pääkäyttäjä napisał(a):Dokładnie - wybudowanie parkingu w centrum zamiast na obrzeżach śródmieścia.
Niezupełnie. Bo lepiej umieszczać auta w jakimś jednym cywilizowanym, krytym miejscu niż na kilku placach - marnujących miejską przestrzeń. Wielopoziomowe lub podziemne parkingi w zachodnich miastach to standard. Natomiast rzadkością są jakieś parkingi które przypominałyby "komisy" samochodowe. Po prostu tam każdemu jest szkoda miejsca na coś takiego jak auta.
Sam jestem ciekawy czy władze miasta zlikwidują kilka parkingów (na pewno klepisko na Hallera ulegnie likwidacji). Poza tym weźcie też pod uwagę, że mogą być mieszkańcy centrum którzy pracują jako lekarze, przedstawiciele handlowi, serwisanci. Oni muszą poruszać się autami ze względu na mobilność.
@jabibe - też jestem cięty na działanie zbiorkomu ale nie przesadzaj z tym dnem. Mamy co godzinę pociąg do Katowic, można do Rybnika sprawnie dojechać pociągiem z Raciborza, Rydułtów, Wodzisławia, Radlina, Czerwionki. Większość miejscowości okolicznych ma przyzwoitą ilość autobusów do Rybnika. Również największe dzielnice mają dobrą ofertę połączeń z centrum. Można się czepiać co najwyżej do: "stad" rozkładowych, braku linii przelotowych łączących płd z płn, słabą ofertą rozkładową w niedzielę, kiepskimi połączeniami do różnych atrakcji np. latem słaby jest dojazd na Rudę czy Pniowiec. Jeśli szukasz dna to popatrz na Żory - tam nie dość, że kursów jest mało to jeszcze realizowane są małymi Kapenami. A pociągiem do Katowic nie dojedziesz. W Jastrzębiu w ogóle z pociągu nie skorzystasz...
Nadal uważam, że władze Rybnika za mało wydają pieniędzy na komunikację miejską i za mało kontrolują ZTZ. Nic się na lepsze nie zmieniło jeśli chodzi o integrację taryfową.
