Transport Gliwice - Rybnik

Oceniajcie rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście. Piszcie jak wam się jeździ po rybnickich drogach? Jakie są waszym zdaniem najważniejsze problemy do rozwiązania w komunikacji autobusowej i kolejowej?

Moderator: Moderator

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez meinland Cz, 19 lip 2012, 12:05

Arteks napisał(a):ad 2. Z MZK wyszedł nie Fudali tylko Makosz. Różnie to można oceniać. Jeśli chodzi o subregion było to dezintegrujące. Ale dzięki pozbycia się brzemienia MZK udało się wiele w Rybniku zmienić na plus. KZK GOP też jest krytykowany ale przy nim MZK to absolutna ostoja niedasizmu i betonu. Dlatego temperamentny Makosz nie wytrzymał, a teraz nie wytrzymały władze Wodzisławia. Sprawdź przy okazji jak wyglądają rozkłady MZK. W Żorach na niektórych liniach masz po kilka kursów(!)

MZK gorszy od ZTZ? Nie sądzę.

Porównaj sobie proszę np. linie 17/18/19 ZTZ-u z linią 311AB (bo C już ma inną trasę) MZK. Częstotliwość kursowania jest identyczna, ale o ile pasażerowie MZK jeżdżą Mercedesami lub MAN-ami, o tyle pasażerowie ZTZ trafią raz w tygodniu na nowego Mercedesa, za to zazwyczaj cisną się (jeszcze dookoła, przez Książenice) starymi Jelczami lub Karosami-cabrio (cabrio, bo mają tak dziurawy dach).

Rozkłady MZK to pochodna tego, ile dopłaca im do linii gmina. Podobnie jest w Rybniku z ZTZ.
meinland
 
Posty: 690
Dołączył(a): So, 11 paź 2008, 17:16

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez Arteks Cz, 19 lip 2012, 12:23

meinland napisał(a):
Arteks napisał(a):

MZK gorszy od ZTZ? Nie sądzę.

Porównaj sobie proszę np. linie 17/18/19 ZTZ-u z linią 311AB (bo C już ma inną trasę) MZK. Częstotliwość kursowania jest identyczna, ale o ile pasażerowie MZK jeżdżą Mercedesami lub MAN-ami, o tyle pasażerowie ZTZ trafią raz w tygodniu na nowego Mercedesa, za to zazwyczaj cisną się (jeszcze dookoła, przez Książenice) starymi Jelczami lub Karosami-cabrio (cabrio, bo mają tak dziurawy dach).

Rozkłady MZK to pochodna tego, ile dopłaca im do linii gmina. Podobnie jest w Rybniku z ZTZ.


Znowu przemądrzałe dziecko się odezwało, którema masę wolnego czasu i siedzi po całych dniach i nocach na necie... Porównaj sobie ile wozokilometrów wykonuje się w Rybniku a w miastach podlegających pod MZK. Zdaje się, że Wodzisław który wychodzi z MZK bo uważa ten związek za fatalny w organizacji płaci do związku ok. 3 mln zł na komunikację. Rybnik ok. 25 mln zł. Przy czym Rybnik wyszedł z MZK nie z powodu kasy tylko z powodu braku możliwości wpływania na rozkłady i linie. Wczoraj sam widziałem na linii 6 jelcza - takiego trupa że prawdopodobnie jakby inspekcja drogowa go dorwała to być może zabraliby dowód rejestracyjny. Ale to też nie jest żaden dowód na gorszą jakość ZTZ bo ZTZ w przeciwieństwie do MZK wymaga od pewnego czasu w przetargach aby autobusy były fabrycznie nowe, a MZK nie. Efekt jest taki, że w Rybniku można spotkać jakieś gruchoty ale w bardzo niewielkiej ilości ale za to są też nówki, a MZK bazuje w większości na autobusach sprowadzonych jako używanych zza granicy. Niedawno wycofano z ruchu karosy. Myślę że do przyszłego roku wycofane zostaną jelcze. W międzyczasie uruchomiony zostanie system elktronicznej informacji na przystankach. Popatrz Meinland, ZTZ narodził się nagle, musiano się uczyć wszystkiego od początku, tabor na początku posiadali najgorszy w ramach dawnego MZK a mimo to dokonali jakiegoś skoku cywilizacyjnego. MZK nie potrafi nawet odpowiednio oznaczyć przystanku, a do niedawna nie wymagali jakiegoś jednolitego malowania. MZK podobnie jak KZK GOP dopuszcza do przetargów busiarzy którzy małymi busikami próbują naśladować komunikację miejską. W ZTZ byłoby to niedopuszczalne.

Samo tabor to też nie wszystko bo gdyby tak już skupić się na starociach to nie wiem czy wiesz, że KZK GOP to już jedno z ostatnich miejsc w Polsce gdzie eksploatuje się ikarusy... A to chyba nie jest najlepsza reklama jeśli chodzi o komunikację jeśli nadal w ruchu jest autobus który był symbolem lat 80. w całym RWPG. W Rybniku wycofano je chyba z 4 lata temu ;) Dla pasażera który jedzie 10-20 min. chyba ważniejsza jest częstotliwość kursowania i nad tym ZTZ powinien jeszcze popracować. Niektórzy mówią, że MZK ma najtragiczniejsze rozkłady jazdy w Polsce. Coś chyba jest na rzeczy.

Dla miłośników MZK polecam prześmiewczy filmik który znalazłem na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=jmj8rGhvxZc zrobiony z perspektywy mieszkańca Wodzisławia i osoby która musiała przez lata korzystać z MZK
Ostatnio edytowano Cz, 19 lip 2012, 12:38 przez Arteks, łącznie edytowano 1 raz
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez Arteks Cz, 19 lip 2012, 12:24

grzesnick napisał(a):qwerty - stęskniłem się za tobą ;)


A stęskniłeś się za jego malkontenctwem, natręctwami czy złośliwością? ;)
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez Arteks Cz, 19 lip 2012, 12:34

qwerty napisał(a):Tak, tylko ze w innych panstwach kolej to nie banda przyspawanych do stolkow zwiazkowcow. A w Polsce tak jest. PKP to relikt post-peerelowski, ktorego zaden rzad nie dal rady zrestrukturyzowac. Co do busow - gdyby nie bylo na nie miejsca na rynku, to by nie istnialy. A miejsce na rynku jest i busy maja sie dobrze, nawet w Rybniku, ktory posiada duzy wezel kolejowy. I to bez wzgledu na to czy jakiemus pekapowskiemu zwiazkowemu nierobowi sie to podoba czy nie.


Bo kolejne rządy albo nic nie robiły albo dzieliły kolej na 30 spółek. Dzisiaj infrastruktura i dworce kolejowe na Ukrainie czy Białorusi są w lepszym stanie niż w Polsce... Coś dobrego na kolei zaczęło się dziać dopiero z rok temu ale czasi nikt nie zatrzyma. Busy mają się dobrze tylko w krajach i regionach zaściankowych. Wystarczy przejechać się do Ostrawy czy Żyliny a busików się tam nie uświadczy. Przykro mi jest że na Śląsku pojawiły się busy głównie za sprawą emerytowanych górników z Jastrzębia i Żor, którzy napatrzyli się na nie w swoich rodzinnych stronach w Małopolsce czy Lubelszczyźnie. Dawniej Śląsk miał rewelacyjną komunikację, wręcz wzorową jak na polskie warunki. A swoją drogą gdyby Interbus miał tak wiele klientów to zacząłby jeżdzić częściej. A tymczasem nie zwiększa częstotliwości, a ceny biletów podrożały.

Czy tobie poprawia się jak w prawie w każdym wpisie pijesz do mnie jako do związkowca? Jeśli tak to ok. Tylko, że nie dziw się jak potem jesteś uważany za zlepek kompleksów i natręctw co wypomina ci to poza mną wiele innych osób czytających nasze dialogi.
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez grzesnick Cz, 19 lip 2012, 12:59

forum bez pana qwerty to jak forum bez Arteksa. Tak jak Klan bez Czesia a Kiepscy bez Waldka... to już nie to samo :lol:
grzesnick
 
Posty: 299
Dołączył(a): Śr, 30 cze 2010, 09:03

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez meinland Cz, 19 lip 2012, 13:13

Arteks napisał(a):Znowu przemądrzałe dziecko się odezwało, którema masę wolnego czasu i siedzi po całych dniach i nocach na necie...

To przemądrzałe dziecko już niejednokrotnie zapędziło Ciebie i Twoje marzenia o wielkim Rybniku w kozi róg przytaczając statystyki przeczące Twoim wyimaginowanym teoriom :)

Porównaj sobie ile wozokilometrów wykonuje się w Rybniku a w miastach podlegających pod MZK. Zdaje się, że Wodzisław który wychodzi z MZK bo uważa ten związek za fatalny w organizacji płaci do związku ok. 3 mln zł na komunikację. Rybnik ok. 25 mln zł.

I o czym to świadczy? Rybnik to centrum regionu (a przynajmniej główne miasto dla sąsiadujących gmin). Jeśli chcesz coś porównywać to porównaj może raczej ilość połączeń Kłokocina albo Ochojca i Przegędzy z centrum. Pewnie wyjdzie tyle samo, a może nawet nieco na plus dla Przegędzy.

Przy czym Rybnik wyszedł z MZK nie z powodu kasy tylko z powodu braku możliwości wpływania na rozkłady i linie. Wczoraj sam widziałem na linii 6 jelcza - takiego trupa że prawdopodobnie jakby inspekcja drogowa go dorwała to być może zabraliby dowód rejestracyjny. Ale to też nie jest żaden dowód na gorszą jakość ZTZ bo ZTZ w przeciwieństwie do MZK wymaga od pewnego czasu w przetargach aby autobusy były fabrycznie nowe, a MZK nie.

Czy wymaganie fabrycznie nowych autobusów jest jakoś znacząco lepsze? Nie sądzę. Według mnie lepiej kupić trzy używane po 300 tysięcy i wyremontować wnętrza za dodatkowe 100 tys. niż jeden nowy za milion. Jeśli mam do wyboru jeździć nie pachnącymi nowością, ale zadbanymi i zadowalającymi autobusami obojętnie o której godzinie albo jeździć na przemian pojazdem z epoki Jaruzelskiego lub supernowoczesną puszką (gdzie w ciepłe dni nie da się otworzyć okna, a klimy nie włączają), to jednak wolę te pierwsze.

Efekt jest taki, że w Rybniku można spotkać jakieś gruchoty ale w bardzo niewielkiej ilości ale za to są też nówki, a MZK bazuje w większości na autobusach sprowadzonych jako używanych zza granicy. Niedawno wycofano z ruchu karosy. Myślę że do przyszłego roku wycofane zostaną jelcze. W międzyczasie uruchomiony zostanie system elktronicznej informacji na przystankach. Popatrz Meinland, ZTZ narodził się nagle, musiano się uczyć wszystkiego od początku, tabor na początku posiadali najgorszy w ramach dawnego MZK a mimo to dokonali jakiegoś skoku cywilizacyjnego. MZK nie potrafi nawet odpowiednio oznaczyć przystanku, a do niedawna nie wymagali jakiegoś jednolitego malowania. MZK podobnie jak KZK GOP dopuszcza do przetargów busiarzy którzy małymi busikami próbują naśladować komunikację miejską. W ZTZ byłoby to niedopuszczalne.

MZK nie oznacza przystanków jednym malowaniem, bo nie tylko ono z nich korzysta. Z resztą, ZTZ Rybnik też nie ma wszystkich przystanków w jednym malowaniu (te w Rybniku są błękitne, ale poza granicami miasta już nie). Natomiast ciekawie wygląda kwestia rozkładów na przykład: MZK pisze po kolei każdy przystanek i po ilu minutach się go osiąga, a także stawia własne słupki. ZTZ z kolei ma średnio czytelne rozkłady z wypisanymi przystankami, ale z zerem informacji nt. tego, ile czasu się na niego jedzie, a same kartki z rozkładami są rozmieszczone w kuriozalnych miejscach - na przykład w Leszczynach wiszą w szybie sklepu mięsnego :roll:
Widzę także, że strasznie przeszkadzają ci busiki. Czyżbyś jako kolejarz czuł oddech konkurencji na plecach? :D

Samo tabor to też nie wszystko bo gdyby tak już skupić się na starociach to nie wiem czy wiesz, że KZK GOP to już jedno z ostatnich miejsc w Polsce gdzie eksploatuje się ikarusy... A to chyba nie jest najlepsza reklama jeśli chodzi o komunikację jeśli nadal w ruchu jest autobus który był symbolem lat 80. w całym RWPG. W Rybniku wycofano je chyba z 4 lata temu ;) Dla pasażera który jedzie 10-20 min. chyba ważniejsza jest częstotliwość kursowania i nad tym ZTZ powinien jeszcze popracować. Niektórzy mówią, że MZK ma najtragiczniejsze rozkłady jazdy w Polsce. Coś chyba jest na rzeczy.

