdżą?
Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy to by oznaczało, że PKP próbuje reaktywować ruch pasażerski na odcinku Rybnik-Gliwice? To byłaby świetna informacja, wreszcie PKSy miałyby konkurencję. I gdyby tak jak napisał Arteks od nowego rozkładu był nowy pociąg bezpośredni do Olsztyna (rozumiem, że pośpiech) to też byłoby bardzo dobrze. Czyli byłby to zupełnie nowy pociąg, a nie tylko wydłużenie połączenia do Rybnika. Ale też mogłoby to być tak, że "Hutnik" kończy nie w Warszawie a dopiero w Olsztynie, a więc de facto nie byłby to tak całkiem nowy pociąg. Chodzi mi o to czy z Rybnika mielibyśmy dwa połączenia z Warszawą dziennie czy nadal jedno. Wiesz Arteks jak to ewentualnie miałoby wyglądać?
Drogi Adalberze (ten tekst pachnie mi tobą:)
do Gliwic i Makoszów ruch pasażerski zawieszono w 2000 r. ze względu na małą frekwencję czemu się nie należało dziwić skoro pociągi jechały tam 30km/h... Ale ta linia należy do korytarza AGC i do linii państwowego znaczenia i jest niemal pewne, że w ciągu najbliższych 3-4 lat zostanie wyremontowana, a wtedy nie będzie przeszkód do wprowadzenia na nowo ruchu pasażerskiego Rybnik-Gliwice. Co do Hutnika i nowego pociągu to wieści są średnie bo niestety będzie Kormoran Olsztyn-Racibórz-Olsztyn ale nie będzie już Hutnika :( Jest to abstrakcyjna sytuacja bo zauważyłem, że Hutnikiem jeździ co raz więcej osób. Kormoran ma wyjeżdżać z Raciborza ok. 8.00, a z Warszawy o 12.50. Będzie też pociąg Katowice-Rybnik-Ostrawa(!) ale ponoć tylko jedna para więc tak naprawdę trochę bez sensu bo dla lokalnego ruchu międzynarodowego jedna para dziennie nie powoduje wielkiego zainteresowania w ruchu turystycznym. Przy czym jeśli PKP PLK poremontuje trochę linii wokół to szansa na dalekobieżne pociągi w Rybniku wzrośnie. Gdyby jeszcze nasi szanowni parlamentarzyści się tematyką kolei bardziej interesowali... Niech wezmą przykład z posła Gosiewskiego który dla 10 tysięcznej Włoszczowej załatwił budowę peronu i zatrzymanie niektórych pociągów ekspresowych tam przejeżdżających. W rejonie rybnickim mieszka pół miliona ludzi i mamy bodajże tylko 2 pociągi dalekobieżne całoroczne - KURIOZUM w skali kraju!!!
Arteks
 
Posty: 1421
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Postprzez jaworos ORZESZE Śr, 9 sie 2006, 07:39

Hmm... to jak hutnika nie bedzie to fatalna sprawa znajac zycie pojedzie z Gliwic albo Bielska jak zwykle. Komu ten hutnik z Rybnika przeszkadza a tym bardziej ze jezdzi nim tyle ludzi a nie wspomne juz o wekeendzie... Ciekawe czy dojdzie jakis express od nowego rozkladu jazdy i dobrze by bylo jakis pociag z Rybnika do Gdyni ( stoczniowiec) do Lodzi czy Przemysla bo tych kierunkow nam brakuje. Ciekawe takze czy pietrusy na szlak Rybnik- Katowice wroca. My niestety mamy bardzo zle polaczenia porownujac z Bielskiem czy Gliwicami niestety
jaworos ORZESZE
 

Następna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron