Strona 3 z 4

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 09:00
przez walek
superelektro napisał(a):Ogólnie odnosi się wrażenie że działanie świateł programował ktoś kto jest niezrównoważony psychicznie. Wielokrotnie byłem zaskakiwany działaniem świateł w Popielowie ( chyba ) na dole koła autosalonu TOMAS. Jadąc z szybkością w okolicach 30-40 km 10m przed sygnalizatorem światła z zielonego zmieniają się na czerwone by prawie natychmiast zmienić się ponownie na zielone. Codziennie staram się podjechać tak aby nie trzeba było zatrzymywać auta i wygląda na to że optymalna szybkość to 25 - 30 km. Ja już się nauczyłem i wiem że najlepiej było by w tym miejscu wysiąść i przepchnąć samochód przez skrzyżowanie, ale znacznie ciekawiej będzie zimą kiedy już pojawi się oblodzenie i trafi na kogoś kto nie wie że tym chwilowym czerwonym nie warto się przejmować, przynajmniej do czasu aż zamontują kamery..

Okazuje się jednak że można nie utrudniać życia kierującym. W Wodzisławiu po godzinie 22 większość świateł przechodzi w tryb ostrzegawczy. Migajace żółte. Nie wszystkie, ale znakomita większość.

Dodam jeszcze, że to droga krajowa 78, ale zatrzymać się trzeba, aby po dwóch sekundach startować i to pod górkę w obie strony.
Logiczne myślenie urzędasów w tym przypadku nie dotyczy, bo to dzielnica bardzo daleko od klimatyzowanych pomieszczeń strategów odpowiedzialnych za dyskotekową sygnalizację. :lol:

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Cz, 17 paź 2013, 12:09
przez adiqq
superelektro napisał(a):Ogólnie odnosi się wrażenie że działanie świateł programował ktoś kto jest niezrównoważony psychicznie.


mam podobne odczucia
a jak jeszcze w któryms wywiadzie z urzędnikiem z UM odpowiedzialnym za to przeczytałem, ze są bardzo dumni z tego faktu i że wszędzie w rybniku obowiązuje coś ala "czerwona fala" zwana też "stop czerwone" czy jakoś tak (i przekonywał jak to teraz w rybniku bezpiecznie będzie!)- to tylko się utwierdziłem w przekonaniu j.w.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Śr, 23 paź 2013, 12:12
przez adiqq
ciekawe kiedy w Rybniku
Główny miejski inżynier ruchu odpowie dziś za to, że inteligentna sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach nie wykrywa rowerzystów


http://kielce.gazeta.pl/kielce/1,47262, ... LokKrajTxt

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Pn, 5 wrz 2016, 20:16
przez ajox
Planowana jest likwidacja Ronda Mikołowskiego - dziś na BIP UM pojawił się przetarg na modernizacje kilku sygnalizacji świetlnych - w tym jest tez zadanie dotyczące przebudowy tego ronda na skrzyżowanie skanalizowane z sygnalizacją świetlną

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Wt, 6 wrz 2016, 19:36
przez LEMUR
z przetargu kilka skrzyżowań idzie do "modernizacji"
Zadanie D - Raciborska/Reymonta – skrzyżowanie
Zadanie E - Lipowa/Gliwicka – skrzyżowanie
Zadanie G: Wyzwolenia/Mikołowska – skrzyżowanie.

pewnie wszystko ruszy w jednym lub takim czasie, że się terminowo zazębi.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Pt, 9 wrz 2016, 11:55
przez leonov
A na rondo na ul. Gliwickiej czekają już żużlowcy :D

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Pn, 12 wrz 2016, 08:08
przez Samwieszkto
Kiedy planujecie zamontować tą Rzeźbę ?

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Pn, 12 wrz 2016, 08:53
przez leonov
To będzie montowała zieleń miejska, mają to przygotowane więc chyba lada dzień.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: N, 16 paź 2016, 22:03
przez bronekk
świetna rzeźba - bardzo modernistyczna :)

Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: Pt, 28 paź 2016, 21:15
przez ajox
Rondo Boguszowickie - trwa przebudowa - prawdopodobnie likwidacja (tak wygląda to na podstawie powstających wysepek) prawoskrętu z Żorskiej w Prostą - obecny prawoskręt zostanie wykorzystany tylko jako wjazd i wyjazd z nowobudowanej tam stacji paliw BP, chyba trochę szkoda - upłynniało to zjazd z Żorskiej w dwujezdniowy odcinek Prostej, a tak wszystkie pojazdy bedą musiały jechać przez rondo

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: So, 29 paź 2016, 13:10
przez AlexRk
@ajox
Jestem praktycznie codziennie koło ronda Boguszowickiego i niestety przejazd obok ronda chyba zostanie zlikwidowany - tak jak piszesz. Co ciekawe od ponad 4 tyg. są wystawione znaki o objeździe, tak jakby ruch kierował się na rondzie w kierunku centrum tylko bypassem. A bypass już jest przekopany. Nie rozumiem więc co te znaki od tylu tygodni mają znaczyć. Miejsce na stacje wg mnie jest tam bardzo dobre. Zjeżdżają przecież tam na rondzie auta z centrum, Żor czy Świerklan i Jastrzębia w kierunku Rybnika. Tylko stacji paliw mamy moim zdaniem od groma w Rybniku. Od Żor licząc jest Crab obok Biedronki w Gotartowicach, teraz BP, przy McDonaldzie Lotos a zaraz na przeciwko Lukoil. Jak pojedziemy dalej w centrum to znowu sytuacja się powtarza, m.in BP i Orlen obok jednego ronda.
To taki lekki off-top odnośnie ilości stacji w Rybniku.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: So, 29 paź 2016, 21:18
przez ajox
Skoro są chętni inwestorzy i biznesowo im się to opłaca- nie budują :) , tylko dlaczego UM zgadza się na rozwiązania pogarszające dotychczasowy układ drogowy - no chyba, że będzie inaczej- nie znam ostatecznej wersji projektu.

Stacji paliw faktycznie u nas dostatek (chociaż dzięki temu jest jakaś konkurencja i ceny są zawsze ciut niższe niż u sąsiadów), więc nie powinno być żadnych preferencji dla takich inwestycji: budować - tak, ale tak wykonać powiązanie z istniejącym układem drogowym, aby to nie pogarszało stanu istniejącego - a wręcz było korzystne dla bezpieczeństwa i płynności ruchu, a w tym przypadku rozwiązanie wydaje się wątpliwe.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: N, 30 paź 2016, 15:40
przez Arteks
ajox napisał(a):Skoro są chętni inwestorzy i biznesowo im się to opłaca- nie budują :) , tylko dlaczego UM zgadza się na rozwiązania pogarszające dotychczasowy układ drogowy


Bo naszy Wydział Dróg jest niekompetentny. Tam gdzie byłaby szansa usprawnienia ruchu pieszych tak jak np. na Curie-Skłodowskiej/Raciborska wybudowano "autostradę", a tam gdzie można ułatwiać ruch samochodowy to się pogarsza... A jeśli już wprowadzą jakieś ułatwienia związane z inżynierią ruchu to tylko, jeśli podpowiedzą im internauci...

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: N, 27 lis 2016, 21:12
przez ajox
I proszę - w nowym numerze GR likwidację prawoskrętu z Żorskiej w Prostą UM przedstawia jako sukces - no bo przecież ściągnięto do Rybnika kolejnego inwestora i stworzono miejsca pracy, a że przy okazji zniszczono dobre rozwiązanie komunikacyjne........

Urzędnicy twierdzą, że warunkiem inwestycji było odpowiednie skomunikowanie stacji ale:
1. czy stacje paliw to najbardziej pożądane inwestycje w Rybniku - i czy w związku z tym ich budowa musi się odbywać kosztem mieszkańców?
2. czy nie można było inaczej rozwiązać wjazdu i wyjazdu ze stacji - nawet kosztem przebudowy całego ronda - ale na koszt inwestora?

Ponadto wydaje mi się, że stacja powstała na gruncie prywatnym, nie miejskim (ale mogę się mylić) - więc to prywatny właściciel sprzedał swoją nieruchomość inwestorowi - skąd więc taka przychylność Miasta do inwestora?


Taki sposób podejścia do inwestorów, czyli bezkrytyczne przyjmowanie ich żądań i wymagań nie najlepiej wróży na przyszłość naszemu miastu.

Re: Światła i ronda w Rybniku i nie tylko

PostNapisane: N, 27 lis 2016, 21:54
przez Arteks
@ajox - całkowicie się z tobą zgadzam dodając jedynie, że w ostatnich kilkunastu latach pojawiały się stacje benzynowe w bardzo dobrych lokalizacjach i takie które psują miasto. Taką fatalną lokalizacją jest Statoil naprzeciw K1 oraz na Kotucza koło tej kolonii socrealistycznej. Natomiast tu mamy kolejny przykład na złe rozwiązania inżynierii ruchu.