Ikarusy eksploatuje się już na nielicznych liniach, a ich obecność jest spowodowana faktem, że w latach 80-tych (a nawet później, bo Ikarusy kupowano aż do 1994) kupiono ich mnóstwo. Dokładnie taki sam scenariusz będzie w Rybniku za 20 lat, kiedy wszyscy będą narzekać na znak minionej epoki, czyli rybnickie Mercedesy. MZK ma dziwne rozkłady, ale ZTZ wcale nie ma lepszych... By dostać się z centrum do szpitala w niektórych godzinach trzeba objeżdżać prawie dosłownie całe miasto.
meinland
 
Posty: 690
Dołączył(a): So, 11 paź 2008, 17:16

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez Arteks Cz, 19 lip 2012, 13:54

Przemądrzałość to nie jest cecha z której rozsądny człowiek byłby dumny. Możliwe że jak dorośniesz trochę to ochłoniesz i zrozumiesz. Natomiast czasem jak tak dyskutuję z tobą to się dziwię, że potrafisz coś fajnego i zabawnego napisać, a innym razem nie za bardzo kapujesz o co chodzi ale będziesz pisał - choćby dla tego że masz wolny czas... Nie chodziło mi o malowanie przystanków co malowanie taboru... Prosta sprawa którą załatwiło większość operatorów w Polsce - oprócz KZK GOP i MZK. A to przecież łatwa sprawa. Nawet Koleje Śląskie będą miały jednolite malowanie taboru, tak samo Przewozy Regionalne. ZTZ od wielu lat wymaga to w przetargach.

W ogóle też nie zrozumiałeś mojego przytyku o ikarusach. Napisałem to tylko w tym znaczeniu, że podobnie jak w KZK GOP, w ZTZ eksploatuje się jeszcze stary tabor jednocześnie inwestując w nowy. Niestety ale w MZK nawet jak spotkasz Solarisa to nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że on najpierw przez kilka lat jeździł w Niemczech. V-bus który jeździ na terenie Żor czy Czerwionki chyba jeszcze nigdy w historii nie kupił nowego pojazdu (choćby dla zasady czy przyzwoitości).

Piszesz o szpitalu... Nie chciałoby mi się tego sprawdzać na stronie MZK bo tam nie znają czegoś takiego jak wyszukiwarka ale w Rybniku łatwo to sprawdzić i tak jakby ktoś chciał teraz z pl. Wolności jechać do szpitala to ma autobusy o: 14.44, 14.53, 14.55, 15.10, 15.23, 15.30 - sam oceń czy to jest rzadko czy gęsto. Natomiast w ZTZ brakuje mi rozkładów cyklicznych które obowiązują częściowo w GOP. Wolałbym np. do szpitala 2 linie co pół godziny dające regularną komunikację co 15 min. a nie tak jak jest u nas, że raz jadą co 2 min, a innym razem mogą być przerwy 20 min...

Co do rozkładu to mnie zaskoczyłeś bo do tej pory raczej wszyscy znajomi znawcy tematu się nabijali z wielowariantowości rozkładów MZK. Np. na przystanku w Leszczynach linia 311 ma chyba 6 róznych wariantów kursowania - owszem lokalni pasażerowie chyba się do tego przyzwyczaili ale wierz mi, że osoba z innego miasta z trudem się na tym łapie o co w tym chodzi.

Może strona ZTZ jest graficznie nieatrakcyjna i przestarzała ale tam informacje znajdziesz nawet po angielsku, nie mówiąc już o wyszukiwawczym rozkładzie jazdy czy wyszukiwarce połączeń. W MZK do niedawna były skany rozkładów jazdy z przystanków! Proszę cię nie broń tego betonu bo właśnie dzięki takim gamoniom komunikacja funkcjonuje tak jak funkcjonuje czyli jak to określił mój kolega - pasjonat komunikacji w całej Europie: "MZK pełni rolę socjalną a nie komunikacyjną".

Nie jestem kolejarzem ale mogę dla ciebie czy qwerty-ego być - taki zawód niczego by mi nie umniejszał, publiczna dobra fucha, prawie jak praca urzędnika tyle że może bardziej męcząca i stresująca :) Tu nie ma mowy o jakieś konkurencji bo kolej jest dotowana przez władze województwa i obojętnie czy pociągiem jedzie 100 osób czy 50 to i tak się do nich dopłaca. Bus jest pojazdem dla ludzi nie wymagających. Bus pozostanie małą puszką, niebezpiecznym środkiem transportu, który dodatkowo stoi w korku i niepotrzebnie zagęszcza drogi. Moim zdaniem jeśli chodzi o wygodę przegrywa nawet ze starą jednostką EN57. A swoją drogą część jednostek jest już zmodernizowana więc też nie wiem czy jest sens powielania stereotypów o tym, że kolej jest zawsze przestarzała. Zdaje się że w ramach funduszy europejskich w modernizację taboru lokalnego zmodernizowano tabor za 30 milionów zł.

Czytałem na forum jak zimą ludzie stali na przystankach i nie mieli ani informacji czy bus przyjedzie i jak duże ma opóźnienia. A na kolei zawsze jest informacja megafonowa - przynajmniej na większych stacjach i wiadomo czego się spodziewać.

No i skoro te busy są takie dobre to czemu nawet w Jastrzębiu ludzie mają ich już serdecznie dość? ;) Domatorzy tego nie wiedzą ale podróżnicy wiedzą, że busy to tylko domena krajów dawnego ZSRR, Rumunii i może Bułgarii... W zeszłym roku byłem w Czrnogórze i nawet tam nie widziałem busików... A to przecież kraj pozaunijny, do niedawno część Jugosławii.
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez meinland Cz, 19 lip 2012, 14:41

Arteks napisał(a):Nie chodziło mi o malowanie przystanków co malowanie taboru... Prosta sprawa którą załatwiło większość operatorów w Polsce - oprócz KZK GOP i MZK. A to przecież łatwa sprawa. Nawet Koleje Śląskie będą miały jednolite malowanie taboru, tak samo Przewozy Regionalne. ZTZ od wielu lat wymaga to w przetargach.

Mogłeś wyrazić się jaśniej, bo z Twojej wypowiedzi można było wywnioskować, ze chodzi Ci o malowanie przystanków, a nie autobusów ;)
Jednolite malowanie to standard w jednym mieście, ale MZK jako przewoźnik międzygminny niekoniecznie musi go przestrzegać. Inna sprawa, że generalnie wiadomo, gdzie jedzie autobus danego koloru: biało-czerwone do Jastrzębia, niebieskie do Czerwionki itd. Wyjątki są nieliczne. Podobnie jest w GOP, gdzie czerwone to Zagłębie, jasnożółte to Katowice, ciemnożółte to pomarańczowe itd.

W ogóle też nie zrozumiałeś mojego przytyku o ikarusach. Napisałem to tylko w tym znaczeniu, że podobnie jak w KZK GOP, w ZTZ eksploatuje się jeszcze stary tabor jednocześnie inwestując w nowy. Niestety ale w MZK nawet jak spotkasz Solarisa to nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że on najpierw przez kilka lat jeździł w Niemczech. V-bus który jeździ na terenie Żor czy Czerwionki chyba jeszcze nigdy w historii nie kupił nowego pojazdu (choćby dla zasady czy przyzwoitości).

Co mi po tym, że kilka lat jeździł w Niemczech? Jakby kupili nowy to za kilka lat okazałoby się, że kilka lat jeździł w Polsce (po dziurach), na jedno wyjdzie - oprócz tego, że MZK zaoszczędzi. Stawiam piwo, że w Rybniku 1/3 aut osobowych (a może i więcej) też jeździła wcześniej po zachodniej Europie, a jakoś nikt nie rozpacza... V-bus swego czasu miał takie fajne MAN-y pomarańczowe, na których były nawet niemieckie napisy - kupiono je z okazji szczytu G8 do wożenia polityków, a potem od razu sprzedano do Polski. Wyeksploatowane więc raczej nie były ;) Dla mnie jako pasażera małe znaczenie ma, czy autobus jest z Kazachstanu czy z Niemiec, o ile jest wygodny, nowoczesny, jeździ i nie pali się na przystankach (jak niektóre nowe Mercedesy i Solarisy, chyba nawet w Rybniku jeden taki był).

Piszesz o szpitalu... Nie chciałoby mi się tego sprawdzać na stronie MZK bo tam nie znają czegoś takiego jak wyszukiwarka ale w Rybniku łatwo to sprawdzić i tak jakby ktoś chciał teraz z pl. Wolności jechać do szpitala to ma autobusy o: 14.44, 14.53, 14.55, 15.10, 15.23, 15.30 - sam oceń czy to jest rzadko czy gęsto. Natomiast w ZTZ brakuje mi rozkładów cyklicznych które obowiązują częściowo w GOP. Wolałbym np. do szpitala 2 linie co pół godziny dające regularną komunikację co 15 min. a nie tak jak jest u nas, że raz jadą co 2 min, a innym razem mogą być przerwy 20 min...

Wszystko fajnie, tylko z Placu Wolności do szpitala jest 9 minut (tyle jedzie ten o 15:10), a reszta jedzie dłużej (nawet 20 min! według google maps pieszo zajdę tam w 10 minut więcej).
Ja osobiście wolę takie rozkłady, że raz co 2 minuty, a raz co pół godziny. Jeśli mam do centrum 15 minut, muszę być na ósmą i mam mieć wybór między autobusami o 7:00, 7:15, 7:30, 7:45 i 8:00 a o 7:00, 7:30, 7:35, 7:40 i 7:45 to wolę ten drugi.

Co do rozkładu to mnie zaskoczyłeś bo do tej pory raczej wszyscy znajomi znawcy tematu się nabijali z wielowariantowości rozkładów MZK. Np. na przystanku w Leszczynach linia 311 ma chyba 6 róznych wariantów kursowania - owszem lokalni pasażerowie chyba się do tego przyzwyczaili ale wierz mi, że osoba z innego miasta z trudem się na tym łapie o co w tym chodzi.

Nie znasz sytuacji - nie wypowiadaj się. Chodzi Ci pewnie o przystanek przy przedszkolu w Leszczynach. Otóż jest tam tak, że na jednym przystanku wiszą rozkłady z dwóch (z tego właściwego i tego z naprzeciwka), a do tego jeszcze jest to takie miejsce, że zamyka się tam pętla wokół osiedla i jedne autobusy jadą na Rybnik, a inne na Czerwionkę. I faktycznie, jest tam wiele wariantów, tyle, że one różnią się np. tym, że jeden wariant jedzie do Dębieńska, inny do Ornontowic, jeszcze inny jedzie do Dębieńska okrężną drogą. I wszystko jest tam prosto rozpisane, bo rozkłady MZK są bardzo czytelne. Poza tym na autobusach pisze, gdzie one idą (ostatni przystanek zazwyczaj). Ja nigdy nie miałem problemu z oceną, gdzie jedzie dany bus.

Może strona ZTZ jest graficznie nieatrakcyjna i przestarzała ale tam informacje znajdziesz nawet po angielsku, nie mówiąc już o wyszukiwawczym rozkładzie jazdy czy wyszukiwarce połączeń. W MZK do niedawna były skany rozkładów jazdy z przystanków! Proszę cię nie broń tego betonu bo właśnie dzięki takim gamoniom komunikacja funkcjonuje tak jak funkcjonuje czyli jak to określił mój kolega - pasjonat komunikacji w całej Europie: "MZK pełni rolę socjalną a nie komunikacyjną".

Teraz mają już normalny rozkład jazdy, jak w KZK GOP.

Nie jestem kolejarzem ale mogę dla ciebie czy qwerty-ego być - taki zawód niczego by mi nie umniejszał, publiczna dobra fucha, prawie jak praca urzędnika tyle że może bardziej męcząca i stresująca :) Tu nie ma mowy o jakieś konkurencji bo kolej jest dotowana przez władze województwa i obojętnie czy pociągiem jedzie 100 osób czy 50 to i tak się do nich dopłaca. Bus jest pojazdem dla ludzi nie wymagających. Bus pozostanie małą puszką, niebezpiecznym środkiem transportu, który dodatkowo stoi w korku i niepotrzebnie zagęszcza drogi. Moim zdaniem jeśli chodzi o wygodę przegrywa nawet ze starą jednostką EN57. A swoją drogą część jednostek jest już zmodernizowana więc też nie wiem czy jest sens powielania stereotypów o tym, że kolej jest zawsze przestarzała. Zdaje się że w ramach funduszy europejskich w modernizację taboru lokalnego zmodernizowano tabor za 30 milionów zł.

Do Rybnika jakoś żadne nie dojeżdżają :P Nie wiem, czy kolej jest jakoś bardziej bezpieczna - napadną Cię i pobiją w pustym przedziale i nikt o tym wiedzieć nie będzie. W autobusie (a tym bardziej w busiku) kierowca widzi, co się mu dzieje w pojeździe.

Czytałem na forum jak zimą ludzie stali na przystankach i nie mieli ani informacji czy bus przyjedzie i jak duże ma opóźnienia. A na kolei zawsze jest informacja megafonowa - przynajmniej na większych stacjach i wiadomo czego się spodziewać.

Komunikacja megafonowa na jednym z głównych dworców w Polsce: http://www.youtube.com/watch?v=_xudHZHzLBQ

No i skoro te busy są takie dobre to czemu nawet w Jastrzębiu ludzie mają ich już serdecznie dość? ;) Domatorzy tego nie wiedzą ale podróżnicy wiedzą, że busy to tylko domena krajów dawnego ZSRR, Rumunii i może Bułgarii... W zeszłym roku byłem w Czrnogórze i nawet tam nie widziałem busików... A to przecież kraj pozaunijny, do niedawno część Jugosławii.

W krajach europejskich kolej obsługuje połączenia międzymiastowe. W Polsce trzeba być pasjonatem kolei, by nią jeździć... Taka tajemnica busików.
meinland
 
Posty: 690
Dołączył(a): So, 11 paź 2008, 17:16

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez AlicjaeR Cz, 19 lip 2012, 20:02

Arteks napisał(a):
Piszesz, że transport zbiorowy w Rybniku to katastrofa - a to przesada bo transport w obrębie miasta oraz z naszymi sąsiadami funkcjonuje nieźle.
transport kom.miejską jest ok

Liczę na to, że w przyszłości jak linia kolejowa do Gliwic zostanie wyremontowana - pojawią się z powrotem pociągi Gliwice-Rybnik.
było by miło

Wydaje mi się, że o wiele bardziej odcięci od świata są nasi sąsiedzi: Jastrzębie, Żory czy Wodzisław skąd prawie nie ma możliwości dojazdu komunikacją publiczną do Katowic...

z Jastrzębia dostaniesz się Drabasem do Katowic i R-busem do Rybnika
z Żor kursują Drabasy , BusBrothers , praktycznie dojedziesz wszedzie
z Wodzisławia Drabas
z Rybnika do Katowic kursuje Drabas, TravelBus i Inter i dziwne rzeczy piszesz że 3-4 osoby nim jadą ... od 3 tygodni jeżdże 2-3 razy w tygodniu i nie było dnia by w busie było wolnych więcej niż 1-2 miejsca , praktycznie pełne obłożenie

Uwierz , że naprawdę ludzie korzystają i są zadowoleni z tej formy komunikacji
AlicjaeR
 
Posty: 79
Dołączył(a): Śr, 23 sty 2008, 10:26

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez Arteks Cz, 19 lip 2012, 20:20

@alicja - jak byłem na Ukrainie to w busiku jechało z 40 osób - a więc frekwencja jeszcze większa. I w zasadzie też nikt nie narzekał. A więc to nie jest argument. Mój kolega z polibudy robił badania ankietowe dojeżdżających do Krakowa busami. Okazało się, że ok. 60% dojeżdża busem tylko z tego powodu, że jest szybszy od pociągu. Z tego ponad 3/4 zadeklarowały że w przypadku uruchomienia sprawnego połączenia autobus + pociąg z wspólnym biletem zrezygnowaliby z busów... A więc nawet zadeklarowani pasażerowie busów wcale jeżdżą nimi wyłącznie z powodów czasowych bo tylko wyjątkom takim jak ty nie przeszkadza ściśnięcie jakie powoduje układ siedzeń w busikach. Nie wmówisz mi że busy są wygodniejsze od pociągów czy autobusów bo nie są. I to nie tylko w opinii osób puszystych czy wysokich. Jedynie czas jazdy lub brak alternatywy powoduje że ludzie chcą jechać busem. Ale już nikt ci się z auta na bus nie przesiądzie, a z auta na pociąg czasem się zdarza... Niektórzy zostawiają nawet auta pod dworcami co potwierdza moją tezę. Myślę, że jak Koleje Śląskie wjadą od grudnia z nową marką, nową jakością i innym taborem - Inter-bus i Drabas pójdą z torbami. I dobrze bo busiki kompromitują Śląsk - jeden z bardziej zaawansowanych technologicznie regionów kraju. Mi jest wstyd przed gośćmi zza granicy jak widzą w jakich warunkach podróżują ludzie w XXI wieku. Busy to najniebezpieczniejszy rodzaj transportu ludzi w naszym kraju - nie wierzysz to poczytaj statystyki wypadków.
Arteks
 
Posty: 1427
Dołączył(a): N, 18 wrz 2005, 22:06

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez roni888 So, 18 sie 2012, 20:55

Drabas, TravelBus, BusBrothers, R-bus i inne .....CO TO W OGÓLE JEST ?????? Gdzie jakieś rozkłady jazdy ?? Którędy to jeździ ????
Dla mnie , który z autobusu korzysta raz na rok te informacje są nie do zdobycia. Może mam biegać po wszystkich przystankach, bo może akurat tu jakiś Drabas jeździ :roll: :shock: :shock: :shock:
Żadnych informacji w necie, żadnego rozkładu jazdy, nigdzie te busy nie są zrzeszone. Żadnych podanych tras ani przystanków :evil: :evil:
Jak chciałem jechać raz do Knurowa ( podobno jeździ tam jakaś prywatna linia 100 )to biegałem na dworzec MZK ale niestety nie znalazłem, chociaż ta linia tam jeździ. Potem na przystanek przy dworcu PKP i tam znalazłem jakąś obdartą tabliczkę z rozkładem. Ale żeby dowiedzieć się jaka jest dokładna trasa tej linii musiałem zapytać kierowcę :?:
Rozumiem że jeżeli likwiduje się jakąś linię i zastępuje czymś innym,to ktoś odpowiedzialny za komunikację w naszym mieście powinien dopilnować żeby pojawiły się takie informacje jak rozkład jazdy i trasa z przystankami :!: Mamy portal "rybnik.com.pl" i dział " komunikacja ". Takie informacje powinny się tam znaleźć.
roni888
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn, 19 paź 2009, 15:28

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez grzesnick So, 18 sie 2012, 21:48

wszystkie wymienione linie mają rozkłady w internecie.Linii 100 akurat nie znam ale o ile kojarzę jeździ bud do Knurowa spod Bazyliki
grzesnick
 
Posty: 299
Dołączył(a): Śr, 30 cze 2010, 09:03

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez roni888 N, 19 sie 2012, 12:19

Jeżdżenie busami to cofanie się w rozwoju. :(
Postęp to kolej, tramwaj, metro :| A z Rybnika pociągi jeżdżą tylko do Katowic. Potrzebna jest jeszcze linia kolejowa do Gliwic 8) jeżdżąca z częstotliwością przynajmniej taką samą jak do Katowic.
roni888
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn, 19 paź 2009, 15:28

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez grzesnick N, 19 sie 2012, 17:10

zgadzam się. Niestety ani na poziome regionu, ani wśród okolicznych władz miast i gmin nie ma nikogo kto myślałby o rozwoju transportu publicznego
grzesnick
 
Posty: 299
Dołączył(a): Śr, 30 cze 2010, 09:03

Re: Transport Gliwice - Rybnik

Postprzez roni888 Śr, 12 wrz 2012, 15:11

W niedzielę z Gliwicami nie ma żadnego połączenia. :x Mam właśnie taką potrzebę że będę musiał wracać w niedzielę z Gliwic do Rybnika ( a niestety auto odpada)
i zostało mi tylko jechać przez Katowice. Całe szczęście że przynajmniej do Katowic coś jeździ. :roll:
Ostatnio miałem nadzieję że w sobotę pojadę linią100 do Knurowa. Na rozkładzie przy dworcu PKP widnieją dwa autobusy o 12.00 i 14.00 , wybrałem się na ten o 14.00.
No i rybka bus nie jechał, i wynika z tego że w soboty wcale nie jeździ. Po co takie busy , które nie wiadomo jak jeżdżą. :twisted:
roni888
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn, 19 paź 2009, 15:28

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Transport i komunikacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości

cron